Toon posts:

Leuke thuisnetwerk-case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een topic gepost met de vraag of thuis een netwerk op kon zetten tussen 2 pc's op basis van de volgende gegevens;
We hebben @home internet, het signaal komt binnen op een hub, vandaar twee kabels naar beide netwerkkaarten van de beide pc's
De reacties waren dat het wel kan, maar dat je dan je pc waarschijnlijk wel openstelt voor het gehele internet. Nu heb ik het netwerk aan de praat (toch proberen he ;-) Zonealarm firewall staat aan, ik bij beide pc's alleen het ip-adres van de andere pc als "trusted" toegevoegd in zonealarm. Ben ik nu gewoon veilig voor de buitenwereld? Oh ja, beide pc's draaien onder windows 2000.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Probeer eens een on-line scan zoals bij www.grc.com. en check of er poortjes openstaan. Als de firewall goed geconfigureerd is, en dat moet je dus checken is imho de boel wel secure. Je moet ook een goede virusscanner draaien natuurlijk. Ook sharing moet goed afgeschermd worden van de buitenwereld. Maar als de firewall dat goed buitenhoud is dat goed te doen

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

De enige manier om daarachter te komen is door het van buiten uit te testen, hiervoor kan je onder andere online scan tools gebruiken.
Wellicht kan je een vriend/familie/whatever vragen om wat te scannen, en als het mogelijk is ook een buurman ofzo. Overgens blijf ik erbij dat zonealarm geen echte firewall is, en slechts verkeer blokkeert op applicatie niveau.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Erkens schreef op 25 August 2003 @ 21:36:
De enige manier om daarachter te komen is door het van buiten uit te testen, hiervoor kan je onder andere online scan tools gebruiken.
Wellicht kan je een vriend/familie/whatever vragen om wat te scannen, en als het mogelijk is ook een buurman ofzo. Overgens blijf ik erbij dat zonealarm geen echte firewall is, en slechts verkeer blokkeert op applicatie niveau.
Wat is daar mis mee, dat is de meest intelligente manier van filteren? En het is niet voor niets een "personal firewall".
Ook al ben ik het wel met je eens, het is geen "echte" firewall, maar dan meer omdat hij zo vaak niet meer werkt.