[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.381 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Riesjard schreef op 03 September 2003 @ 23:38:
Jaja
Wat ben ik toch blij dak mijn centjes bijverdien in een pc winkel. Van de 9800se's die we hadden liggen werkten 2 er goed @ 8 pipelines. Ik en een collega zijn de gelukkige eigenaar ervan :)
werk jij in eindhoven?
zo ja, test 1 voor mij en dan kom ik spoedig ophalen.
en uiteraard 10 euro fooi. ;)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Riesjard schreef op 03 September 2003 @ 23:38:
Jaja
Wat ben ik toch blij dak mijn centjes bijverdien in een pc winkel. Van de 9800se's die we hadden liggen werkten 2 er goed @ 8 pipelines. Ik en een collega zijn de gelukkige eigenaar ervan :)
Hoeveel heb je er geprobeerd en hoeveel deden het er van ? was wel een mooie vraag :) als 2 op de 3 is okeey maar 2 op de 6 dan niet echt :'( maar mischien heb ik er vanmiddag weer een goed te modde kaart bij ( I hope _/-\o_ )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Hoe zijn de ervaringen met de Powercolor 9800SE (256 bit, hynix geheugen)?
Er is er 1tje naar me onderweg en was benieuwd of deze kaart modvriendelijk is!

• Astennu
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 11:23:
Hoe zijn de ervaringen met de Powercolor 9800SE (256 bit, hynix geheugen)?
Er is er 1tje naar me onderweg en was benieuwd of deze kaart modvriendelijk is!
Kijk in de poll zou ik zeggen :?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Geez BaPaul en de rest die al dit hele topic lang vragen om een kaart te testen.

10 euro fooi?

Lekker makkelijk, als de mod werkt is je kaart wel wat meer waard dan 10 euro meer.

Duidelijk weer een geval van voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Als je gaat modden loop je altijd risico dat het of niet werkt of dat je iets sloopt.
Iets meer moeite ervoor doen mag best hoor.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 20:03:
Geez BaPaul en de rest die al dit hele topic lang vragen om een kaart te testen.

10 euro fooi?

Lekker makkelijk, als de mod werkt is je kaart wel wat meer waard dan 10 euro meer.

Als je gaat modden loop je altijd risico dat het of niet werkt of dat je iets sloopt.
euh niet iedereen zit atheneum 4 en heeft dus niet al te veel geld |:( |:( |:(

Verwijderd

Hey mede 4e klasser :) .Ik zit in gymnasuim 4.
FF ontopic, morgen komt mijn nieuwe samengestelde pctje met 9800se, als het goed is al getest door de winkel _/-\o_ .

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zo net van de schrik bekomen. Ik dacht ik probeer m'n videokaart in andere pc kijken of het mayb aan de drivers ligt waarom m'n tv-tuner het niet doet. Dus ik er in gestopt. Ik zet pc aan. Tis een pc met van die kleuren fans. Flits. Reageert niet meer. ff stekker er uit gehaald opnieuw aan, weer flits. Blijkt dat de videokaart er net niet helemaal goed in zat. Ik ruiken, zwaar doorbrandt. Andere videokaart er in. Weer flits. ff schakelaar om doen en doet het weer. Ik weer me 9800 proberen. Vieuw hij doet het gelukkig. Ik standaard drivers geinstalleerd en hij is nu zenders aan het zoeken 8). Het blijkt dus op andere pc een driver probleem te zijn 8)7.
Op dit moment kan ik niet bij mijn hoofdpc, want ik ben druk bezig met een hele mooi casemod :). Waar ik nog wel een forum over open.

Edit
Ben nu lekker tv aan het kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mister I op 04-09-2003 21:08 ]

• Astennu
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 20:03:

10 euro fooi?

daar ben ik het idd mee eens dan kun je er zekers 300 voor vangen mischien wel meer.

Verwijderd

geez schreef op 04 September 2003 @ 20:05:
[...]

euh niet iedereen zit atheneum 4 en heeft dus niet al te veel geld |:( |:( |:(
Dan zit je dus boven je budget, ff doorsparen nog dus. Of in in ieder geval wat meer bieden voor een getestten kaart, 10 euro is wel erg weinig voor een kaart die dan veel meer waard is.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09
Astennu schreef op 04 September 2003 @ 20:50:
[...]

daar ben ik het idd mee eens dan kun je er zekers 300 voor vangen mischien wel meer.
Voor 300 heb je bijna een 9800 (non pro)

bijv http://www.eynstein.nl/a/3125.html

Verwijderd

Nijtram, kun je eentje voor mij testen?
mail ff naar paul.hu@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Ik heb het 9800SE verhaal opgegeven en een 2e hands 9700 pro gekocht voor 200 Euro.

Het is een hercules en ik moet zeggen dat draait goed en ik hoef ook niet bang te zijn dat ie bij warm weer opeens rare blokjes gaat vertonen of vastloopt.

