Internet sloom op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb hier thuis een full duplex switched 100mbit netwerkje tussen 3 pc's, die van mij, m'n broertje en m'n pa.

Nou kunnen mijn broertje en ik gewoon lekker downen van het internet (Chello classic) 160 kbps. Alleen bij de pc van me pa blijft hij rond de 25 kbps hangen....

nuttige specs van de pc's:

PC van pa:
P2 200 mhz
64 mb ram
windows 98
10 mbit realtek full duplex

PC van broertje:
Athlon 1 ghz
256 mb ram
windows xp pro
10/100 mbit realtek full duplex

Mijn pc:
XP 1900+
512 mb ram
windows 2000 pro
onboard sis900 chip 10/100 mbit full duplex

Het netwerk draait als een zonnetje, kan gewoon lekker leechen bijelkaar... alleen nu is het internet dus op de pc van me pa niet erg snel...
Alles draait op een standaard kabelrouterje van Q-tec... niets bijzonders, wel goed geconfigureerd.... DHCP uit, wel allemaal achter firewall...

Weten jullie raad? :P

BVD

PS: zou het door die 10mbit nic komen? nee denk het niet, die zou makkelijk internet aan moeten kunnen...

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
zet die 10mb nic eens op half duplex ipv full

A wise man's life is based around fuck you

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 August 2003 @ 20:16:
zet die 10mb nic eens op half duplex ipv full
heb nu niet de mogelijkheid om te testen, me pa werkt nu op het moment op zn pc dus dat gaat niet... maar waarom zou dat helpen? (tuurlijk probeer ik het als ik er bij kan :Y) )

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zitten jullie toevallig te leechen en pa komt dan niet meer zo hoog???
Zelfde sites???

Hoe bedoel je langzaam??? Met downloaden of gewoon surfen.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Gomez12 schreef op 25 August 2003 @ 20:19:
Zitten jullie toevallig te leechen en pa komt dan niet meer zo hoog???
Zelfde sites???

Hoe bedoel je langzaam??? Met downloaden of gewoon surfen.
Beide, met downloaden, test.net.upc.nl gedaan en daar ook ongeveer 25kbyte/s
Het surfen is ook traag, duurt soms echt eeuwen voordat een pagina opent....

Het is ook zo als onze pc's uit staan en hij dus alle bandbreedte heeft....

zn nic lijkt me niet kapot, want die werkt in het netwerk prima... qua snelheid

[ Voor 9% gewijzigd door BoyGenius op 25-08-2003 20:21 ]

• Gomez12
Wat heeft je vader als ip-instellingen staan, zijn die veel anders dan jullie of is het alleen een ip-adres wat anders is. Welke browser???

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

oke 10 mbit en realtek op een p200, geen wonder dat ie traag is alle kracht voor je netwerk van die pc wordt van je cpu afgetrokken.

Meh ...

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Gomez12 schreef op 25 August 2003 @ 20:23:
Wat heeft je vader als ip-instellingen staan, zijn die veel anders dan jullie of is het alleen een ip-adres wat anders is. Welke browser???
router: 192.168.1.1
ik: 192.168.1.2
broertje: 192.168.1.3
pa: 192.168.1.4

Verder precies dezelfde instelling als ons... gateway= 192.168.1.1 etc you know the shit :p

browser is overal ie 6

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Twarp schreef op 25 August 2003 @ 20:24:
oke 10 mbit en realtek op een p200, geen wonder dat ie traag is alle kracht voor je netwerk van die pc wordt van je cpu afgetrokken.
maar dat valt toch wel een beetje mee, dan moet ik toch wel minimaal 160kbps kunnen halen? of is t echt zo erg met realtek shit...

• Gomez12
160kbps moet te doen zijn op voorwaarde dat je dat ook gewoon intern in je netwerk kan leechen. Maar probeer eens een andere browser, ik denk dat ie6 iets te veel "zooi" heeft wat je vader niet gebruikt maar wat wel processorkracht kost.

En probeer eens met een simpele ftp-client een bestand ergens vandaan te leechen, kijk wat de snelheid dan is.

