[WinXP] Plotselinge Disconnect

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb sinds gisteren het rare probleem dat Windows na een tijdje gewoon m'n verbinding verbreekt en ik dus niets meer kan totdat ik ipconfig /release - /renew doe :S

Ik vind dit knap irritant, weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Want ik zou zo gauw niet weten waar ik zoeken moet :s

BvD.

fotoblog

Verwijderd

krijg je een melding ofzo?
Wat voor verbinding heb je het over?

• ViolatoR
Nope geen melding

Heb btw kabel van @Home, maar bijv ICQ disconnect, MSN, kan niet meer websites openen of pingen, zo'n disconnect. Krijg ook geen melding ofzo dat er een LAN verbinding disconnected is ofzo.

Snap d'r nix van

fotoblog

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Waarom zou dit aan windows zelf liggen :?
Heb je de juiste drivers voor je netwerk kaart?
Is je netwerk kaart nog goed?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ViolatoR
Ik hoorde net dat meerdere mensen in mijn regio er last van hebben, dus lijkt me een @home probleem :\

fotoblog

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kijk eens of je last hebt van het blaster virus, dan staat er msblaster.exe in het lijstje 'processes, processen' als je ctrl-alt-del doet. Lijkt misschien een irrelevante opmerking, maar mijn buurman had exact hetzelfde probleem in dit geval met adsl.

JayGTeam (213177)

• ViolatoR
Nope staat er gelukkig niet bij :- ) Maar denk dus dat het gewoon een @Home probleem is ofzo. Dus wie weet.

fotoblog

Verwijderd

Raar, heb ik de laatste dagen ook last van, maar ik heb Chello (ook ik begin het erg irritant te vinden!!!)

Verwijderd

Zeker weten dat het niet Blaster is ?

http://securityresponse.s...er.worm.removal.tool.html

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Kijk ook eens bij energiebeheer. Het kan zijn dat je netwerkkaart wordt uitgeschakeld als de computer idle is (net als bijvoorbeeld je monitor of harde schijf).

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

• ViolatoR
Zal zo ff bij Energiebeheer zien, maar lijkt me sterk, buren hebben er ook last van ;s

En nee, Blaster is het niet, heb net die removaltool gedraaid en hele HD gescanned, maar nix gevonden :S

fotoblog

• ViolatoR
Nope, geen Energiebeheer dus :\

fotoblog

• ViolatoR
*Schopje*

Aangezien het probleem zich nog steeds voordoet, en mijn andere comp het probleem ook heeft maar ze hebben het nooit te gelijk, denk ik toch dat het probleem bij Windows/Virus?? ligt. Ik heb met NAV2k3 gescanned, nix gevonden, heb die Blaster fix gedaan, nix gevonden, en die Sobig F ofzo heb ook gescanned, wederom nix gevonden. Ik irriteer me hier echt mateloos aan, want ik kan gewoon nix doen.

Heeft echt niemand enig idee waar dit aan kan liggen?

fotoblog

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zal zo ff bij Energiebeheer zien, maar lijkt me sterk, buren hebben er ook last van
Als je buren er nu ook last van hebben, wordt het dan niet tijd om eerst eens te gaan bellen met @home :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• ViolatoR
Dat heeft IMO geen zin, want buren hebben 3 comps staan, en alle 3 zijn ze onregelmatig offline, zelfde hier, ik heb er 2 staan, en ook deze gaan niet tegelijk offline. Ik denk dus hierdoor dat het niet aan @Home ligt, maar aan iest anders.

fotoblog

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ViolatoR schreef op 31 augustus 2003 @ 11:58:
Dat heeft IMO geen zin, want buren hebben 3 comps staan, en alle 3 zijn ze onregelmatig offline, zelfde hier, ik heb er 2 staan, en ook deze gaan niet tegelijk offline. Ik denk dus hierdoor dat het niet aan @Home ligt, maar aan iest anders.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen volgens mij :?
Ik hoorde net dat meerdere mensen in mijn regio er last van hebben, dus lijkt me een @home probleem

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Oet
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Simpel: doe maar een: ipconfig /all

Kijk dan naar de Lease tijd: zal maar 1 uur zijn ofzo, daarom valt je internet weg..

tijdelijke oplossing: stel je ip statisch in, klaar

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• ViolatoR
code:
1
2
        Lease verkregen . . . : zondag 31 augustus 2003 11:43:26
        Lease verlopen . . .  : zondag 7 september 2003 11:13:23

Staat er. Maar het valt niet om de 10min weg ofzo, het zijn steeds onregelmatige tussenpozen. Soms een uur goed, soms is het om de 5min raak. Bovendien heb ik m'n IP enzo statisch ingevuld.

Ok IP stond dus niet statisch :P ( Logisch als er een lease staat ), nu staat ie wel statisch. Ben benieuwd of dat het probleem verhelpt ...

[ Voor 25% gewijzigd door ViolatoR op 31-08-2003 12:20 ]

fotoblog

• ViolatoR
Nouja, zelf alles ingevuld of gewoon via DHCP verkrijgen maakt ook geen ruk uit :(
Probleem blijft zich voordoen.

fotoblog

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-05 11:49
Wordt er voor de verbinding gebruik gemaakt van USB?

• Oet
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Dan is er nu geen andere oplossing dan bellen naar je kabelinternetleverancier (leuk scrabblewoord :P ) en zeggen dat de verbinding spontaan wegvalt...

Het probleem ligt duidelijk bij die maatschappij en niet bij jou, zeker niet als er meer mensen zijn die er last van hebben....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Hier in Amsterdam met Chello hebben we er ook last van, tussentijds internet uitval, gebeurt gemiddeld zo een 10-30 keer per dag. Meerdere in Amsterdam hebben er last van. Dus het kan net zo goed aan de internet exchange liggen in Adam, die hebben pas een grootschalige update gehad met de backbone servers, misschien dat hun nog het 1 en ander aan conflicten hebben. Plaatsen buiten Adam op Chello hebben er geen last van. Zal ze morgen eens bellen hoe of wat.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb er al maanden last van terwijl de pc van mijn vrouw er geen last van heeft.
ik klik gewoon een keer op het netwerk icoon en dan "herstellen" en dat duurd ff en dan kun je weer een tijdje.
maar bij mij doe ie het alleen als ik een tijdje niet achter de pc heb gezeten.
wanneer ik dan terugkom is vaak de verbinding verbroken.
Ook na een complete format en reinstal van windows xp etc. blijft het probleem zich voor doen.
die pc van mijn vrouw zit met een hub op de zelfde kabel aansluiting en die heeft nergens last van.
(ik heb 2 accounts bij @home, een CC****-a en een CC****-b account)

• ViolatoR
ja ik heb er 3, CCxxxx-a t/m -c, voor de verbinding word gewoon gebruik gemaakt van UTP en dan via switch naar modem. Maar zoals ik eerder vermeldde, het probleem is zeer plaatselijk en onregelmaitg, zo heeft de comp naast me er geen last van voor een uur, en de andere comp valt om de 10min weg :\ dat kan toch niet aan de provider liggen? Ik doe continu een ping naar de gateway en dan opeens is het time out en dan weet ik dat het weer zover is.

fotoblog

Pagina: 1