Natuurlijk blijf ik dit topic volgen :D

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 21:47:
[...]

Dan zit je dus boven je budget, ff doorsparen nog dus. Of in in ieder geval wat meer bieden voor een getestten kaart, 10 euro is wel erg weinig voor een kaart die dan veel meer waard is.
dat hij modbaar is is alleen maar handig, die 10 euro doe ik omdat diegene zo aardig is om er een te testen voor mij.. ik koop toch immers nog steeds een 9800SE?

@Mister I: lol ik schrok al bij het lezen :+

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 05-09-2003 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 15:47
astennu, ik heb nergens last van, totaal geen checkers. in geen enkele benchmark/gametest. Als ik het geheugen te ver overclock (richting de 390) krijg ik wel rare gele en witten puntjes te zien. Dus das niet goed, weet iemand waar ik geheugen heatsinks kan kopen voor mij 9800se?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

born2rule schreef op 05 September 2003 @ 09:10:
astennu, ik heb nergens last van, totaal geen checkers. in geen enkele benchmark/gametest. Als ik het geheugen te ver overclock (richting de 390) krijg ik wel rare gele en witten puntjes te zien. Dus das niet goed, weet iemand waar ik geheugen heatsinks kan kopen voor mij 9800se?
ff beter lezen dit topic, staan veel links over sinks.
(we kunnen je niet alles op een presenteerblad aanbieden... >:) )

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

... damn dubbelpost!!!
meer koffie drinken dus...

[ Voor 88% gewijzigd door BadMotha op 05-09-2003 09:20 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geez schreef op 05 September 2003 @ 08:45:
[...]

dat hij modbaar is is alleen maar handig, die 10 euro doe ik omdat diegene zo aardig is om er een te testen voor mij.. ik koop toch immers nog steeds een 9800SE?

@Mister I: lol ik schrok al bij het lezen :+
Dat die kaart modbaar is is zeker handig, maar zoals je zelf zegt koop je een 9800se. Als je een getestte kaart koopt koop je eigenlijk een 9800(pro), aangezien die een stuk duurder is dan een 9800se vind ik het dus een beetje gierig klinken als je maar 10 euro meer biedt voor die modbare kaart. Je mag dus best vragen om een getestte kaart, maar dan moet je ook wel bereid zijn om een normale meerprijs daarvoor te betalen in plaats van die lullige tien euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een Club 3D 9800 SE besteld, ben nu nog op zoek naar een koelblokje, dan hang ik hem aan m'n waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Vandaag komt mn 9800SE binnen van Completer.nl Ik ga hem zaterdag gelijk modden en post results. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

er zijn nieuwe catalyst drivers,
versie 3.7
http://www.tweakers.net/meuktracker/4676?t=1062754502&

zitten weer wat optimalisaties in.
nu nog ff wachten op de Omega drivers,
(of je gaat zelf patchen)

(na test)
tot nu toe kan ik zeggen, "ze zijn weer heerlijk, Coby!"
had af en toe wel 's wat schokkend beeld, maar alles draait lekker soepel.

[ Voor 48% gewijzigd door BadMotha op 05-09-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BadMotha schreef op 05 September 2003 @ 11:42:
er zijn nieuwe catalyst drivers,
versie 3.7
http://www.tweakers.net/meuktracker/4676?t=1062754502&

zitten weer wat optimalisaties in.
nu nog ff wachten op de Omega drivers,
(of je gaat zelf patchen)
Ik heb gewoon de zelf patsh gedaan maar morgen maar kijken of ze bij computerland weer 9800se 's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de "ouwe" ati2mtag.sys gewoon op de nieuwe 3.7 drivers of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mooi! de 3.7 drivers werken wel bij mij nu. En de mod ook! Bij de 3.6 drivers krijg ik error :?
Maar goed alles draait nu en de tv-tuner doet het ook. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

voor WW2-FPS liefhebbers, en 9800PRO bezitters!
lekker even je kaart laten fitnessen op de demo van Call of Duty,
hier te downen:http://www.callofduty.com/pc/main.html
trust me, it rules!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Vandaag gisteren succesvol gemod naar een 9800Pro, moet alleen nog even 3DMark installen en dan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
BadMotha schreef op 04 September 2003 @ 00:18:
[...]

