[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic

Na voor vraag van jullie kant en overleg met ReemF is hier het: Radeon 9800SE Mod Topic.

LET OP !! De Mods zijn op eigen risico !!

In dit topic kun je vinden:

-Wat zijn de specs van de 9800SE?
-De SoftHack+BiosHack van 9800SE naar 9800 Pro
-De VoltMods voor de GPU en MEM.
-[Poll]Is jou 9800se > 9800 Pro mod gelukt ?
-Nog andere topic over de 9800SE:

Wat zijn de specs van de 9800SE

-Radeon R350 Core
-Hynix 2.8 Ns Memory ( 1000:2.8=357 MHz )
-Core speeds 325-290 or 380-340
-4 Active rendering pipes (van de 8 ;) )
-256-bit memory interface
-SMARTSHADER™ 2.1
-SMOOTHVISION™ 2.1
-HyperZ III+™
-TRUFORM™ 2.0
-128-bit full floating point precision
-FULLSTREAM™
-VIDEOSHADER™
-Supports the latest Microsoft® DirectX® 9.0 and OpenGL® 2.0 feature sets.

-S Video Out
-DVI Connector

Afbeeldingslocatie: http://power-color.com/assets/images/r98se-c3-card.jpg

SoftHack

Omega Drivers

Het makelijkste is om de Omegadrivers van www.omegacorner.com te downloaden. Tijdens het setup zal er namelijk gevraagt worden of je de hacked of de normale drivers wilt installeeren. Bij de hacked wordt standaart de gehackte ati2mtag.sys gepakt.

Directe download link :

rad_w2kxp_omega_2474a.exe

Standaart Catalyst Drivers

1) Installeer Riva Tuner en start het op. In het hoofdmenu zie je 9800SE/your monitor.
Daaronder staat waarschijnlijk:
256-bit R350 (4x1) with 128MB DDR memory.
De 4 betekend dat er 4 piplines actief zijn.

2) Run C:\Program Files\RivaTuner\PatchScripts\ATI\SoftR9x00\SoftR9x00 w2k.

3) Kies voor: 'force RADEON 9800 capabilities'. Klik continue, nu heb je 'ati2mtag.sys' nodig. Deze file staat in "C:\WINDOWS\system32\drivers". Maak voor de zekerheid een backup van deze file.

4) Nadat je de file gepatched hebt kun je het programma sluiten. Ga nu naar de map waar je "ati2mtag.sys" gesaved hebt. Je ziet hier drie files staan, namelijk "ati2mtag.old" "ati2mtag.sy_" en "ati2mtag.sys".

5) Herstart nu de pc en start de pc op in safe mode. Kopieer de gepatchde versie van "ati2mtag.sys" over de originele versie heen in de map "C:\WINDOWS\system32\drivers".
Herstart de pc en je bent klaar!!! Run Riva Tuner weer en als je dan ziet :
256-bit R350 (8x1) with 128MB DDR memory. Ziet is je mod gelukt want dan zijn er dus 8 Active piplines.

Je kan ook de ati2mag.sys kopieren , de rivatuner scriptmod van 9800 erop en in veilige modus in je windows\system32\driver zetten.

BiosHack

Bij de BiosHack ga je een bios van een 9800 Pro er in flashen. Dus gaat i ook echt als een pro aan de gang. De kaart heeft Hynix memory en de bios voor voor kaarten met een Samsung bios maar werkt wel gewoon mischien kun je alleen iets minder oc’en maar dat is niet bewezen dat dat zo is !!

1: Download de volgende 2 files:
- De Radeon 9800 Pro Bios
- Het Flasprogramma: Flashrom

2: Nu moet je een opstart floppy gaan maken en daarop de bios van de 9800 Pro zetten en het programma flashrom.

3: Je start de ps op in dos met de opstart floppy nu ga je ht volgende doen:

Je maakt met het commando: Flashrom –s 0 9800sebak.bin
Een backup van je oude bios mocht je deze terrug willen flashen.

Nu gaan we echt flashen met het commando: flashrom –p 0 9800.bin
Werkt dit niet gebruik dan: falshrom –p –f 0 9800.bin
De –f staat voor force dus dan flasht i gewoon ook al zou de bios niet voor de kaart geschikt zijn.

4:Start nu de Pc opnieuw op en als je windows inkomt zul je zien dat er een 9800 Pro geinstallerd gaat worden. Daar na moet je nog een keer rebooten en werkt je kaart als 9800 Pro.

Maar ik heb wel mijn memory speeds naar 290 mhz moeten clocken omdat deze bios van de 9800 pro voor samsung mem chippies is. Zo ver ik weet zijn er geen 9800 Pro kaarten die hynix gebruiken.

Maar dat maakt deze mod wel minder interessant.

Wat moet ik doen als het flashen mislukt is?

Heb je opnieuw gestart en de kaart geeft geen beeld. Dan moe tje even een pci video kaart pakken en die er bij instoppen. Vervolgens sluit je de monitor op die kaart aan en krijg je via die kaart beeld. Let op !!! in de bios moet je wel first boot vga = pci aan hebben staat en niet agp anders zal i zoekken naar een agp kaart en die zit er in en die bus pakken maar via die krijg je geen beeld. Nu ga je gewoon de bios nog een keer flashen of laad je je oude bios weer door : flashrom 0 –p –f 9800sebak.bin in te toetsen.

Bij bijde mods geld: Als je hetvolgende te zien krijgt:

[img=400,300]url=http://www.tweakers.net/ext/f/9729/full.jpg[/img]
Klickbaar !!

Heb je dus een kaart gehad bet beschadigde pipelines en heeft deze mod voor jou geen nut gehad. En zul je of je oude bios er in meoten zetten of de drivers even opnieuw moeten installeeren om de mod ongedaan te maken.

Kijk ook even of je laten geen andere fouten en het beeld ziet. Probeer anders de kaart wat lager te clocken met Rage3d tweak bv op 325-300. Mocht dit helpen dan kan het zijn dat de standaart cooler de extra hitte die gemaakt wordt door de 4 extra pipelines niet aan kan. De cooler is hetzelfde als die van een 9700 die maar op 1.5 volt draait en 325 mhz dus die stukken minder warm wordt. Dus dan kan beter coolen er voor zorgen dat de kaart goed draait en ook verder kan oc’en. Zelf heb ik met de standaart cooling 420-360 kunnen halen maar wel met 4 pipelines.

