Afhankelijk van hoe ver je wilt gaan met beveiligen:
1: printen op rood/roze papier, dan kan bijna geen enkele kopieermachine er nog chocola van maken, en met een scanner en printer ben je er ook nog even zoet mee en moet je nog behoorlijk goede spullen hebben als je er:
2: Ook nog eens een grijstint op print, liefst tussen de 20-30% dekking (zie dan maar eens het rood er met de toverstaf uit te halen, kan wel, wordt heeeel lastig..).
3: print iets op de voor en achterzijde wat exact tegen elkaar aansluit (controleren door vouwen, kijk eens naar briefgeld hoe ze dat doen) iemand die niet in de gaten heeft dat dit een beveiliging is maakt de hele boel na en valt glashard door de mand. Je moet wel een vrij nauwkeurige printer hebben hiervoor, de meeste Epsons kunnen dat wel (uit ervaring) HP wordt wat lastiger denk ik, maar nooit met een duurdere HP gewerkt, dus misschien dat die dat wel kunnen.
4: Op alle kaartjes met een stempeltje een afdruk maken met onzichtbare UV inkt (fop/feest winkel kan je iets dergelijks kopen geloof ik, het is iig. verkrijgbaar als stempelkussentje). Let wel op dat je ALLES stempelt, beetje lullig als je iemand voor leugenaar uitmaakt als hij gewoon een officieel document (kaartje?) heeft gekocht
Verdere (goede) opties hebben andere tweakers je al aan geholpen. Welke ik beschrijf is vrij simpel. Mischien die icm. zo'n nepwatermerkstempel ?
Let wel op met beveiliging dmv. lijnenspel/raster als dat je enige beveiliging is, iedere scanner/printer combo die even goed (qua resolutie) of beter is dan die van jou zal het makkelijk namaken...
edit:
Even een kleine toevoeging. De beste beveiliging voor pasjes (beetje overheen gelezen duh

) is natuurlijk gewoon een database met uitgegeven pasjes, naam foto ed. Ieder pasje een uniek nummer geven, een eenvoudige beveiliging in het "drukwerk (gewoon drempelverhogend) en een PC'tje aan de deur als de leden ergens binnen moeten waar ze dat pasje voor nodig hebben. Goede drukwerkbeveiliging (hologrammen ed.) wordt gewoon te duur tenzij je echt veel pasjes nodig hebt laten we zeggen >1000 )
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 90876 op 26-08-2003 18:17
]