(voor de statistieken)
hoeveel heb je in totaal getest??
Toen 5
Dat is ook wel het gemiddelde. Gisteren had een andere collega er 4 getest en daar werkten 2 er goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Trouwens een ander weetje. Kweet niet of het al gepost is maar als je de tv tuner niet aan de praat krijgt komt dat omdat je dan waarschijnlijk DirectX9.0b hebt geintsalleerd. 9.0a werkt wel goed. Er komt hier nog een patch voor uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

_Droopy schreef op 27 August 2003 @ 22:42:
Clocked die 9800se nou ook een beetje vergelijkbaar met de 9800Pro?
Of scheelt het erg veel?
Ik krijg aan het begin van komende maand de mogelijkheid om een leuke kaart te kopen voor een eurotje of 400. hercules 9800Pro 128?
Als die 9800se nou ook nog eens lekker o/c-ed dan ga ik daar wel voor en vervang ik m'n 512MB cas2-3-3-7 pc3200 (rev. 1.1) corsair reepje voor 2x256 van Twinmoss, OCZ of GEiL namelijk.
Ik zou nu graag eens wat meer zien dan die 210MHz FSB op m'n EPoX 8RDA+ 1.0
of zou dat de boosdoener zijn?

offtopic:
maargoed, eerst maar eens lekker gaan maffen en dan vroeg op, onderweg naar lowlands })
Ik dacht:"laat ik maar eens een quoteje doen, want volgens mij lezen de meesten niet zo ver terug."

dus bij deze. ;)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Lekker dus, heb ik hem gemod...... checkboards :(

Wat kan ik nu het beste doen, laten omruilen en zeggen dat hij vaag doet in sommige spellen :) (Wat overigens ook zo is, soms dan valt er in GTA:VC bijvoorbeeld een helel gebouw weg, of de weg is ineens weg :) (ongemod nu))

Zal ik dan maar een RMA/DOA proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gelukt met een ati all in wonder 9800se.
3dmark van 3865 naar 5738 met cracked drivers
Nog niet echt overgelocked kan mischien 6000 halen
maar nu nog geen checkers iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

erik9287nl schreef op 06 September 2003 @ 17:47:
Lekker dus, heb ik hem gemod...... checkboards :(

Wat kan ik nu het beste doen, laten omruilen en zeggen dat hij vaag doet in sommige spellen :) (Wat overigens ook zo is, soms dan valt er in GTA:VC bijvoorbeeld een helel gebouw weg, of de weg is ineens weg :) (ongemod nu))

Zal ik dan maar een RMA/DOA proberen?
zou je kunnen proberen, maar de fout die je beschrijft over GTA3-VC is een bekende fout die met de combinatie MoBo/VGA te maken heeft, zet je *.exe in de compatibiuliteits modus van win98 en het loopt een heel stuk beter. helaas nog niet ideaal.

Dus probeer je te realiseren welke fouten je noemt en of dit bekende fouten zijn of niet. anders sta je daar toch mooi te kijken, als hun je zo maar kunnen vertellen dat iets niet aan de kaart ligt, maar aan iets anders.

suc6

Het is natuurlijk niet netjes om dit zo op te lossen, maar als je daar geen notie van hebt, dan kun je het natuurlijk gewoon proberen.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

_Droopy schreef op 06 September 2003 @ 19:40:
[...]

zou je kunnen proberen, maar de fout die je beschrijft over GTA3-VC is een bekende fout die met de combinatie MoBo/VGA te maken heeft, zet je *.exe in de compatibiuliteits modus van win98 en het loopt een heel stuk beter. helaas nog niet ideaal.

Dus probeer je te realiseren welke fouten je noemt en of dit bekende fouten zijn of niet. anders sta je daar toch mooi te kijken, als hun je zo maar kunnen vertellen dat iets niet aan de kaart ligt, maar aan iets anders.

suc6

Het is natuurlijk niet netjes om dit zo op te lossen, maar als je daar geen notie van hebt, dan kun je het natuurlijk gewoon proberen.
Ik weet dat het niet netjes is als er nix aan de hand is, maar er was, dacht ik dus, iets aan de hand. Niet dus. Jammer :)
Misschien dat ik hem kostenloos of voor een tientje om mag ruilen voor een 9700. Even denken hoe ik het het beste aan kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
badmotha, ik heb dit draadje al een paar keer doorgelezen, maar GOEDE heatsinks voor mijn geheugen op de 9800se heb ik nog steeds niet kunnen vinden........

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
born2rule schreef op 06 september 2003 @ 20:00:
badmotha, ik heb dit draadje al een paar keer doorgelezen, maar GOEDE heatsinks voor mijn geheugen op de 9800se heb ik nog steeds niet kunnen vinden........

Iemand?
Gewoon Tweak mosters of TT heatsinks.

