Ik heb hier thuis een full duplex switched 100mbit netwerkje tussen 3 pc's, die van mij, m'n broertje en m'n pa.
Nou kunnen mijn broertje en ik gewoon lekker downen van het internet (Chello classic) 160 kbps. Alleen bij de pc van me pa blijft hij rond de 25 kbps hangen....
nuttige specs van de pc's:
PC van pa:
P2 200 mhz
64 mb ram
windows 98
10 mbit realtek full duplex
PC van broertje:
Athlon 1 ghz
256 mb ram
windows xp pro
10/100 mbit realtek full duplex
Mijn pc:
XP 1900+
512 mb ram
windows 2000 pro
onboard sis900 chip 10/100 mbit full duplex
Het netwerk draait als een zonnetje, kan gewoon lekker leechen bijelkaar... alleen nu is het internet dus op de pc van me pa niet erg snel...
Alles draait op een standaard kabelrouterje van Q-tec... niets bijzonders, wel goed geconfigureerd.... DHCP uit, wel allemaal achter firewall...
Weten jullie raad?
BVD
PS: zou het door die 10mbit nic komen? nee denk het niet, die zou makkelijk internet aan moeten kunnen...
Nou kunnen mijn broertje en ik gewoon lekker downen van het internet (Chello classic) 160 kbps. Alleen bij de pc van me pa blijft hij rond de 25 kbps hangen....
nuttige specs van de pc's:
PC van pa:
P2 200 mhz
64 mb ram
windows 98
10 mbit realtek full duplex
PC van broertje:
Athlon 1 ghz
256 mb ram
windows xp pro
10/100 mbit realtek full duplex
Mijn pc:
XP 1900+
512 mb ram
windows 2000 pro
onboard sis900 chip 10/100 mbit full duplex
Het netwerk draait als een zonnetje, kan gewoon lekker leechen bijelkaar... alleen nu is het internet dus op de pc van me pa niet erg snel...
Alles draait op een standaard kabelrouterje van Q-tec... niets bijzonders, wel goed geconfigureerd.... DHCP uit, wel allemaal achter firewall...
Weten jullie raad?
BVD
PS: zou het door die 10mbit nic komen? nee denk het niet, die zou makkelijk internet aan moeten kunnen...
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...