[winxp] na inloggen hangt windows aantal minuten

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Er zijn al redelijk vergelijkbare topics actief maar niet met mijn probleem. Ik weet niet of het gewaardeerd gaat worden dat ik dit topic start, maar nooit geschoten = nooit geraakt.

Enfin,

Windows XP professional draaiend op bakkie van mn ma. Van het één op het andere moment na een reboot blijft windows na het inloggen een aantal minuten hangen. Ik merk dit doordat winbar niet doorstart (er worden delen van winbar zichtbaar, andere delen niet) en bij het zweven erover verschijnt er een zandlopertje.

De CPU cycle blijft idle (rond de 1 à 2 procent) en de programma's reageren ook nog allemaal.

Zelf dacht ik aan Norton AV 2003. XP start verder op als de diskdrive "gezocht" heeft naar een diskette en in de tray verschijnt het Auto-Protect icoontje. Maar norton de-installeren heeft geen effect.

Specs:

AMD 1800+
Gigabyte 7n400 pro
512 mb pc 2700
Ge-Force 2 MX 400
Maxtor 40 GB
Cd-rom Lite-on

Iemand idee-tje :9 ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Even via start->uitvoeren->msconfig
stuk voor stuk bij de 'opstarten' tab even iets uitvinken, misschien dat je kan achterhalen wat er dwars zit.
Of misschien staat er wel iets tussen wat er niet hoort.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad en dat lag aan Norton. Ik heb toen Norton eraf gehaald en er opnieuw opgezet. Mijn probleem was toen verholpen. Wat de precieze oorzaak nou is geweest weet ik nog steeds niet. Naderhand met verse installs heeft zich dat probleem niet meer voorgedaan.