VAnmiddag weer een geprobeert maar weer schaakbord nu in doorzigtig rood :S dus me neemt een 8500 en w8t op de 9900 pro

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 06-09-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

born2rule schreef op 06 September 2003 @ 20:00:

Iemand?
ik heb nu coolermaster erop zitten.
die kleine sh@t dingen ja, maar gewoon 2 op 1 geheugen plakken.
kon 7 mhz hoger klokken.van 290 naar 297 ( heb een 9500 ).

maar astennu, kick ass man!
ik heb v-mod gedaan, de mem kon ik met 2k7 maar tot 337 max komen en werdt tering heet, heb nu een 5k6 erop en kan 351 halen en is nog koel ook.
5k6 op gpu gedaan maar kon maar 1 stap hoger van 366 naar 371, ga 2k7 op gpu proberen want de koeler is toch nog zeer koel. >:)

haalde net 5556 met 3dmark03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
en waar kan ik die tweak mosters en of tt heatsinks kopen astennu??

heb je misschien een link voor me waar ik die dingen online kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
BadMotha schreef op 06 september 2003 @ 00:03:
voor WW2-FPS liefhebbers, en 9800PRO bezitters!
lekker even je kaart laten fitnessen op de demo van Call of Duty,
hier te downen:http://www.callofduty.com/pc/main.html
trust me, it rules!!
Yes it does :)

Anyway, ik had ook maar ff wat koperen memory heatsinks gekocht bij XXLCases.nl, die dingen passen eigenlijk niet ... maar ik kan de kaart niet nog verder overclocken :P

Niet dat ik problemen heb zonder die dingen, maar ik wou het gewoon ff proberen, en natuurlijk ziet het er bruut uit 8)

Ten 2de, mijn collega (zie post ergens midden thread) krijgt nu na +/- 1 uur gamen een zwart beeld. Ga Dinsdag ff langs om te checken, the results will be posted uf curz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

mrleeais schreef op 07 September 2003 @ 02:13:
[...]

Anyway, ik had ook maar ff wat koperen memory heatsinks gekocht bij XXLCases.nl, die dingen passen eigenlijk niet ... maar ik kan de kaart niet nog verder overclocken :P

Niet dat ik problemen heb zonder die dingen, maar ik wou het gewoon ff proberen, en natuurlijk ziet het er bruut uit 8)

Ten 2de, mijn collega (zie post ergens midden thread) krijgt nu na +/- 1 uur gamen een zwart beeld. Ga Dinsdag ff langs om te checken, the results will be posted uf curz O-)
Kan je ze niet op maat zagen/vijlen/dremelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
mrleeais schreef op 07 September 2003 @ 02:13:
[...]

hitte?

@Astennu: jij hebt niet echt veel geluk eh |:(

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 07-09-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik haal nu met mijn niet overclockte, en niet gemodde, Radeon 9800SE een 3DMark03 score van 3756 >:)
Ik zal MaxPert eens mailen of ik mijn kaart voor een bepaald bedrag om kan ruilen voor een, door hun geteste, 9800SE die wel te modden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
geez schreef op 07 September 2003 @ 14:22:
[...]

hitte?

@Astennu: jij hebt niet echt veel geluk eh |:(
Nope lijt er wel op jah van de 5 geen een die 100% werkte tja dat soort geluk is niet voor mij weg gelecht heb nooit een goed oc bare cpu of vga kaart die te modden is dus moet altijd duurde shit kopen wil ik ver komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat iemand die wel 'geluk' heeft er eentje voor je kiezen he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke kaart is het snelste ? 9800SE of een Geforce X 5600 ?
wat voor card zou iemand mij aanraden voor +/- 200 euro ?

ik heb nu een Geforce 4 TI 4200 64 MB , de nieuwe kaart moet wel veel sneller zijn als deze en hij moet foutloos DX9 aan kunnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 23:29:

ik heb nu een Geforce 4 TI 4200 64 MB , de nieuwe kaart moet wel veel sneller zijn als deze en hij moet foutloos DX9 aan kunnen.
Dit topic gaat over het modden van een 9800se naar 9800pro en dus niet over: "welke videokaart is beter".

Kijk maar in de search of http://www20.tomshardware.com/graphic/20030714/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:29:

Ik denk dat 9800SE (correct me if I'm wrong..)
en ruim sneller zal ie vast wel zijn :) check anders www.tomshardware.com eens op reviews van beide kaarten

edit:
Kan iemand die bij een computerwinkel werkt er nog een voor me testen? Nijtram had een ongelukje gehad met degene die al klaar lag :'(

edit:
edit2: damn .. was ik weer te laat :+

[ Voor 20% gewijzigd door geez op 08-09-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Bij mij werkt de mod op mn Club3D 9800SE. Ik vind alleen de resultaten in 3DMark tegenvallen. 15500 in 2001 en 5550 (toeval :? :P) in 2K3.
Dit met de onderstaande specs.

Ik ben er dus in vergelijking met mn gemodde 9700>9700Pro niet op vooruit gegaan. De 9800(Pro) heet natuurlijk wel betere features aan boord en zal met AA enzo sneller zijn. En de echt heftige games zullen nog harder gaan. Dus ik mag niet teveel aan 3DMark hangen.

(Ik draai trouwens wel de gepatchte 3DMark, waar alle cheats van Ati en nVidia uit zijn gehaald)

En ik denk dat de 256MB die de echte Pro heeft ook meespeelt.

