[XP+ATi]Waardeloos, vastlopers, vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Vandaag voor het eerst linux geprobeerd. Waardeloos. Eraf dus. Voordat ik Linux (Mandrake 9.2Beta) installeerde had ik windows 2000 wat prima liep.

Alleen, ALTIJD als ik XP installeer loopt XP te kloten met de Catalyst drivers. Keiharde vastlopers na ongeveer 1 minuut, krijg zelfs geen blauw scherm :(

Ik heb een aantal verschillende drivers geprobeerd, maar het maakt allemaal geen ZAK uit. Ik wordt hier nu echt schijtziek van om vast te zitten in 2000, ik wil #$@# nou is een keer XP kunnen draaien.

dat lucht op...

- Ik had nog wat gelezen dat ik fast writes kon uitschakelen, maar die optie kan ik helemaal niet vinden in m'n BIOS :(

Geheugen is goed (memtest), Videokaart/Proccesor is/zijn niet te heet.
Voeding kan het imo ook niet zijn, Zalman 300 watt.

Ik denk zowieso dat het die @#$ XP is want onder 2000 werkt het zooitje zonder problemen.

Iemand een idee wat XP tegen mijn PC heeft?

Intel Pentium 4 2400 533
MSI 645E Max-U (SiS 645DX)
256 mb ram pc 2700
Sapphire ATi 9500Pro 128MB

zooitje is NIET overgeklokt.

* Glashelder zit nu op z'n PII 350 server :(

Sorry voor #@$$ enzo :)

Pic van de foutenrapport melding komt er zo aan (ja hoor, weer vast gelopen :()

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/blaat.JPG
Al met al, verschrikkelijk off-topic geblaat, wat je geen steek verder helpt, maar je hebt in ieder geval al iemand die met belangstelling je forum volgt.
offtopic:
dit bluste nog wat vuur uit, bedankt :D

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 25-08-2003 21:51 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo'n geintje heb ik ook eens gehad, wat was het ook als weer...
/me Par_Martinos denkt bij uitzondering heel diep na

Oh ja. Ik had hiervoor een Club-3d moederbord, de AMD CMV-KX400-8x, met een AMD 2400+. Bovenstaand geemmer begon. Ik ben met de videokaart naar de plaatselijke pc-boer gegaan, waar de kaart in een andere pc is gestoken, maar alles werkte prima. De Geforce3ti200 die ik toen nog had deed het zonder problemen. Een dag later brandde mijn voeding door :( , en moest ik een ander moederbord plaatsen, het huidige MSI-bord, wat mijn probleem verhielp. Zelden zo'n vuurwerk gezien.

Al met al, verschrikkelijk off-topic geblaat, wat je geen steek verder helpt, maar je hebt in ieder geval al iemand die met belangstelling je forum volgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Par_Martinos op 25-08-2003 21:59 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Ik heb dit ook regelmatig sinds ik m'n Radeon 9700 heb. Vandaag zelfs 3x gehad :(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
lijkt mij een compabiliteitsprobleem van je moederbord-chipset met je videokaart. Zelfde probleem gehad met VIA & Nvidia. 1 van de twee vervangen is de boodschap denk ik...

wat de situatie ook kan verbeteren is andere PCI kaarten op andere volgorde steken.

BTW ati en XP werken hier als 'n trein, dus je topictitel is redelijk flamend.

[ Voor 15% gewijzigd door Robbeke op 25-08-2003 21:51 ]

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik ben misschien nog wat vergeten te vermelden, en dat is dat ik in Windows 2000 ook wel is hangers heb, maar na een paar seconden gaat het systeem weer vrolijk verder :)
BTW ati en XP werken hier als 'n trein, dus je topictitel is redelijk flamend.
maja, die topictitel slaat ook op mijn situatie hier he. XP+ATi werkt hier waardeloos :(

maar ik begrijp wat je bedoelt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je al de goede drivers wel geinstalleerd (dus ook die voor je mb)? Welke Direct X versie gebruik je. Verder mag het wel wat minder met de "waardeloos" en "&#&". Dat jij ergens niet mee overweg kan betekent imho niet dat iets waardeloos is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet over peins nog een q-tec voeding te kopen, of een mobo met via-chipset. Eerst gezanik met je agp-poort, vervolgens de q-tec die alles opblaast.
Velen zijn gelukkig met q-tec en via, en zullen mij nu wel gaan beschuldigen van vooroordelen.

Dual-zip, hoe staat het met bios-update/moederborddrivers etc?
Ik vind op msi.com.tw alleen de 645E-combo met SIS 645dx chipset

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Sorry dat ik zo lang niet reageerde, m'n Planet ADSL lijntje lag eruit. Ik ga nu de drivers downlooaden en dan breng ik zo verslag uit :)

edit: het lijkt vooralsnog goed te gaan :D

:D :D

Ik kan mijn bord ook niet vinden op msi.com.tw....

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 25-08-2003 23:23 ]

Verwijderd

Al eens de omegadrivers voor ATi geprobeerd (www.omegacorner.com)? Nieuwste BIOS voor je mobo (http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=352)? SP1 geprobeerd? Andere XP updates? Enz, enz.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Geen vastlopers meer gehad sinds 23:08 (tijd van de post hierboven ja :+) en nu. Volgens mij heeft de SiS AGP/IDE update geholpen :)

Pagina: 1