Voltmods:

Je hebt 2 mods de V-GPU en de V-Mem mod. De V-GPU mod verhoogt het voltage van de GPU en de V-Mem mod verhoogt het voltage van het geheugen/

V-GPU Mod:

Als je naar de volgende plaatjes kijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon9700pro-overclocking/semtech-s.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon9700pro-overclocking/vcore-res-s.jpg
Is de mod al duidelijk. Er wordt een weerstand gesoldeert tussen de 2 punten.
Deze plaatjes zijn van een 9700 pro v-GPU mod maar de 9800se heeft dezelfde pcb dus de mod is ook hetzelfde. ( Deze mod kun je ook gebruiken voor de 9500/9700/9800se serie alleen moet je voor de 9500/9700 serie andere waardes gebruiken die staan is het volgende topic : [rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml] ) Voor de 9800se weet ik NOG geen exacte waardes. De 9800se heeft een R350 core die een voltage heeft van 1.7 volt. Bij de 9500/9700 was dat 1.5 dus zou je de volgende waardes kunnen verwachten:

8K2 Ohm geeft 1.78 Volt
5k6 Ohm geeft 1.81 Volt
2k7 Ohm geeft 1.95 Volt

Let wel op met een standaart cooling moet je dit niet doen !!!

V-Mem Mod:

Deze houd je nog even van me te goed moet nog kijken of ik de rev 1.0 of 3.0 moet pakken.

Poll: Is jou 9800SE > 9800 Pro mod gelukt ?

Club 3D 9800SE Ja
Club 3D 9800SE Nee
Powercoler 9800SE Ja
Powercoler 9800SE Nee
ATi 9800SE Ja
ATi 9800SE Nee
Niet geporbeert
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3659&layout=2&sort=prc

Nog andere topic over de 9800SE:

[Rage3D] Radeon 9800se SoftHack
[FutureMark] 9800se>9800 Pro flashing guide

Versie 1.4

[ Voor 60% gewijzigd door Astennu op 02-09-2003 11:14 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Zoals het nu lijkt, is er geen duidelijke trend te zien tussen de verschillende videokaarten, bij elke videokaart is de ratio ongeveer 3:1

Club 3d = 21 : 7
Ati = 10 : 3
Powercolor = 3 : 1

en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nette Openingspost Frank :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Red devil schreef op 25 August 2003 @ 21:31:
Zoals het nu lijkt, is er geen duidelijke trend te zien tussen de verschillende videokaarten, bij elke videokaart is de ratio ongeveer 3:1

Club 3d = 21 : 7
Ati = 10 : 3
Powercolor = 3 : 1

en dat is jammer.
Ja maar er zijn nog niet echt veel mensen die deze kaart getest hebben. Maar bij de 9500 werdt dat ongeveer 72%.
Tnx heb er veel werk in zitten maar hijs nog neit af vandaar dat versie 1.0 komt nog iets bij maar dan kun je al aan het posten gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 25-08-2003 21:34 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ok. Ik heb de 9800se All in Wonder binnen, maar het lukt niet met driver :S. Ik heb de kaart er in geprikt. En de drivers van Ati gedownload. Die wil ik installeren en dan zegt ie Video driver not found. En dan zegt ie daarna. Try to setup your vga driver with a standard Vga driver. En dan sluit ie de setup af. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89448

blijft een gokje.
wie niet waagt wie niet wint. zeg ik dan.
maar zal vast wel omhoog gaan als er meer mensen erover weten en proberen.
het is gewoon dat zeker 80 % van nederland het gewoon weg niet weet, omdat ze geen tweakers lezen.

nog eens bedankt voor de cooler mod astennu.
ik heb nog een super orb van termeltake hier liggen. wat zal ik daarmee gaan doen, hhhmmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 21:40:
ok. Ik heb de 9800se All in Wonder binnen, maar het lukt niet met driver :S. Ik heb de kaart er in geprikt. En de drivers van Ati gedownload. Die wil ik installeren en dan zegt ie Video driver not found. En dan zegt ie daarna. Try to setup your vga driver with a standard Vga driver. En dan sluit ie de setup af. Wat doe ik fout?
je moet de drivers gebruiken die je erbij krijgt.
die catalist van ati maak niet uit welke dan ook werken gewoon weg niet. heb ik gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ja dat is dus probleem. Ik heb oem versie van Mycom. En ik zei ik download toch de nieuwste dus hoef cd niet bij, want die moesten ze branden. Dus heb ik nu probleem?
Of heeft iemand die drivers van cd voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 22:23

Chop2000

Vroem

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 21:46:
ja dat is dus probleem. Ik heb oem versie van Mycom. En ik zei ik download toch de nieuwste dus hoef cd niet bij, want die moesten ze branden. Dus heb ik nu probleem?
das wel heel erg vervelend, maar kun je wat meer vertellen over deze kaart? wat zat er allemaal bij enzo, break out box etc, afstandsbedienings? of alleen maar de kaart?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

LOL waar ken ik die auto van doet me denken aan mijn potje NFS HP2 met 8x1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76512

Standaard Catalyst doet het niet met AIW 9800se
Omega drivers doen het wel. (Sapphire ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 76512 schreef op 25 August 2003 @ 21:55:
[...]

Standaard Catalyst doet het niet met AIW 9800se
Omega drivers doen het wel. (Sapphire ook trouwens)
Ik ga het meteen uit proberen
Wat ik kreeg.
1 videokaart
2. afstandsbediening met ontvanger is trouwens radiografisch
3. Diverse kabels voor tv out en dergelijke en zo'n box voor analoog video en audio in.
4. Boekje voor afstandsbediening. En dat was het wel zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 21:58:
[...]

Ik ga het meteen uit proberen
Wat ik kreeg.
1 videokaart
2. afstandsbediening met ontvanger is trouwens radiografisch
3. Diverse kabels voor tv out en dergelijke en zo'n box voor analoog video en audio in.
4. Boekje voor afstandsbediening. En dat was het wel zo'n beetje
Klopt.
Die afstandsbedieningsbediening is trouwens wel geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat astennu nog wel aan toe gaat voegen.

nou nou ik heb die kaart van astennu ff bekeken.
godv#rdomme kick ass man!!!
jammer genoeg heb ik een cooler voor een amd tb 1500 erop, en haal maar 20 mhz voordeel mee uit =(
denk dat ik maar een aero 7+ ga halen voor mijne cpu ( want die van zalman zou bij mij niet in passen) en dan de huidige cpu cooler op de videokaart gooien ( is voor een 3200+ axp, dus moet dan wel cool genoeg zijn ) :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
*als* er al verschil is, kan je altijd nog lief om een copietje vragen.
'Heej mag ik een cd met de driversv oor mijn 9800SE? Ja, ik heb ze nodg om hem te moddem naar 9800 Pro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het probleem is: Ik krijg hem niet eens aan de gang als standaard 9800se. Maar ik ben nu die omega drivers aan het downen hopen dat ie het wel doen. Dan staat ie als 9800se. Daarna ga ik die mod maar eens proberen. Maar als die omega drivers toch niet werken heb ik denk ik toch wel een probleempie of heeft iemand een site waar die drivers van cd op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 19:32