Ik kwam met klokken met mn mem 2,8ns Hynix niet verder dan 345Mhz, bij 350 hing de kaart in 3DMark. Mn core draait op 390, maar kan denk verder. Maar een gesynchroniseerde instelling tussen mn core en mem speed draait beter.

Dus ff sinks kopen voor mn mem dus....

BTW ik draai met Omega's. Maar ik ga nog ff proberen de catalysts zelf te patchen. Met de patchfile die iemand anders in de draad al had gevonden.
Kijken of de results beter zijn.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn al mooie scores.
9800 pro is maar zo'n 15% sneller dan een 9700pro.
en er zijn 2 versies 9800pro een 128 en 256mb.
als je nog hoger wilt moet je inderdaad heatsinks gaan kopen ( haal je zo'n 6 tot 12 mhz meer met geheugen ) of je moet v-mod gaan doen, dan haal je en goed 50mhz bovenop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje tussendoor

Welke mod heeft een grotere kans van slagen, de softhack of de bioshack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 22:42:
ff een vraagje tussendoor

Welke mod heeft een grotere kans van slagen, de softhack of de bioshack?
Geen van beiden.

De 4 extra pipelines werken goed of niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riesjard schreef op 08 September 2003 @ 23:02:
[...]

Geen van beiden.

De 4 extra pipelines werken goed of niet goed
Hmm, ok.

Maakt het merk nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:20:
[...]

Hmm, ok.

Maakt het merk nog uit?
neeh niet echt maar de meeste zijn van club3d maar een paar van power coler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi
Net een weekie een nieuwe pc waarin ik de 9700 in wilde stoppen. Isser dus niet meer duzz dacht doe ik wel de 9800se ongeveer zelfde prijs. En toen kwam ik deze thread tegen :D. Issie dus gewoon te modden :D beturrrrrr.

En ja hij doet em dus owk bij mij gewoon met de omega drivers en geen checkers:D

Me ss a happy man :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de mod mislukt als je checkers krijgt of is dit met koeling gewoon te verhelpen, want ik heb de 8 pipelines (totaal) wel kunnen activeren, maar heb op de originele clocksnelheden al checkers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is het dus mislukt en heb je dikke pech net als ik met mijn 9500pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Weet iemand al of de 9800SE's van Alternate Computerversand (Ridderkerk) te modden zijn? Liefst software matig, want ik heb geen zin de bios te flashen of andere ellende.
Iemand toevallig al zo'n kaart van hun onder handen gehad? Was het te doen? want dan rij ik morgen meteen even langs :)

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 09-09-2003 15:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op 09 September 2003 @ 15:56:
Weet iemand al of de 9800SE's van Alternate Computerversand (Ridderkerk) te modden zijn? Liefst software matig, want ik heb geen zin de bios te flashen of andere ellende.
Iemand toevallig al zo'n kaart van hun onder handen gehad? Was het te doen? want dan rij ik morgen meteen even langs :)
Als er een kaart getest is betekent dat niet dat de hele batch hetzelfde is, aan die infornatie heb je dus weinig. Je moet dus of zelf testen (en hopen) of een winkel zo gek krijgen dat ze getestte kaarten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnekort een 9800 np kopen.

Ik zie twee opties om hem over te clocken:

1. de bios van een 9800 pro er op flashen en daarmee de core en de mem speeds omhoog gooien.
2. de core en mem speeds sofwarematig omhoog gooien naar 9800 pro spechs

Wat zijn de voor en nadelen van deze twee opties?

En ja ik heb de hele topic al door gelezen, als jullie je dat afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:44:
Ik wil binnekort een 9800 np kopen.

Ik zie twee opties om hem over te clocken:

1. de bios van een 9800 pro er op flashen en daarmee de core en de mem speeds omhoog gooien.
2. de core en mem speeds sofwarematig omhoog gooien naar 9800 pro spechs

Wat zijn de voor en nadelen van deze twee opties?

En ja ik heb de hele topic al door gelezen, als jullie je dat afvragen.
Soft maar een ding als je win opnieuw op zet draait i geen pro maar jah das nix.

Bios : Lage mem speeds omdat de hynix chippies niet met de samsung bios overweg kunnen meot je je mem 50 mhz under clocken naar 290 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 09 September 2003 @ 16:48:
[...]

Soft maar een ding als je win opnieuw op zet draait i geen pro maar jah das nix.

Bios : Lage mem speeds omdat de hynix chippies niet met de samsung bios overweg kunnen meot je je mem 50 mhz under clocken naar 290 mhz.
.

