Toon posts:

[info.] Router Wireless access point en een switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik wil graag wat vragen stellen over een router + AP + switch.

Ik heb nu een UTP netwerk die door een switch wordt verdeelt verder deelt een computer het internet.

Nu wil ik van de server af, is gewoon zonde van het stroom wat die per jaar verbruikt.

Nu zou ik graag zo'n opstelling willen:

Router die het internet deelt die, router wil ik dan met 1 kabel aan me switch hangen, omdat ik ook een Wireless AP wil zou ik graag ook mijn AP aan de switch hangen.

Is dit mogelijk?

en zo ja wat heb ik dan nodig?

een router (Doh :P )
en een AP waar dan geen router in zit?
switch heb ik al

ps. i Love 3Com :P dus het zou toch een 3com product worden of als het te duur is Dlink :P

nu moeten jullie het niet zo opvangen dat jullie, even prcies uitzoeken wat ik moet hebben ofzo hoor, ik zou graag willen weten of het kan... eventueel nog een hardware tip :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:58

Stewie!

Keen must die!

welke wireless standaard?

ik zie het al, ik heb dezelfde laptop. Ik wil toevallig hetzelfde kopen, router en switch heb ik al, een ap wil ik erbij voor de laptop :)

3com zei je? Ik wilde deze kopen 3Com 11 Mbps Wireless LAN Access Point 2000 (pricewatch: 3Com 11 Mbps Wireless LAN Access Point 2000)

[ Voor 85% gewijzigd door Stewie! op 25-08-2003 20:26 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
3Com 3CRWE41196-ME

3Com OfficeConnect 11Mbps (802.11b) Wireless LAN Access Point dit is indd een leuke AP

als ik hier een router bij koop kan ik dan mijn plan uitvoeren?

D-Link DI-604

Broadband Router w. 1 x 10/100Mbps WAN port + 4 x 10/100Mbps switched LAN ports. NAT/NAPT, VPN Passthrough, UPnP, DHCP client & Server support. MAC+IP+URL filtering, domain blocking & scheduling

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 20:35 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:31:
3Com OfficeConnect 11Mbps (802.11b) Wireless LAN Access Point dit is indd een leuke AP

als ik hier een router bij koop kan ik dan mijn plan uitvoeren?
Ja. Alleen de juiste kabels ertussen een een vrij weekend.

Verwijderd

Topicstarter
jadjong schreef op 25 augustus 2003 @ 20:34:
[...]

Ja. Alleen de juiste kabels ertussen een een vrij weekend.
hehe TNX voor de info ik heb het maar bestelt :)

ps. weet iemand of je wel goed kan telebankieren met zo'n router?
en online gamen....

want ik had eerst een win98 server en ik kon gewoon niet meer telebankieren met win2k of hoger als server wel...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 21:08 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Asus WL-500g of WL-500b is een heel leuk AP'tje voor weinig geld:

- Home gateway mode met USB, LPT, 4x LAN, 1x WAN en WLAN
- Router mode zonder NAT voor bedrijfsnetwerken, verder zelfde als 1e optie
- AP mode met 5x LAN, WLAN, LPT en USB

Heb vandaag een WL-500b binnengekregen, stond verbaasd te kijken toen ik alles met workarounds ingesteld had omdat ik NAT niet hoef te gebruiken, kom ik ineens bovenstaande keuze tegen. in AP mode gezet en klaar

Die WLAN is lekker snel, vind em over het algemeen beter werken dan de linksys WAP11. Die LPT en USB poort kan je een printer aanhangen, hoef je daar ook geen computer meer voor aan te zetten. Als je de LPT poort gebruikt voor de printer, kan je de vrije USB poort benutten voor een webcam of een USB stick. In het eerste geval heb je een webcam servertje, in het tweede geval heb je een FTP server :)

Dit ding levert veel waar voor weinig geld. Het enige nadeel is de antenneaansluiting: geen standaard connector waar je even een andere antenne op zou kunnen drukken.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op 25 August 2003 @ 21:34:
Asus WL-500g of WL-500b is een heel leuk AP'tje voor weinig geld:

- Home gateway mode met USB, LPT, 4x LAN, 1x WAN en WLAN
- Router mode zonder NAT voor bedrijfsnetwerken, verder zelfde als 1e optie
- AP mode met 5x LAN, WLAN, LPT en USB

Heb vandaag een WL-500b binnengekregen, stond verbaasd te kijken toen ik alles met workarounds ingesteld had omdat ik NAT niet hoef te gebruiken, kom ik ineens bovenstaande keuze tegen. in AP mode gezet en klaar

Die WLAN is lekker snel, vind em over het algemeen beter werken dan de linksys WAP11. Die LPT en USB poort kan je een printer aanhangen, hoef je daar ook geen computer meer voor aan te zetten. Als je de LPT poort gebruikt voor de printer, kan je de vrije USB poort benutten voor een webcam of een USB stick. In het eerste geval heb je een webcam servertje, in het tweede geval heb je een FTP server :)

Dit ding levert veel waar voor weinig geld. Het enige nadeel is de antenneaansluiting: geen standaard connector waar je even een andere antenne op zou kunnen drukken.
misschien is dat ook wel een idee ja. :) maar kan ik mijn switch daar dan op opaansluiten?

Verwijderd

Linksys BEFW11S4 is een router, AP en switch (4 ports) ineen... als die 4 poorten niet genoeg zijn kun je eenvoudig je huidige switch aan de uplink hangen.

En hij is goedkoper dan de WAP11 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:51:
Linksys BEFW11S4 is een router, AP en switch (4 ports) ineen... als die 4 poorten niet genoeg zijn kun je eenvoudig je huidige switch aan de uplink hangen.

En hij is goedkoper dan de WAP11 :)
ik heb zo iets bestelt maar dan van Dlink, toch maar geen 3com omdat zo'n oplossing van hun 5keer duurder was vindt ik een beetje overdreven.
Pagina: 1