Epsilon

dit topic heeft voor mij de doorslag gegeven :)
heb net (30sec geleden :P) een club3d radeon 9800se besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 25 August 2003 @ 21:54:
LOL waar ken ik die auto van doet me denken aan mijn potje NFS HP2 met 8x1 :P
jah was wel een erg mooi voorbeeld :)
Epsilon schreef op 25 August 2003 @ 22:06:
dit topic heeft voor mij de doorslag gegeven :)
heb net (30sec geleden :P) een club3d radeon 9800se besteld.
is die 1.5 uur werk niet voor nix geweest :) ik ben benieuwd wat je er uit haald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4) Nadat je de file gepatched hebt kun je het programma sluiten. Ga nu naar de map waar je "ati2mtag.sys" gesaved hebt. Je ziet hier drie files staan, namelijk "ati2mtag.old" "ati2mtag.sy_" en "ati2mtag.sys

die ati2mtagsy_ krijg ik nooit wel die .old, kan dit iets betekenen waarom mijn mod meschien niet werkt?

edit: flashrom 0 –p –f 9800sebak.bin fout dit zei je ook bij mij frank maar die -p en de 0 moeten omgedraaid, zo dus: flashrom -p 0 -f biosfilename.bin/rom

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 25-08-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 25 augustus 2003 @ 22:06:
Het probleem is: Ik krijg hem niet eens aan de gang als standaard 9800se. Maar ik ben nu die omega drivers aan het downen hopen dat ie het wel doen. Dan staat ie als 9800se. Daarna ga ik die mod maar eens proberen. Maar als die omega drivers toch niet werken heb ik denk ik toch wel een probleempie of heeft iemand een site waar die drivers van cd op staan?
Omega werkt, Rivatuner werkt ook.
Je kan alle drivers voor het AIW gedeelte downen van http://mirror.ati.com/support/driver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 25 August 2003 @ 22:11:
4) Nadat je de file gepatched hebt kun je het programma sluiten. Ga nu naar de map waar je "ati2mtag.sys" gesaved hebt. Je ziet hier drie files staan, namelijk "ati2mtag.old" "ati2mtag.sy_" en "ati2mtag.sys

die ati2mtagsy_ krijg ik nooit wel die .old, kan dit iets betekenen waarom mijn mod meschien niet werkt?
neeh die heeft ati2mtag als je dan eigenscahppen doet staat er bij de extentie sy_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het is al gelukt :d. Ik ga morgen die softmod doen. Nu ga ik ff kijken of alles lekker werkt :d.
Jullie horen nog van mij
Moet ik die omega drivers behouden of moet ik die catalyst drivers er nu over heen gooien?

[ Voor 28% gewijzigd door Mister I op 25-08-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76512 schreef op 25 August 2003 @ 22:12:
[...]

Omega werkt, Rivatuner werkt ook.
Je kan alle drivers voor het AIW gedeelte downen van http://mirror.ati.com/support/driver.html
werken geen van beide :X
;( :r :( :'( ;( :r :( :'( ;( :( :r :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 25 augustus 2003 @ 22:06:
wel eerst gaan benchmarken, k?
kan de drivers van club3d proberen, schijnt te werken.
http://www.club-3d.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat er met jouw kaart van aan de hand is weet ik ook niet, hier werkt alles fijn, krijg alleen het tv signaal nog niet aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Net ff snel 3dmark 2001 zonder mod gedaan 10700 puntjes
Morgen horen jullie of mod gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Mister I schreef op 25 August 2003 @ 22:13:
Het is al gelukt :d. Ik ga morgen die softmod doen. Nu ga ik ff kijken of alles lekker werkt :d.
Jullie horen nog van mij
Moet ik die omega drivers behouden of moet ik die catalyst drivers er nu over heen gooien?
hahaha dan ben jij dus 10x beter als die noobs van mycom want die kregen hem niet aan de gang... zeggen ze dan :D
welke drivers heb je gebruikt? en werkt dat tv-out/in ook of hebbie dat niet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
zou er ook een mod mogelijk zijn die bijvoorbeeld 6 pipelines activeerd? dit indien je met 8 checkers krijgt. zo zou je zelf ff kunnen experimenteren todat je 6 goede te pakken hebt(ik neem niet aan dat de overige 4 alle maal brak zijn) zo zou je dan toch nog een redelijke vermogens winst kunnen halen(ca 30% ipv 60% )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Wie zegt dan dat ze kapot zijn of niet helemaal 100% werken?
Misschien staan ze wel gewoon alleen uit, maar zijn ze verder gewoon net zo goed als de geactiveerde 4 pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ramonpeters schreef op 25 August 2003 @ 23:55:
zou er ook een mod mogelijk zijn die bijvoorbeeld 6 pipelines activeerd? dit indien je met 8 checkers krijgt. zo zou je zelf ff kunnen experimenteren todat je 6 goede te pakken hebt(ik neem niet aan dat de overige 4 alle maal brak zijn) zo zou je dan toch nog een redelijke vermogens winst kunnen halen(ca 30% ipv 60% )
Het zou best mogelijk zijn maar dan zou ati allemaal verschillende drivers moeten maken en dat gaan ze niet doen om ons goedkoop kaartjes te laten kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91094

Wat moeilijk allemaal, ik heb gewoon gedaan wat MrLee me adviseerde..
Simple zat...
mrleeais schreef op 23 August 2003 @ 21:26:
:9 Gisteren mijn 9800SE van Eynstein binnen gekregen,... etc...
mrleeais schreef op 24 augustus 2003 @ 17:16: Vreemd :'(

Ik heb gewoon die drivers van Omega gedowned en inderdaad die hacked version gekozen.
Ik heb WEL eerst alle oude drivers en control panel gedeinstalleerd.
En ik heb verder niks met de kaart gedaan, dus gewoon originele koeler.
In de middag via de webshop besteld, volgende dag om 11:00 uur afgeleverd !!_/-\o_ : EYNSTEIN.NL te Amsterdam (duidelijk onder vermelding van snelle versie!)
Club3D Radeon 9800SE € 249,-.

:*) Thx MrLee,.. Een kind kan de was doen.. :*)

*Kaart geinstalleerd met originele ATI driver CD.. (Driver, Controlpanel & DirectX9)
*(Alles zag er goed uit..dus dan.. there goes nothing !)

*Omega drivers downloaden (...EXE bestand).
*ATI control panel verwijderen, ATI drivers verwijderen, PC afsluiten..
*PC aanzetten, 'Nieuwe hardware Wizard' ANULEREN ,
*Omega drivers bestandje laten lopen.... en kiezen voor de 'gehackte versie' .
*PC vraagt om zich te mogen rebooten, ja.. en Voila !

Resultaat=
van 4-pipelines (Radeon 9800SE à € 249,-)
naar 8-pipelines (Radeon 9800PRO à € 449,- )
ATI loopt weer heel wat Pleuro's mis, MISDADIG gewoon !!!

{Windows XP Pro NL, Upgraded met SP1}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Is die radeon 9800SE nou sneller als de 9700pro want ik heb mijn 9500np met heel veel suc6 kunnen softmodden naar een 9700pro en ruk nu zo'n 15000 punten eruit met 3dmark2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47312

Zou iemand even een werkend linkje naar flashrom.zip online willen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 18:38

makje

Professioneel prutser

KiLLaHc5 schreef op 26 August 2003 @ 02:51:
Is die radeon 9800SE nou sneller als de 9700pro want ik heb mijn 9500np met heel veel suc6 kunnen softmodden naar een 9700pro en ruk nu zo'n 15000 punten eruit met 3dmark2001.
De 9800np is ongeveer even snel als de 9700pro, de 9800pro is een stukkie sneller (duh). De 9800se is vergelijkbaar met een 9600pro en dus een stuk minder snel dan de 9700pro....