Sorry, ik ben niet duidelijk geweest. Ik bedoelde met softwarematig namelijk overclocken met powerstrip of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even dit topic doorzocht, maar ik kon niets vinden:
Zijn er mensen die hun 9800se-->9800pro hebben gemod en daarna hun gpu passief koelen met een zalman zm80A-hp? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe videokaart, maar het moet wel stil zijn en die zalman heb ik al. Als je die 9800Pro niet passief kan koelen met dat ding neem ik wel de 9700Pro, daar kon het iig wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat ik nu zie, is dat als ik de demo van call of duty doe, dan zie ik op sommige plaatsen chekers :(. Maar dat is alleen met call of duty. Me videokaart wordt wel super heet. Is dit door de hitte of zo, want bij andere spellen heb ik er geen last van, maar bij battlefield 1942 heb ik weer kleine wiitte streepjes in het water :?. Ander koelertje misschien, of is een deel van een pipeline niet 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op 09 September 2003 @ 18:37:
Wat ik nu zie, is dat als ik de demo van call of duty doe, dan zie ik op sommige plaatsen chekers :(. Maar dat is alleen met call of duty. Me videokaart wordt wel super heet. Is dit door de hitte of zo, want bij andere spellen heb ik er geen last van, maar bij battlefield 1942 heb ik weer kleine wiitte streepjes in het water :?. Ander koelertje misschien, of is een deel van een pipeline niet 100%?
Dat vraag ik me van de mijne dus ook af.

Is er hier iemand die ook checkers kreeg na z'n softmod (de mijne zijn trouwens weg als ik de originele driver weer installeer) en dit heeft weten te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 18:44:
[...]

Dat vraag ik me van de mijne dus ook af.

Is er hier iemand die ook checkers kreeg na z'n softmod (de mijne zijn trouwens weg als ik de originele driver weer installeer) en dit heeft weten te verhelpen ?
Maar heb jij het ook alleen met 1 spel dus bv call of duty en van die rare streepjes bij battlefield in het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:59:
Ik heb even dit topic doorzocht, maar ik kon niets vinden:
Zijn er mensen die hun 9800se-->9800pro hebben gemod en daarna hun gpu passief koelen met een zalman zm80A-hp? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe videokaart, maar het moet wel stil zijn en die zalman heb ik al. Als je die 9800Pro niet passief kan koelen met dat ding neem ik wel de 9700Pro, daar kon het iig wel mee :)
ik wou me nu ook zo'n koeler (zm80A-hp) aanschaffen maar weet ook niet of die werkt op een RADEON 9800SE. Kan iemand ons helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op 09 September 2003 @ 18:48:
[...]

Maar heb jij het ook alleen met 1 spel dus bv call of duty en van die rare streepjes bij battlefield in het water?
Tot nu toe in commanche4, MOH AA, en in DeltaForce BlackHDown..
Ik zal 3dmark eens draaien, of ie daarin ook checkers geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrleeais schreef op 09 September 2003 @ 09:47:
[Semi-Offtopic]
Omega gebaseerd op Cat 3.7 zijn uit :)

http://www.omegacorner.com/index_ati.html
[/Semi-Offtopic]
Weet iemand in godsnaam welke drivers ik vervolgens moet kiezen uit die lijst?

Heb een Club 3d 9800SE, maar er staan zoveel 9800 drivers tussen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 18:59:
[...]

Tot nu toe in commanche4, MOH AA, en in DeltaForce BlackHDown..
Ik zal 3dmark eens draaien, of ie daarin ook checkers geeft.
underclock anders eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geez schreef op 09 September 2003 @ 20:37:
[...]

underclock anders eens?
Bij underclocken ( op 275/240 :| ) nog steeds checkers, deze gaat terug naar de leverancier

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, als je checkers heb moet je gewoon terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riesjard, kan ik dan niet via jou een 9800SE kaartje kopen die voorgetest is waarbij de mods werken :) Plieees O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

boeie het is alleen met Call of Duty mayb underclock ik hem ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe geen moeite, bij rick heb een voor geteste voor 269, goed te doen zolang het maar minder kost dan een 9800np.
sommige zeggen dat je dan de prijs van een 9800pro moet gaan neerleggen, want dat heb je uiteindelijk. nou, dan koop ik wel een echte 9800pro voor dat geld ( mits ik het heb :) ).

Verwijderd

Mischien kunnen we een inkoopactie organiseren voor geteste 9800SE's? :9
Als men veel kan verkopen willen ze vast wel testen!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 11:17:
Mischien kunnen we een inkoopactie organiseren voor geteste 9800SE's? :9
Als men veel kan verkopen willen ze vast wel testen!
:) --> http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=385 <-- :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Na op aantal buitelandse forums wat threads over de bioshack voor een 9800np naar een 9800pro gelezen te hebben, heb ik een paar vraagjes:

Is het mogelijk dat een nieuwe bios de voltages voor je core en mem kan verhogen, zodat ze stabieler en sneller lopen (en meer warmte produceren)?

Een aantal buitelandse forumbezoekers beweerde dit namelijk, maar ik heb in deze thread gelezen dat het niet mogelijk is?

