Onbekende instelling wireless accespoint

Pagina: 1
Acties:

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik moet een laptop toevoegen in een draadloos netwerk.

Nou kom ik bij het volgende probleem:
De accespoints zijn gevuld met een encryptie code. Nou weet ik de ip-nummers ed niet van de accespoint (zijn er 4) en kan ik die dus ook niet anders instellen. Ik moet dus wel die encryptie code hebben.

Nou is er tot overmaat van ramp daar niets gedocumenteerd en kan ik dus alles lekker uitzoeken. Jippie, not...

Wat zou jij aanraden? Het gaat trouwens om Lucent Accespoints, type weet ik zo niet. Ik heb wel een oude client (die wel werkt) mee naar huis genomen, dus daar kan ik eventueel wat mee doen.

De encryptie eraf halen is geen optie

De search gaf mij geen bevredigend antwoord en de site van de fabrikant is ook niks te vinden (alleen na een registratie die 2 dagen duurd)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
linux bak opstarten en gewoon de hele IP range die uitgedeeld wordt scannen op poort 80. Heb je er eentje met een webserver, grote kans dat het een AP is.

Edit: zo spoor ik mn troep ook altijd op, wordt tijd dat ik dat es ff ga documenteren, wordt een chaos met allemaal IP ranges voor dit en dat :X

[ Voor 33% gewijzigd door _JGC_ op 25-08-2003 23:13 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken :?
Doe idd een portscan, en klaar ben je.

Sterker nog, pak een werkende PC die via het AP loopt, en je hebt minimaal het MAC adres, en soms zelfs het IP adres te pakken van die AP.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zelf heb ik een Lucent RG1000 (home gateway) en deze heeft GEEN webbrowser ingebouwd. Dus wellicht dat het scannen op poort 80 niet werkt.

Als je duurdere AP's hebt zal het wel geen probleem zijn. Trouwens een rotding, die RG1000, maar das ff offtopic.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Laptop erachter (LAN) en met een packetsniffer kijken wie er allemaal rotzooi spugt. Aan je icon te zien is Ethereal wat je zoekt http://www.ethereal.com/

• -DEVON-
Bedankt voor de reacties.

Ik heb poortscan programma's gebruikt. Het probleem zit hem in dat het accesspoint hoogst waarschijnlijk in een andere range zit, ja ik heb het ook niet bedacht.
De pc's achter de accesspoint die wel werken krijgen gewoon een ipnummer van de server en niet van dat ding. Ik wil ze best wel resetten ofzo, maar ik kan nergens nuttige informatie vinden over hoe-en-wat.

• -DEVON-
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 00:09:
Laptop erachter (LAN) en met een packetsniffer kijken wie er allemaal rotzooi spugt. Aan je icon te zien is Ethereal wat je zoekt http://www.ethereal.com/
Helaas heb ik hier niks van dat beschikbaar. Alleen maar een Windows 2000 server, 1 windows 2000 professional en de rest windows 98 werkstations.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Waarom reset je het access point niet? Dan staat alles zoals het moet staan, zonder encryptie natuurlijk!

Dich bis echt unne foëzen haas

• -DEVON-
slaay schreef op 26 August 2003 @ 11:04:
Waarom reset je het access point niet? Dan staat alles zoals het moet staan, zonder encryptie natuurlijk!
Das nou juist het leuke. Er zit geen reset knoppie op

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Is er ook geen cdtje met software bijgeleverd die zelf op zoek gaat naar de access point?

Je kunt je ook registreren op hun website, http://www.lucent.com/
Misschien kun je daarna ondersteuning aanvragen.

De website van hun ziet er trouwens zeer goed uit, lijkt erop dat hun hardware ook van kwalliteit is...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1