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47312 schreef op 26 August 2003 @ 03:55:
Laat maar, had hem zelf al gevonden, nu heb ik echter een ander probleem:

Had m'n kaart al gemod met de software tweak, maar ik besloot ook maar even de bios te flashen.
Alles gewoon goed gegaan (forced flash) en in windows wilde ik dus even de drivers updaten.
De kaart werd echter weer gewoon herkend als 9800SE en dus werd de software tweak ook ongedaan gemaakt :(
Maarreuh, ik heb toch juist de bios geflashed zodat hij ook gezien werd als een 9800 Pro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Joehoe, m'n mod werkt! Alleen niet helemaal. Ik krijg geen checkerboards. En de kaart wordt ook niet warm. Want er blaast een 120 mm fan op aan de zijjkan.t Maar als hij in 3dmark01 die test doet van al die poppetje dan loopt ie vast. Maar jullie horen vanmiddag meer. IK moet namelijk zo naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

dark4ever schreef op 25 August 2003 @ 22:37:
[...]

hahaha dan ben jij dus 10x beter als die noobs van mycom want die kregen hem niet aan de gang... zeggen ze dan :D
welke drivers heb je gebruikt? en werkt dat tv-out/in ook of hebbie dat niet geprobeerd?
Die omega drivers. En het werkt prima
Ok ff update van zaken.
Me videokaart is volgens mij gelukt. Geen vastlopers of blauwe schermen gen rare blokken. Ik heb alleen die softmod gedaan, maar hij wordt nog nergens herkend als 9800pro. Klopt dit? De 8 pipelines zijn nu wel allemaal geactiveerd. Ik heb 3dmark01 helemaal laten lopen. Ik heb nu 11331 punten. Ik dacht dat dit meer moest zijn? Ik ben nu 3dmark03 aan het downloaden. Maar mayb installeer ik vanmiddag pc wel ff opnieuw. Maar ik ben iig helemaal blij 8). Naar mij mening lopen die AIW's prima. Nix mee aan het handje. :9. Ik werk trouwens met de omega 2.4.74a drivers. En de catalyst drivers vinden nog steeds videokaart :?

[ Voor 51% gewijzigd door Mister I op 26-08-2003 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Mister I schreef op 26 August 2003 @ 07:12:
[...]

Ik heb 3dmark01 helemaal laten lopen. Ik heb nu 11331 punten. Ik dacht dat dit meer moest zijn? Ik ben nu 3dmark03 aan het downloaden. Maar mayb installeer ik vanmiddag pc wel ff opnieuw. Maar ik ben iig helemaal blij 8). Naar mij mening lopen die AIW's prima. Nix mee aan het handje. :9. Ik werk trouwens met de omega 2.4.74a drivers. En de catalyst drivers vinden nog steeds videokaart :?
Mmm volgens mij haalde ik ook zoveel 3dmark punten met mijn geforce ti 4400@4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 89448 schreef op 25 augustus 2003 @ 22:01:
ik denk dat astennu nog wel aan toe gaat voegen.

nou nou ik heb die kaart van astennu ff bekeken.
godv#rdomme kick ass man!!!
jammer genoeg heb ik een cooler voor een amd tb 1500 erop, en haal maar 20 mhz voordeel mee uit =(
denk dat ik maar een aero 7+ ga halen voor mijne cpu ( want die van zalman zou bij mij niet in passen) en dan de huidige cpu cooler op de videokaart gooien ( is voor een 3200+ axp, dus moet dan wel cool genoeg zijn ) :x
Bedoel je deze ? :

[img=400,300]url=http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/frank1.jpg[/img]

[img=400,300]url=http://members1.chello.nl/~jaw.cornelissen/junk/frank2.jpg[/img]
Bijde zijn Kilckbaar

Dit is mijn 9700 Pro kaart Draait op 420-400 en is vekocht aan leandres ipv de air cooler zit er dan wel een Klaxx gold h2o op maar nu ga ik de volgende kaart naar zo iets ombouwen en veer verkopen.
Anoniem: 47312 schreef op 26 augustus 2003 @ 03:55:
Die staat in het topic zelf in mijn first post die text is klickbaar.
Mister I schreef op 26 August 2003 @ 07:12:
[...]

Die omega drivers. En het werkt prima
Ok ff update van zaken.
Me videokaart is volgens mij gelukt. Geen vastlopers of blauwe schermen gen rare blokken. Ik heb alleen die softmod gedaan, maar hij wordt nog nergens herkend als 9800pro. Klopt dit? De 8 pipelines zijn nu wel allemaal geactiveerd. Ik heb 3dmark01 helemaal laten lopen. Ik heb nu 11331 punten. Ik dacht dat dit meer moest zijn? Ik ben nu 3dmark03 aan het downloaden. Maar mayb installeer ik vanmiddag pc wel ff opnieuw. Maar ik ben iig helemaal blij 8). Naar mij mening lopen die AIW's prima. Nix mee aan het handje. :9. Ik werk trouwens met de omega 2.4.74a drivers. En de catalyst drivers vinden nog steeds videokaart :?
Dat kun je zien in Riva tunner dat staat ook uigelegt. Mensen LEES DE FIRST POST EVEN GOED !!! :) dat scheeld echt. Verder haalde ik standaart met 9800se 12900 dus denk niet dat i werkt. Alleen de bios flash zou er voor zorgen dat i als pro herkend zou worden de softmod niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 26-08-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:13

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

True, maar nog wel vol met typos ;)

Het is zeker een interessant topic, ik ga het zeker bijhouden want mijn ATI Radeon 7200 AIW begint een beetje oud te worden. Al die nieuwe games moeten er wel een beetje uit blijven zien.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Styno schreef op 26 augustus 2003 @ 10:21:
[...]
True, maar nog wel vol met typos ;)
Frank = dyslectisch dus dat kan niemand hem kwalijk nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
SmokeyTheBandit schreef op 26 August 2003 @ 10:27:
[...]

Frank = dyslectisch dus dat kan niemand hem kwalijk nemen
:'( :'( Ik zal dat wel snel gaan fixen :'( :'( maar moet zeggen dat het in andere topics erger is :P deze heb ik voor mijn doen netjes gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 26-08-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai met 3DMark2001SE nu 14237, zal zometeen de software mod doen en dan nog eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 47312 schreef op 26 August 2003 @ 10:31:
Ik draai met 3DMark2001SE nu 14237, zal zometeen de software mod doen en dan nog eens testen :)
heb je de kaart geoc't ? daar lijk het wel op als je die score ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 26 August 2003 @ 10:33:
[...]

heb je de kaart geoc't ? daar lijk het wel op als je die score ziet.
Nope, gewoon een lekker systeempje:
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: Intel Pentium® 4 @ 2.80 GHz
Graphics Card: RADEON 9800 SE
Total Physical Memory: 510 MB
Free Physical Memory: 80.07 MB
Motherboard Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
Motherboard Model: P4P800
Maakt het bij 3DMark trouwens nog veel uit of je applicaties hebt draaien op de achtergrond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 47312 schreef op 26 August 2003 @ 10:39:
[...]