Maar als de nieuwe bios de voltages niet kan verhogen, wat is dat het voordeel van deze bioshack, ten opzichte van het normaal overclocken met powerstrip naar pro spechs?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Turn it off and on again.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 12:32:

Is het mogelijk dat een nieuwe bios de voltages voor je core en mem kan verhogen, zodat ze stabieler en sneller lopen (en meer warmte produceren)?

Een aantal buitelandse forumbezoekers beweerde dit namelijk, maar ik heb in deze thread gelezen dat het niet mogelijk is?
Helaas is dit idd niet mogelijk de enige manier om dit te bereiken is om te solderen op de kaart :) >:)
Aopen heeft deze opties wel soms in zijn kaarten gebakken dan kan je zelfs in windows je voltages aanpassen en in de bios, maar dat zijn allemaal Nvidia based kaarten.
Maar als de nieuwe bios de voltages niet kan verhogen, wat is dat het voordeel van deze bioshack, ten opzichte van het normaal overclocken met powerstrip naar pro spechs?
Voordeel van de bios hack is dat je vanaf dan een volledige 9800 pro hebt en nooit meer met software hoeft te rommelen om het te doen.
Ook hoef je nooit te wachten op gehackte drivers want je kan nu wel verwachten van ATI dat ze al het mogelijke gaan doen om de drivers te beveiligen tegen hacken naar 9800 Pro. ;) 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 10-09-2003 13:10 ]

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 10 September 2003 @ 13:04:
Voordeel van de bios hack is dat je vanaf dan een volledige 9800 pro hebt en nooit meer met software hoeft te rommelen om het te doen.
Ook hoef je nooit te wachten op gehackte drivers want je kan nu wel verwachten van ATI dat ze al het mogelijke gaan doen om de drivers te beveiligen tegen hacken naar 9800 Pro. ;) 8)7
Brengt een bioshack ook nog extra risico's met zich mee, buiten het fijt dat je je gerantie kwijt bent?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 13:13:
[...]

Brengt een bioshack ook nog extra risico's met zich mee, buiten het fijt dat je je gerantie kwijt bent?
Bij een 9800 NP -> 9800 Pro niet dat is in principe dezelfde kaart alleen de snelheden zijn wat terug geschroefd dus als je hem flashed laat je hem eigenlijk op de snelheid draaien waarvoor hij gemaakt is.
Een 9800SE - 9800 Pro is iets heel anders dit is niet dezelfde kaart en deze moet wel goed gekoeld worden als hij op de pro speeds kan draaien !!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 10 september 2003 @ 13:36:
[...]

Bij een 9800 NP -> 9800 Pro niet dat is in principe dezelfde kaart alleen de snelheden zijn wat terug geschroefd dus als je hem flashed laat je hem eigenlijk op de snelheid draaien waarvoor hij gemaakt is.
Een 9800SE - 9800 Pro is iets heel anders dit is niet dezelfde kaart en deze moet wel goed gekoeld worden als hij op de pro speeds kan draaien !!
Geldt dit ook voor 9700? Is dat eigelijk ook dezelfde kaart als de 9700 pro en kan je daar ook de 9700 pro bios in flasfen.

• Red devil
OK mijn ervaringen.

Ati 9800se , zonder problemen soft mod met omega drivers. Draait stabiel:

core 415 Mhz
mem ~ 400 Mhz

Processor: Athlon 2500+ , overgeklokt naar 10.5 x 210 ofzoiets @ vcore van 1.7
Recomb Coolriver watercooling, temp ongeveer 40 graden max load.

3dmark2003:
bijna 6000 puntjes

Ben tevreden.

Verwijderd

Astennu kheb een vraagje: de 9800 se heeft de zelfde pcb als een 9700, is de v-mod dan ook gewoon hetzelfde?

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 17:36:
Astennu kheb een vraagje: de 9800 se heeft de zelfde pcb als een 9700, is de v-mod dan ook gewoon hetzelfde?
Jep de pcb is hetzelfde dus v-mod ook maar de waardes niet die heb ik ook in de first post staan. De mem mod is gewoon getzelfde als bij de 9700 hier staat ook gewoon 2.9 volt @ mem.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 14:15:
[...]

Geldt dit ook voor 9700? Is dat eigelijk ook dezelfde kaart als de 9700 pro en kan je daar ook de 9700 pro bios in flasfen.
Je bedoeld waarschijnlijk de 9700 Non Pro en ja die kan je zonder problemen flashen naar Pro.

• Stinger666
Red devil schreef op 10 September 2003 @ 17:31:
OK mijn ervaringen.

Ati 9800se , zonder problemen soft mod met omega drivers. Draait stabiel:

core 415 Mhz
mem ~ 400 Mhz

Processor: Athlon 2500+ , overgeklokt naar 10.5 x 210 ofzoiets @ vcore van 1.7
Recomb Coolriver watercooling, temp ongeveer 40 graden max load.

