Digicam capturen naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Ik heb even een vraagje over het capturen van video-opnames vanaf een digitale videocamera naar de PC via FireWire.

Heb ik aan een simpel FireWire PCI kaartje voldoende, of heb ik een duurdere video editing kaart nodig?

Ik hoef niks te editen, ik wil het alleen opnemen en comprimeren (met bv VirtualDub) en het daarna op CD branden.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44

weebl

YARR!

Bij een duurdere editing kaart zitten vaak extra functies zoals het opnemen vanaf een analoge bron. Dat zorgt ervoor dat het erg duur is, maar vooral de software is er prijzig. Ik geloof dat je voor Pinnacle studio al gouw zo'n €120 neer moet leggen.

Wat ze zou kunnen doen is gewoon een simpele IEEE-1394 (FireWire) interface kaart kopen, en een los stuk software naar keuze. Bundels zijn er ook maar die zijn vaak duurder dan alles los.

Ik geloof dat je rond de €50 kwijt bent voor zo'n firewire kaart. En de software verschilt heel erg: €35(gare flutzooi) tot €4000 (Adobe Premiere), maar reken toch gemiddeld tussen de €50 en €100 voor een beetje Ulead express of Pinnacle studio

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik werk met de on-board FiWi van m'n ASUS P4PE moederbord... zegt dat genoeg? :)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
TaZz schreef op 25 August 2003 @ 22:03:
Ik heb even een vraagje over het capturen van video-opnames vanaf een digitale videocamera naar de PC via FireWire.

Heb ik aan een simpel FireWire PCI kaartje voldoende, of heb ik een duurdere video editing kaart nodig?

Ik hoef niks te editen, ik wil het alleen opnemen en comprimeren (met bv VirtualDub) en het daarna op CD branden.
In de faq is een hele sectie gewijd aan video grabben. Ook zijn er meerdere topics te vinden met dezelfde vraag (waaronder eentje van mezelf :) )

Dit topic is gesloten.