Maakt het bij 3DMark trouwens nog veel uit of je applicaties hebt draaien op de achtergrond :?
Ja heeeeeeeeeeeeeeel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 47312 schreef op 26 August 2003 @ 10:39:
[...]

Nope, gewoon een lekker systeempje:

[...]

Ja net als bij pifast gewoon zo veel mogelijk uit zetten om de hoogste score te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Ik heb momenteel een 9500@9700, en ben zeeer geiinteresseerd in deze topic.
heb nu ongeveer 4400 3Dmk03 als score. (met geheugen op 300/300(check m'n sig))

hoeveel 3Dmarks haalt de 9800SE zonder hack?? (voor het geval de 9800SE hack niet succesvol is)

en graag wil ik weten, waar de "succesvol" gehackte kaarten zijn gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door BadMotha op 26-08-2003 12:21 . Reden: extra vraag ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:08
Zon 3500 dacht ik.....daar zit ik nu aan vast :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

stlgamer schreef op 26 August 2003 @ 12:21:
Zon 3500 dacht ik.....daar zit ik nu aan vast :'(
en volgens je specs draai jij met een Thunderbird 1 Ghz?
dan is dat toch niet slecht voor een ongemodde kaart :)
ik draai zelf met een 2800+@3000+, dus dan moet de score hoger zijn, aangezien er ook CPU tests in 3Dmk03 zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door BadMotha op 26-08-2003 12:24 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3D Mark 2003 na de softwaremod:

Intel P4 2800 (draait op 3400) - 512 DDR - Radeon 9800 - XP Pro SP1 - 5513

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 47312 op 26-08-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Anoniem: 47312 schreef op 26 August 2003 @ 12:28:
3D Mark 2003 na de softwaremod:
Intel P4 2800 (draait op 3400) - 512 DDR - Radeon 9800 - XP Pro SP1 - 5513
mooie score!
TwenteTerror, waar heb jij je kaart vandaan, en gaven ze ook een garantie dat ie te hacken was??
that is, hacken lukt altijd, maar zonder checkers?

[ Voor 11% gewijzigd door BadMotha op 26-08-2003 12:39 . Reden: naam poster veranderd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BadMotha schreef op 26 August 2003 @ 12:34:
[...]

mooie score!
TwenteError, waar heb jij je kaart vandaan, en gaven ze ook een garantie dat ie te hacken was??
that is, hacken lukt altijd, maar zonder checkers?
www.maxpert.nl de bulk kaart
Nope, geen garantie, vroeg het hem nog in de winkel, maar hij had er nog nooit van gehoord dat het mogelijk was, dus ook geen garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:08
BadMotha schreef op 26 August 2003 @ 12:23:
[...]

ik draai zelf met een 2800+@3000+, dus dan moet de score hoger zijn, aangezien er ook CPU tests in 3Dmk03 zitten?
Nee heb 3 dagen geleden geupgrade :), daardoor ook die nieuwe kaart:

512 MB ram
XP 2000+
Radeon 9800 se (ook maxpert: werkt NIET)

[ Voor 3% gewijzigd door stlgamer op 26-08-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BadMotha schreef op 26 August 2003 @ 12:06:
Ik heb momenteel een 9500@9700, en ben zeeer geiinteresseerd in deze topic.
heb nu ongeveer 4400 3Dmk03 als score. (met geheugen op 300/300(check m'n sig))

hoeveel 3Dmarks haalt de 9800SE zonder hack?? (voor het geval de 9800SE hack niet succesvol is)

en graag wil ik weten, waar de "succesvol" gehackte kaarten zijn gekocht.
3700 zonder oc. met haal je over de 4000.
Anoniem: 47312 schreef op 26 augustus 2003 @ 12:39:
[...]

www.maxpert.nl de bulk kaart
Nope, geen garantie, vroeg het hem nog in de winkel, maar hij had er nog nooit van gehoord dat het mogelijk was, dus ook geen garantie :)
Kan kloppen mijne deed het dus niet en kwam ook daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 26 augustus 2003 @ 12:46:

Kan kloppen mijne deed het dus niet en kwam ook daar vandaan.
Da's vreemd, bij mij dus wel :o

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 47312 op 26-08-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59311

Dat de score van 3dmark 2001se niet veel stijgt heb ik ook, 3dmark 2003 schiet nochtans de hoogte in, alsook de benchmark van UT 2k3. Ook speel ik nu regelmatig Vice City, voor de mod dropte ik naar 20fps als het regende, na de mod, stabiel op 30.
Dus ik ben er vrij zeker van dat de mod geslaagd is bij mij, alhoewel men score verschil bij 3dmark 2001se maar een 500ptn bedroeg.
Blijkbaar is houd 2001 niet veel rekening met de pipes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59311

Astennu -> Zou het mogelijk zijn om een linkje te leggen over hoe je een cpu koeler op een gfx kaart bevestigd (ik heb het dan niet over volledig vastplakken)
Ik heb al een paar keren gelezen dat het ergens op de forums staat, maar ik vind dit nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
BadMotha schreef op 26 augustus 2003 @ 12:23:
[...]

nee, 3dmark03 kijkt in tegenstelling tot 01 bijna niet naar de rest van je systeem. en alleen de game tests tellen voor je score, de rest is voor de lol ;)

dat mensen veel minder vooruitgang boeken in 3dmark01 komt misschien doordat de rest van het sys ergens een bottleneck vormt? 3dmark01 is nl veel meer een systeem bench dan 3dmark03 die een vrij zuivere gfx-kaart bench is...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59311 schreef op 26 August 2003 @ 12:55:
Astennu -> Zou het mogelijk zijn om een linkje te leggen over hoe je een cpu koeler op een gfx kaart bevestigd (ik heb het dan niet over volledig vastplakken)
Ik heb al een paar keren gelezen dat het ergens op de forums staat, maar ik vind dit nergens terug.
zo moet het gaan.
okeey

Pak een cooler die aan de onderkand 6x6 groot is groter gaat namekijk niet. teken de gaatjes die op e kaart zitten af op de onderkand van de cooler. Kijk even naar de cooler. DAn zie je dat dat i een dikkere bodem heeft voordat de vinnetjes beginnen. Strax ga je een gat boren net zo groot als die gaten in de kaart maar dan zo diep dat je de vinnetjes niet raakt. Als je de gaatjes hebt pak je een tabje. Daarmee ga je schroefdraat tappen in de gaatjes. Als dat klaar is pak je de veertjes die al op je huidige cooler zaten. en 2 schroeven die door de kaart heen passen maar ook niet te lang zijn. en 2 ringetjes. nu eerst veertje op de schroef en dan een ringetje en dan gaat i door de kaart.2 ook en dan kun je de schroeven gewoon in de gaatjes in de cooler schroeven en de veertjes zorgen dat i wel er goed op blijft zitten maar daarom mogen je schroeven ook niet te lang zijn.