3dmark2003:
bijna 6000 puntjes

Ben tevreden.
Hoe heb jij je mem gekoeld?

• Red devil
Stinger666 schreef op 10 September 2003 @ 19:37:
[...]

Hoe heb jij je mem gekoeld?
simpele heatsinks van eynstein.

• Stinger666
Red devil schreef op 10 September 2003 @ 20:28:
[...]

simpele heatsinks van eynstein.
Thnx

Al mensen met de nieuwe Omega's based op de 3.7 Catalysts?

Ik ga morgen testen.

• Red devil
Stinger666 schreef op 11 September 2003 @ 00:34:
[...]

Thnx

Al mensen met de nieuwe Omega's based op de 3.7 Catalysts?

Ik ga morgen testen.
Staan die al een tijdje in de openingspost? want die heb ik een paar dagen geleden gedownload, lijken prima te werken.

• Astennu
Red devil schreef op 11 September 2003 @ 10:11:
[...]

Staan die al een tijdje in de openingspost? want die heb ik een paar dagen geleden gedownload, lijken prima te werken.
Neeh de cat 3.7 omega nog niet zal ze er ook ff in gaan zetten.

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Heb net ff me club3d 9800 SE geprobeerd maar doet het helaas niet goed, krijg van die leuke schaakborden :( mja jammer dan... :D

(Bij completer gehaald, 9800SE van een vriend van mij deed ut wel...)

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Fidai schreef op 11 September 2003 @ 17:15:
Heb net ff me club3d 9800 SE geprobeerd maar doet het helaas niet goed, krijg van die leuke schaakborden :( mja jammer dan... :D

(Bij completer gehaald, 9800SE van een vriend van mij deed ut wel...)
probeer jullie kaarten eens om te wisselen en vervolgens de mod uit te voeren.

Lukt jou kaart bij je vriend wel goed dan ligt het aan je pc, doet hij het bij je vriend niet goed dan heb je idd pech.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Weet wel zeker dat het gewoon pech voor mij is, heb die rivatuner hack geprobeerd en gewoon die omega hack. Allebei precies hetzelfde effect.

Heb nu trouwens 13216 3dmark 2001's en 3621 3dmark 2003's, best aardig maar heb liever 5xxx 3dmark 2003's :D

(WinXP incl SP1, 512 MB DDR PC3200, Nforce2, Xp2400)

• geez
Hmm word misschien toch maar gokken voor mij, SE kopen en pray.. brrrr

Verwijderd

het is altijd pray.
gewoon ergens kopen waar je geld terug garantie heb of een winkel die ook een goeie 9800np hebben.
als het niet werkt gewoon terug brengen, ruilen of ruilen tegen en 9800np :)

Verwijderd

oh ja, of voor 269 euro bij rick kopen.
hij heeft het voor je getest, dus 100% zeker.
wat ik ga doen is, eind van de maand bij de pc beurs 1tje kopen en testen en als het werkt dan jippie, zo niet, dan terug brengen en bij rick 1tje halen.
ik heb toch eind van de maand pas geld.

en natuurlijk weer flink modden met cpu cooler en v-mod :p en dan proberen boven de 7000 te gaan met 3dmark03, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met completer.nl gebeld. Ik heb ze gevraagd of de kaart die ze verkopen de 128 of 256 bit versie is.
Zij zeggen dat het volgens de leverancier de 128 bit versie is. Maar ze zeggen ook dat hij overklokbaar is naar de 9800 Pro. Wat te doen? Ik begin te twijfelen, zal ik hem nu wel of niet bij hun bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 16:08:
[...]

Als er een kaart getest is betekent dat niet dat de hele batch hetzelfde is, aan die infornatie heb je dus weinig. Je moet dus of zelf testen (en hopen) of een winkel zo gek krijgen dat ze getestte kaarten hebben.
completer.nl test ze volgens mij wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 12:01:
[...]

completer.nl test ze volgens mij wel :D
laat het hier effe weten dat ze het testen?
dat weet je wel als het wel doet, want je heb ze al gevraagt.
volgens mij verkoopt nederland alleen maar de 256 bit versie, de modbare, en 128 bit in arme landen.
want ik nog nergens een 128 bit versie gezien en die zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn, onder de 200 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Chop2000

Vroem

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 16:09:
[...]

laat het hier effe weten dat ze het testen?
dat weet je wel als het wel doet, want je heb ze al gevraagt.
volgens mij verkoopt nederland alleen maar de 256 bit versie, de modbare, en 128 bit in arme landen.
want ik nog nergens een 128 bit versie gezien en die zal waarschijnlijk ook goedkoper zijn, onder de 200 euro denk ik.
gister hebbik bij de mycom ook een ATI9800SE AIW gekocht, zat een ati 9800pro aiw stikkertje op, gelijk gemod en werkt perfect! hij draaid overgens op 380-340 core en 337.5 (675) mem.

niks

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.