qmail en fetchmail

Pagina: 1
Acties:

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb fetchmail geinstalleerd op mijn linux server (suse 8.2) en dat draait nu half.

Als ik mail stuur naar een lokale gebruiker dan wordt het toch naar de smtp server van mijn hosting bedrijf gestuurd en blijft daar dan in de pop3 box staan wachten. Dit is niet zo'n groot probleem maar het zou niet moeten gebeuren. Waar kan dit aan liggen?

En dan mijn tweede vraag. Ik wil via fetchmail de mail uit de pop3 box halen en dan verspreiden onder de lokale gebruikers. Ik heb dus 1 pop3 box voor alle adressen op mijn domein naam. Is er ergens een goede tutorial of heeft iemand een voorbeeld script? Ik kan zo niks vinden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Kom eerst eens met meer info, settings en errorlogs. Hier kan niemand wat mee :/

Tijd voor een nieuwe sig..

• s_schimmel
errorlogs zijn er niet aangezien ik fetchmail alleen nog maar kan configureren voor 1 gebruiker per pop3 box en dit gaat goed. Het probleem is dus dat er meerdere gebuikers in die pop3 box zitten.

Ik heb dus 1 pop3 box. Dit is een catch-all dus alle mail komt hierin binnen.
Nu heb ik meerdere gebruikers: jan@domein.nl, piet@domein.nl e.d.
Wat ik nu wil is dus dat jan@domein.nl naar de mailbox van jan gaat en die van piet@domein.nl naar de mailbox van piet.

Ik heb nu dus:
poll "mail.domein.nl" protocol POP3 : user "test" there with password "test" ;

Nu wordt dus alle mail in de root mailbox gedumpt en dit moet op TO: adres gefilterd worden. Kan dit?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Ten eerste verwerkt qmail geen mail voor root, tenzij je een root alias gemaakt hebt.
Ten tweede zou je evt even in de manual kunnen kijken over multidrop ondersteuning, als je google even napluist zal je zat vinden.

BTW, Koffie: wat doet dit in NT? Dit is puur NOS hoor, wat heeft een linux mailserver met een linux POP3/IMAP collector met NT te maken?

• s_schimmel
Die alias heb ik aangemaakt, zo ver was ik al:)
Bedankt ik zal bezig gaan met multidrop.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

en nog een duwtje:
NT -> NOS
:+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• s_schimmel
Haha het rondschuiven blijft bezig :P

Ik heb gegoogled op fetchmail multidrop en qmail multidrop maar echt verder kom ik niet. Het enige dat google als resultaat geeft zijn wat losse posts uit nieuwsgroepen. Hier heb ik niet echt veel aan. Weet iemand misschien een link naar een goede site over fetchmail. De faq van de maker helpt ook niet echt.

En nu ik de qmail-pop3d heb geinstalleerd draait mijn smtpd niet meer.
Op een: ps -elf | grep "service errors" | grep -v grep

Krijg ik
0 S root 10583 10580 0 75 0 - 334 pipe_w Aug25 ? 00:00:00 readproctitle service errors: ...tlimit: usage: softlimit [-a allbytes] [-c corebytes] [-d databytes] [-f filebytes] [-l lockbytes] [-m membytes] [-o openfiles] [-p processes] [-r residentbytes] [-s stackbytes] [-t cpusecs] child?softlimit: usage: softlimit [-a allbytes] [-c corebytes] [-d databytes] [-f filebytes] [-l lockbytes] [-m membytes] [-o openfiles] [-p processes] [-r residentbytes] [-s stackbytes] [-t cpusecs] child?
Ik heb de twee scripts waarin softlimit gebruikt wordt nagekeken en die kloppen met de lifewithqmail.com faq. Weet iemand waar deze fout in kan zitten?

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

wat staat er in je maillogs. Wat is de inhoud van /var/qmail/control
Fetchmail werkt goed met multidrop mailboxen. Lees gewoon even de docs door.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Pagina: 1