Ik hoop dat dit voldoende is.

met dank aan astennu.
uit mijne mailbox, is een mailtje van astennu.

oh en gooi zo groot of zo sterk mogelijke cooler erop. want ik heb 20 mhz winst uit gehaald since ik eentje heb voor een amd tb 1500.
astennu aan de andere kant ( zie je aan zijn 9700pro foto's ) heeft meer winst uit kunnne halen.
maar die koeler is een tikie groter dan de mijne.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89448 op 26-08-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo had ik precies dezelfde cpu cooler op aanrade van hem op mijn kaart gedaan, nog eerder als hem geloof ik, jij had toen een zwarte op je kaart kan dat frank?
iig mijn wc beviel me wat beter, ook vind ik het wel erg veer ruimte enz. innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 67204 schreef op 26 August 2003 @ 13:51:
zo had ik precies dezelfde cpu cooler op aanrade van hem op mijn kaart gedaan, nog eerder als hem geloof ik, jij had toen een zwarte op je kaart kan dat frank?
iig mijn wc beviel me wat beter, ook vind ik het wel erg veer ruimte enz. innemen.
Jah idd toen had ik op de standaart heatsink een 6x6 zitten. Doen heb ik met mijn pa en opa een mooie ophanging bed8t. Heb je die cooler nog jan ? anders wil ik em wel overnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 89448 schreef op 26 augustus 2003 @ 13:19:
[...]

zo moet het gaan.
okeey

Pak een cooler die aan de onderkand 6x6 groot is groter gaat namekijk niet. teken de gaatjes die op e kaart zitten af op de onderkand van de cooler. Kijk even naar de cooler. DAn zie je dat dat i een dikkere bodem heeft voordat de vinnetjes beginnen. Strax ga je een gat boren net zo groot als die gaten in de kaart maar dan zo diep dat je de vinnetjes niet raakt. Als je de gaatjes hebt pak je een tabje. Daarmee ga je schroefdraat tappen in de gaatjes. Als dat klaar is pak je de veertjes die al op je huidige cooler zaten. en 2 schroeven die door de kaart heen passen maar ook niet te lang zijn. en 2 ringetjes. nu eerst veertje op de schroef en dan een ringetje en dan gaat i door de kaart.2 ook en dan kun je de schroeven gewoon in de gaatjes in de cooler schroeven en de veertjes zorgen dat i wel er goed op blijft zitten maar daarom mogen je schroeven ook niet te lang zijn.

Ik hoop dat dit voldoende is.

met dank aan astennu.
uit mijne mailbox, is een mailtje van astennu.

oh en gooi zo groot of zo sterk mogelijke cooler erop. want ik heb 20 mhz winst uit gehaald since ik eentje heb voor een amd tb 1500.
astennu aan de andere kant ( zie je aan zijn 9700pro foto's ) heeft meer winst uit kunnne halen.
maar die koeler is een tikie groter dan de mijne.
Ik moet zeggen dat dat door de v-mods komt. Dat scheelde hier al een mhz of 40. Maar deze kaart is 8 a 9 maanden oud. ALs ik dat nu met een nieuwe zou doen bv een 9800 pro dan zou ik zo de 500 mhz core moeten kunnen halen.

Mischien als er genoeg mensen zijn zou ik een V-mod dag kunnen houden en van mensen die dat willen een v-mod op de kaart zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 26-08-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 26 August 2003 @ 14:49:
[...]

Jah idd toen had ik op de standaart heatsink een 6x6 zitten. Doen heb ik met mijn pa en opa een mooie ophanging bed8t. Heb je die cooler nog jan ? anders wil ik em wel overnemen :P
heb um nog ja, voorgeboord ook. allen gaten zijn iets groter dan de gaten @ kaart omdat ik toen nog moest leren modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 26 August 2003 @ 14:51:
[...]

Ik moet zeggen dat dat door de v-mods komt. Dat scheelde hier al een mhz of 40. Maar deze kaart is 8 a 9 maanden oud. ALs ik dat nu met een nieuwe zou doen bv een 9800 pro dan zou ik zo de 500 mhz core moeten kunnen halen.

Mischien als er genoeg mensen zijn zou ik een V-mod dag kunnen houden en van mensen die dat willen een v-mod op de kaart zetten.
dacht ik ook al dat dat het geval was bij jou.
ik ga die v-mod ook nog een keer uitvoeren denk ik.
tweaken is een echte leuke hobby. zeker met een cheap kaart als een 9500 die nu presteerd als een kaart boven 300 euro.
( moet alleen nog een keer goed mijn cpu ocen. een 2500+ barton kan maar als 2800+ :'( moet ook zeker een betere cooler hebben )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Heb echt zin om dit ook te proberen...maar de kans dat het mislukt is wat te groot :o heb ook geen geld te veel (zit atheneum4 8)7)
Er zijn hier vast wel mensen die bij een computerwinkel werken en er een voor me willen testen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Dat zeg ik, gisteren een Radeon 9800 SE OEM meegenomen van me werk (Computerland) en ik moet zeggen de mod werkt perfect. Zowel d.m.v. de "gehackte" Omega drivers als de Rivatuner methode.
De biosmethode heb ik (nog) niet geprobeerd, ga ik waarschijnlijk ook niet wagen aangezien de softwaremethode gewoon lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

Anoniem: 89895 schreef op 26 August 2003 @ 16:37:
Dat zeg ik, gisteren een Radeon 9800 SE OEM meegenomen van me werk (Computerland) en ik moet zeggen de mod werkt perfect. Zowel d.m.v. de "gehackte" Omega drivers als de Rivatuner methode.
De biosmethode heb ik (nog) niet geprobeerd, ga ik waarschijnlijk ook niet wagen aangezien de softwaremethode gewoon lijkt te werken.
hoeveel kosten ze bij computerland? En kan jij niet zo zorgen dat jij die software mod eerst test zodat we weten dat ze werken? Als je dat wilt doen krijg je denk ik heel veel orders binnen en je maakt meteen ons bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 23-05 15:59
Anoniem: 89895 schreef op 26 August 2003 @ 16:37:
Rijnstraat was het he >:), Als ik mijn ouders kan overtuigen kom ik er 1tje bij je halen :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
bij de ceintuurbaan hebben we er een stuk of 6 / 7 liggen :P
offtopic:
jah ik werk bij [C-L]