En geen filmpjes meer op je vaders hdd zetten en daar vandaan gaan zitten streamen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BoyGenius schreef op 25 augustus 2003 @ 20:27:
[...]

maar dat valt toch wel een beetje mee, dan moet ik toch wel minimaal 160kbps kunnen halen? of is t echt zo erg met realtek shit...
Het zou inderdaad echt wel meer aan moeten kunnen, ookal is het een oude bak met een Realtek kaartje.
Als je gewoon lokaal over je LAN bestanden uitwisseld, gaat het dan ook niet hoger dan 25kB/sec?

Zelf heb ik ook met een vergelijkbaar systeem enorme performance problemen gehad. Op half-dublex zetten scheelde bij mij al behoorlijk. :)

🌞🍃

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Twarp schreef op 25 augustus 2003 @ 20:24:
Overdrijven is ook een vak, hè? Een p200 heeft écht wel voldoende power om meer dan 25 Kbps door een 10 Mb Realtek te trekken hoor. Zelfs op een 486 moet je er nog een paar 100 Kb/s doorheen kunnen persen. Bovendien geeft TS aan dat de snelheid binnen het netwerk wél een stuk hoger ligt.

Waar het wel aan ligt... Tja...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
intern (binnen het netwerk) leech ik meestal 600kbps of meer van me pa's pc en ook er naar toe schrijven, dat lijkt me vrij normaal voor een 10mbitter... alleen internet is dus retetraag, maar ook het openen van een webpagina... dat gaat soms langzamer dan zn oude 33k6 modempje... :/ terwijl dat wel snel moet kunnnen met 25kbyte/s.... tis maar vreemd :?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01
Hapert de PC ook enorm tijdens het openen van paginas?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Robkazoe schreef op 25 augustus 2003 @ 20:49:
Hapert de PC ook enorm tijdens het openen van paginas?
hoe bedoel je, veel hd-activiteit (swappen etc.) of echt crashen ofzo

als ie een pagina opent, dan 'kraakt' hij wel ff, maar tis natuurlijk ook maar een p200. Maar zoals ik al zei, het oude 33k6 modempje surfte soms echt sneller :/

Nog ff een leuk detail, ik heb een oude 486 (50mhz) laptop (inet ik s'avond mee in bed nog wel es en nee geen pr0n :+ ) met win95 en ie4 + een 100 mbit pcmcia nicje (ja weet t overkill :+ ) en daar gaat t openen van pagina's wel snel, ondanks dat ie natuurlijk altijd wat swapt (maar 28 mb ram)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik zat eerder te denken dat IE6 teveel wilt maar ik lees nu op de site van MS dat de minimale systeemeisen een 486 op 66 mhz is dus daar ligt het niet aan. Zijn de websites misschien te zwaar (veel flash of heb je het trage gebeuren ook al bij Google.nl) en probeer anders eens format c en zet alles er weer eens opnieuw op. Register is misschien wel dichtgeslibt.

Overigens run ik 5.5 op mijn 450 mhz celeron (overgeklokt wel te verstaan) aangezien internet explorer 6.0 bij mij ook niet helemaal goed liep.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10
Al eens gedacht aan MTU? TCP IP instellingen goed doorlopen. En zeker HD zetten.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Robkazoe schreef op 25 augustus 2003 @ 21:05:
Ik zat eerder te denken dat IE6 teveel wilt maar ik lees nu op de site van MS dat de minimale systeemeisen een 486 op 66 mhz is dus daar ligt het niet aan. Zijn de websites misschien te zwaar (veel flash of heb je het trage gebeuren ook al bij Google.nl) en probeer anders eens format c en zet alles er weer eens opnieuw op. Register is misschien wel dichtgeslibt.

Overigens run ik 5.5 op mijn 450 mhz celeron (overgeklokt wel te verstaan) aangezien internet explorer 6.0 bij mij ook niet helemaal goed liep.
hehe nou, hij is 3 dagen geleden geformatteerd, dus hij is nog fris ;)
Veel flash valt wel mee d8 ik, me vader zoekt eigenlijk alleen zakelijke sites (niet met te veel poespas dus) op en soms wat webmail checken etc

Maja dan misschien maar toch terug naar 5.5...

