Toon posts:

[AUTORADIO] Geen spanning op ACC stand.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn autoradio in m'n nieuwe auto in te bouwen, het gaat om een Sony Blackpanel in een Polo (1998). Eerst werkte dit (eventjes), maar nu (door een kortsluiting waarschijnlijk) geeft de gele kabel geen spanning meer, als ik mijn auto op ACC stand of contact zet. (Na meten blijkt dat deze massa geeft). De radio is verder goed, want als ik beide kabels op de constante stroom zet, dan werkt het wel.

Wie kan mij helpen. Ik kan alleen een zekering vinden voor de constante stroom, maar dus niet voor ACC stand.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Ook niet in de radio (of de kabel, zoals ik vroeger had)?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook hier niets te vinden :(

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 11:44

RammY

Dát!

tis toch normaal dat je op de acc kabel stroom zet :| of was dat nu de vcc kabel ... hmmmm

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het ook niet. Mijn spannings meter geeft toch echt een - aan terwijl er voor zover ik weet toch + op moet staan! Wie oh wie weet het antwoord??

Verwijderd

Je bedoelt dat je meter geen spanning aangeeft tussen massa en acc.
Welke min pak je dan? Controleer eerst bij de vcc of je wel een goede min meetpunt hebt.
Meter wel op gelijkspanning?
Zekeringing bij de motor?
Contact aan is dus met lopende motor of met controle lampjes aan!!
Heeft autoradio wel een goede min , dus niet alleen via de antenne plug?
Oftwel meerdere optie's

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de massa op de ISO stekker meet, dan brand het lampje fel. (heb helaas nog geen multimeter, maar komt eraan). Ik neem aan dat de aarde dan goed is (Ik test het nog even voor de zekerheid). Ik heb alle contact standen getest en ook bij een lopende motor komt er geen spanning op te staan.

Verwijderd

Je zei aan het begin "Na meten blijkt dat deze massa geeft".
Dus tussen vcc en de acc brand het lampje?

Verwijderd

Topicstarter
OEPS! Geen massa! Ik bedoel aarde!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 11:42

SpeedBart

Futurama 0wnage

Als je eens gewoon alles rechstreeks op je accu aansluit? Doe ik altijd, kan ik radio luisteren als de auto uitstaat en je weet zeker dat de radio genoeg spanning krijgt voor de zwaardere bassen.. Wel een zekering ertussen doen he! ;)

[ Voor 1% gewijzigd door SpeedBart op 28-08-2003 15:55 . Reden: typo ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 14:31:
OEPS! Geen massa! Ik bedoel aarde!
Geen aarde, massa....
Er zal toch ergens een zekering moeten zitten van de accessoirestand, vraag anders de garage.
En de motor hoeft niet te lopen voordat er spanning op staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een rechtstreekse kabel is geen oplossing. Het is een Sony Blackpanel, deze wordt helemaal zwarte als de auto uitstaat. Als je de radio handmatig uitzet, dan blijft er een klokje opstaan, wat dus niet de bedoeling is.

Ik denk idd dat er ergens een zekering moet zitten, maar deze heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

'k zal het eens bij VW navragen.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld met de VW Garage. Heb het contactslot vervangen en het probleem is opgelost!

Maar toch bedankt!
Pagina: 1