[ Voor 27% gewijzigd door Paradox op 26-08-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Waar kan ik flashrom downloaden, want ik de link werkt niet.
Vanavond horen jullie wat meer over hoeveel punten ik haal
met 3dmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
G4E-PARAD0X schreef op 26 August 2003 @ 17:39:
bij de ceintuurbaan hebben we er een stuk of 6 / 7 liggen :P
offtopic:
jah ik werk bij [C-L]
Wil er best een hebben maar na een mislukking wil ik nu 100% zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Oh ja nog iets anders. Volgens mij is de softmod niet helemaal een softmod. Want ik installeerde vanmiddag windows xp opnieuw. En de 8 pipelines waren nog steeds geactiveerd :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mister I schreef op 26 augustus 2003 @ 18:13:
Oh ja nog iets anders. Volgens mij is de softmod niet helemaal een softmod. Want ik installeerde vanmiddag windows xp opnieuw. En de 8 pipelines waren nog steeds geactiveerd :?.
heey das dan mooi :D dat heb ik echt nog nooit gehoor ik denk dat je windows er overheen hebt gespoelt en dan laat hij de files in windows system gewoons staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Astennu schreef op 26 augustus 2003 @ 18:27:
[...]

heey das dan mooi :D dat heb ik echt nog nooit gehoor ik denk dat je windows er overheen hebt gespoelt en dan laat hij de files in windows system gewoons staan.
Nee helemaal geformatteerd. Nergens meer files staan dus. Alleen lullig voor degene die een kaart hebben waar mod mislukt is, want hoe krijgen die hem nu terug :?
Maar weet je misschien waar ik flashrom kan krijgen want dan flash ik mijn bios ook nog, voor de zekerheid. Want die link krijg ik geen toegang vangwege gebruikersnaam en wachtwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 26-08-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83294

Zijn er eigenlijk al mensen die hun 9800SE hebben gemod, alleen door middel van een 9800Pro bios en zonder softmod??? Niet allemaal tegelijk 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Zijn er al gevallen bekend dat een mislukte softmod (dus niet met flashen , puur met de driver) niet meer terug te draaien viel?

Dus het mislukt, user installeert nieuwe windows, en het beeld blijft kut?
Anyone? Mensen moeten dit getest hebben, bij veel mensen werkt het nl niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het beeld kut blijft heb je meschien wel gewoon je kaart TEveel geforceerd en permanente schade, iets anders kan ik me niet bedenken zodra ik de ati2mtag.sys verwijder inc. driver software is mijn mod ongedaan, laatstaan na een format, heeft die gast niet perongeluk omega drivers en voor hacked gekozen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

oeps dat zal het wel zijn. Ik denk download drivers en de omega drivers. En ik probeer hacked. Is die dan ook meteen goed? En ik heb net bios geflashed. Maar windows zegt er helemaal nix over. Zegt nog steeds 9800 series (8x1) 256 bit.
En die catalyst drivers doen het maar niet :(.

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 26-08-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Nadat ik de vorige topic heb gelezen, krijg ik steeds meer zin in om ziets uit te proberen, alleen wil ergens zo'n kaart kopen waar ik met 100% zekerheid kan weten, dat die mod werkt.

Trowuens een off-topic vraagje: Is er ergens een link of topic waar duidelijk staat uitgelegd hoe je 9800np naar 9800pro kan krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door Zhadum op 26-08-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 26 August 2003 @ 19:09:
oeps dat zal het wel zijn. Ik denk download drivers en de omega drivers. En ik probeer hacked. Is die dan ook meteen goed? En ik heb net bios geflashed. Maar windows zegt er helemaal nix over. Zegt nog steeds 9800 series (8x1) 256 bit.
wat is er verder dan fout met je kaart?
als alles gewoon 100% werkt met softmod en hij blijft 8 pipeline aangegeven ook al heb je de originele drivers erop maak toch geen moer uit.
of is ie niet 100% dan?
zoals men zeggen is die aiw SE van jou gewoon een aiw 9800 pro naar se van gemaakt.
en nu herkent ie mischien ook nog alleen als een echte 9800 pro aiw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nijtram, ik wil wel eentje van je kopen als je het getest heb en dat het werkt.
ik wil je zelfs nog wel 10 euro fooi geven voor het testen.
dan wordt het een bedrag van 255 euro maar boeie als het werkt.

nog iets: is die van jou een snelle versie van 380-340, of kun je zover clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 26 August 2003 @ 19:09:
boot in veilige modes, ga naar c:\windows\system32\drivers en delete de file ati2mtag.sys
ga vervolgend naar je apparaat beheer en verwijder je videokaart uit de lijst.
dan ga je naar je configuratie==>software scherm en verwijder je de omega drivers, dit alles nog in veilge modes 8er elkaar op deze volgorde, nu start je windows opnieuw op en de mod is ongedaan, installeer nu weer een driver voor je videokaart, omega kan ook alleen dan niet de hacked.

suc6

Jan

p.s.

ik kan mijn 9800se omruilen voor een 9800pro tegen 75E ik moet er nog ff over nadeken maar het is natuurlijk een leuk aanbod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

wat is er mis met de hacked drivers dan? Ik heb nu 3dmark03 gedownload en heb 5217 punten. dus volgens mij werkt het wel goed. Ik heb alleen bij cpu test maar 1 frame per seconde bij die trollen op sommige moment :? Maar wat ik raar vind dat als ik die biosflash gedaan heb dat windows helemaal nix zegt. En dat gewoon de 9800 series is geinstalleerd of hoort dit gewoon?. En in 3d2001 kom ik nu op bijna 12000 punten zonder programmaas op achtergrond. Volgens mij is mijn systeempie ook wel redelijk:
Amd Athlon xp 2400+
512 mb ram
Windows xp Pro + service pack 1

En heeft iemand enig idee wrom die catalyst drivers niet werken.

Voor de rest een prima kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 22:23

Chop2000

Vroem

Mister I schreef op 26 August 2003 @ 21:17:
wat is er mis met de hacked drivers dan? Ik heb nu 3dmark03 gedownload en heb 5217 punten. dus volgens mij werkt het wel goed. Ik heb alleen bij cpu test maar 1 frame per seconde bij die trollen op sommige moment :? Maar wat ik raar vind dat als ik die biosflash gedaan heb dat windows helemaal nix zegt. En dat gewoon de 9800 series is geinstalleerd of hoort dit gewoon?. En in 3d2001 kom ik nu op bijna 12000 punten zonder programmaas op achtergrond. Volgens mij is mijn systeempie ook wel redelijk:
Amd Athlon xp 2400+
512 mb ram
Windows xp Pro + service pack 1

En heeft iemand enig idee wrom die catalyst drivers niet werken.