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
wvkreg schreef op 25 August 2003 @ 21:09:
Al eens gedacht aan MTU? TCP IP instellingen goed doorlopen. En zeker HD zetten.
ahum, wat is MTU en HD, wat bedoel je daarmee? srry ben geen 1337 networkadmin ofzo :+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BoyGenius schreef op 25 August 2003 @ 21:15:
[...]

ahum, wat is MTU en HD, wat bedoel je daarmee? srry ben geen 1337 networkadmin ofzo :+
noob of niet, je wordt geacht om de search of google te gebruiken..

MTU=maximum transmission unit, is in principe niet nodig om deze te veranderen, windows past dit zelf wel aan op lans,

HD=half duplex, zie mijn antwoord eerder

A wise man's life is based around fuck you

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 augustus 2003 @ 21:18:
[...]

noob of niet, je wordt geacht om de search of google te gebruiken..

MTU=maximum transmission unit, is in principe niet nodig om deze te veranderen, windows past dit zelf wel aan op lans,

HD=half duplex, zie mijn antwoord eerder
ja ok, das waar ook, srry, niet zo gauw aan gedacht... en over op half duplex zetten, dat zal ik morgen proberen dan horen jullie er dan meer over...

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
hmm... dns komt bij mij bovendrijven

het wou in de win9x tijd ook wel helpen om eens alles qua netwerk op die pc weg te gooien en ff opnieuw te instaleren

dus protocollen en zo
Microsoft Netwerk (of hoe heete dat ook al weer)
TCP/IP
Filesharing zooi

dat zou voldoende moeten zijn..

iRacing Profiel

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ok het heeft ietsje langer geduurd, maar ik heb het kunnen testen, het 10mbit kaartje in me pa zn pc staat nu op half-duplex, maar het surfen gaat nog steeds retetraag (intern netwerk is nog steeds snel).

Zou het dan misschien aan internet explorer liggen? tis btw ie 6

ik heb in internet explorer ingesteld dat ie automatisch de instelling moet vinden, dit heb ik ook op de andere pc's

bij netwerk instellingen heb ik de dns-servers van chello ingevoerd en als gateway mn router (192.168.1.1), maar in mn router staan de dns-servers ook al, zou het daar misschien aan liggen? Dezelfde instelling heb ik ook op de andere pc's gebruikt...

[ Voor 41% gewijzigd door BoyGenius op 27-08-2003 13:22 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Je kunt makkelijk bekijken of het aan IE ligt of niet door een ftp client te installeren (http://www.flashfxp.com) en bijvoorbeeld van ftp://dl.xs4all.nl een willekeurig bestand te downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuut op 27-08-2003 13:25 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Sluuut schreef op 27 August 2003 @ 13:24:
Je kunt makkelijk bekijken of het aan IE ligt of niet door een ftp client te installeren (http://www.flashfxp.com) en bijvoorbeeld van ftp://dl.xs4all.nl een willekeurig bestand te downloaden.
he das een slim ideetje, had ik ook zelf kunnen bedenken eigenlijk :o maar ik zal het ff proberen, dan post ik het hier wel wat de resultaten zijn... :)

ok de resultaten:

code:
1
2
3
4
5
6
RETR q2-3.20-x86-full.exe
150 Opening BINARY mode data connection for q2-3.20-x86-full.exe.
226 File send OK.
Transferred: q2-3.20-x86-full.exe 13,20 MB in 02:04 (108,16 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 13,20 MB in 02:05 (108,16 KBps)

Das snel genoeg lijkt me, maar in IE gaat het niet zo snel, dus zal het daar aan liggen?

[ Voor 31% gewijzigd door BoyGenius op 27-08-2003 13:41 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Probeer Opera, Mozilla? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ja ok, dat kan ik wel doen, maar mn vader is IE gewent, en het heeft altijd gewerkt met versie 5.0 dan

dan zal het toch wel aan 6.0 liggen, anders weet ik het ook niet :/ nu maar hopen dat ik hem kan downgraden, want er staat me zoiets bij dat dat niet wil, tenzij je windows opnieuw installeert.... :(

Pagina: 1