Voor de rest een prima kaart :)
hoe staat het trouwens met dat tv gebeuren etc, werkt dat ook goed met de omega drivers?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Anoniem: 89448 schreef op 26 August 2003 @ 20:15:
[...]

wat is er verder dan fout met je kaart?
als alles gewoon 100% werkt met softmod en hij blijft 8 pipeline aangegeven ook al heb je de originele drivers erop maak toch geen moer uit.
of is ie niet 100% dan?
zoals men zeggen is die aiw SE van jou gewoon een aiw 9800 pro naar se van gemaakt.
en nu herkent ie mischien ook nog alleen als een echte 9800 pro aiw.
Ik ben ook wel een beetje zeikerd. Maar het lijkt mij dat ie dan zegt dat ie een 9800 pro heeft gevonden ipv de 9800se serie. Mar de kaart werkt verder perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Chop2000 schreef op 26 August 2003 @ 21:28:
[...]

hoe staat het trouwens met dat tv gebeuren etc, werkt dat ook goed met de omega drivers?
Daar ben ik dus nu nog mee aan het klieren, want dat werkt nog niet die tv-tuner. Maar dat horen jullie nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

ben je eigenlijk verplicht je koeler te vervangen na een succesvolle mod?
op de 9800 pro zit ook maar een kleine koeler......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik had vandaag ook (eindelijk) mijn Club3D Radeon 9800SE gekregen van maXpert! Ik heb eerst de drivers gedownload van de Club3D website (Downloads/Support). Wat overigens raar is, de 9800SE serie is nergen in de productlijst te vinden van Club3D en/of PowerColor.

Via http://www.ocfaq.com/softmod/download.php heb ik de gepatchte ati2mtag.sys gedownload. Hup in veilige modus en het bestand (na een copy van het origineel te hebben gemaakt natuurlijk ;) ) overschreven. Na een reboot direct een aantal benchmarks gedraait. Volgens mij werkt het :)

Ik haal een score van 16375 in 3D Mark 2001 en 5438 in 3D Mark 2003. Hierbij staan de drivers op default instellingen (dus niet ingesteld via de Performance slider in de Ati control-panel). De test is gedaan op een ASUS A7N8X (nforce2 non-deluxe) met een AMD Athlon XP 2800+ (2,088Ghz) en 1GB DDR-333.

Op zich zeer nette resultaten ;) Ik kan echter de scores niet publishen aangezien dat FutureMark waarschijnlijk de drivers als on-officieel/gehacked ziet. Nu eens kijken of ik wat extra puntjes kan halen door mijn core/geheugen wat op te krikken :D

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijne broer gaat in oktober naar china op vakantie.
en daar zijn de SE's een stuk goedkoper dan hier.
ik laat hem daar eentje voor me meenemen.
als er mensen hier ook willen, stuur ff een mail naar mij paul.hu@home.nl
als het er veel zijn kunnen we mischien nog korting krijgen ook.
maar dan gaat het met een doos naar nederland verstuurd.

het zal wel 200 euro of lager worden denk ik.
maar natuurlijk nog geen garantie dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Anoniem: 89448 schreef op 26 augustus 2003 @ 21:51:
mijne broer gaat in oktober naar china op vakantie.
en daar zijn de SE's een stuk goedkoper dan hier.
ik laat hem daar eentje voor me meenemen.
als er mensen hier ook willen, stuur ff een mail naar mij paul.hu@home.nl
als het er veel zijn kunnen we mischien nog korting krijgen ook.
maar dan gaat het met een doos naar nederland verstuurd.

het zal wel 200 euro of lager worden denk ik.
maar natuurlijk nog geen garantie dat het werkt.
en dan lekker zelf de werkende eerst uitzoeken zeker??
>:)
denk dat er weinig animo voor je inkoopactie komt....
maar toch bedankt voor het aanbod/idee

[ Voor 4% gewijzigd door BadMotha op 26-08-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister I schreef op 26 August 2003 @ 21:17:
wat is er mis met de hacked drivers dan?
ow haha er is denk een foutje in het spel ik d8 dat je ook checkers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

heb ondertussen zelf ook een 9800SE besteld (Club3d) :*).
de leverancier waar ik hem besteld heb,
is bereid tegen een geringe vergoeding de kaart eerst te testen op "modbaarheid".

ikzelf hou een slag om de arm, zodra ik m'n kaart heb,
en hij werkt goed (beter dan ATI bedoeld heeft, dus :) )
dan laat ik het weten. :7

spannend!!!

[ Voor 4% gewijzigd door BadMotha op 26-08-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

BadMotha schreef op 26 August 2003 @ 22:02:
heb ondertussen zelf ook een 9800SE besteld (Club3d) :*).
de leverancier waar ik hem besteld heb,
is bereid tegen een geringe vergoeding de kaart eerst te testen op "modbaarheid".

ikzelf hou een slag om de arm, zodra ik m'n kaart heb,
en hij werkt goed (beter dan ATI bedoeld heeft, dus :) )
dan laat ik het weten. :7

spannend!!!
zeg ff waar je die kaart besteld hebt zodat wij hem daar ook kunnen krijgen met een vergoeding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik snap alleen niet dat ik maar 11800 punten heb met 3dmark 01 terwijl de rest allemaal rond de 14000 tot 16000 zitten. En wie is het al gelukt met de AIW tv kaart werkend te krijgen? Want dit lukt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BadMotha schreef op 26 August 2003 @ 21:48:
ben je eigenlijk verplicht je koeler te vervangen na een succesvolle mod?
op de 9800 pro zit ook maar een kleine koeler......
Die cooler van een 9800 pro is een stuk groeter hoger beter gemaakt meer oppervlak dus ik raad het je wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56708

Ik heb de vmod's voor de 9800pro gevonden (werkt ook op de 9800 geloof ik)
http://www.maximumoc.com/...ro_setup/voltage_mods.jpg
en http://www.xtremesystems....13679&highlight=9800+volt is een topic over de vmod voor 9800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

dark4ever schreef op 26 August 2003 @ 22:10:
[...]
zeg ff waar je die kaart besteld hebt zodat wij hem daar ook kunnen krijgen met een vergoeding :D
Ik laat het weten als de kaart goed is, scheelt jullie een hoop teleurstelling,
en mij een hoop flames ;)
(en de leverancier ook natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Astennu schreef op 26 augustus 2003 @ 00:26:
[...]

Het zou best mogelijk zijn maar dan zou ati allemaal verschillende drivers moeten maken en dat gaan ze niet doen om ons goedkoop kaartjes te laten kopen :)
Door Nijtram - Tuesday 26 August 2003 00:10

Wie zegt dan dat ze kapot zijn of niet helemaal 100% werken?
Misschien staan ze wel gewoon alleen uit, maar zijn ze verder gewoon net zo goed als de geactiveerde 4 pipelines

ik zat hierbij ook niet aan ati drivers te denken(die zouden dom zijn om zichzelf in de vingers te snijden) maar meer aan omega drivers oid.

en meneer(of mevrouw de kans is minder groot maar het kan altijd) in mijn geval werken ze niet alle acht goed. anders krijg je nl geen checkers. maar mocht er maar 1tje kapot zijn dou zou je dmv speciale drivers de andere 7 of 6(moet dit een even getal zijn?) wel kunnen laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krijg je nooit voor elkaar, dat kan hele kaart niet aan, hij is gebouwd op 4 (en sommige 8) ga je ineens ertussen zitten doet hij het al helemaal niet (als je het mij zou vragen)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.