Ik ben bezig met een script in MAXscript en de 3d-ers in /13 wisten geen oplossing, dus probeer ik dit echte programmeerprobleem maar /14. MAXscript is een procedurele taal in 3d Studio MAX om MAX mee aan te sturen. MAXscript staat zelf dan ook niet het maken van nieuwe klassen toe, maar staat wel het gebruik en construeren van de objecten die in MAX zitten toe.
Ik probeer een listbox te maken en die vervolgens te laten uitbreiden met objecten die in mijn scene worden gekozen. Probleem is nu dat die objecten niet worden toegevoegd aan mijn listbox. Misschien doordat het scherm niet wordt geüpdate, misschien om een andere reden die ik niet zie.
Ik heb de volgende code:
Aan de array doors wordt wel het object toegevoegd, zo kan ik zien in de listener. "Bla" en "Blaat" worden wel goed weergegeven. Als ik in plaats van obj.name probeer om "koetjeboe" toe te voegen aan de listbox, geeft dat ook geen enkel resultaat, ook niet als ik dat doe meteen in de regel onder waar de listbox wordt aangemaakt.
Waar kan dit aan liggen?
Ik probeer een listbox te maken en die vervolgens te laten uitbreiden met objecten die in mijn scene worden gekozen. Probleem is nu dat die objecten niet worden toegevoegd aan mijn listbox. Misschien doordat het scherm niet wordt geüpdate, misschien om een andere reden die ik niet zie.
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Rollout housebuilder "House builder" ( global doors = #() group "Door elements" ( pickbutton pickDoor "Add door element" width:150 listbox doorsListbox height:5 items:#("bla", "blaat") ) on pickDoor picked obj do ( append doors obj append doorsListbox.items obj.name ) ) createDialog housebuilder |
Aan de array doors wordt wel het object toegevoegd, zo kan ik zien in de listener. "Bla" en "Blaat" worden wel goed weergegeven. Als ik in plaats van obj.name probeer om "koetjeboe" toe te voegen aan de listbox, geeft dat ook geen enkel resultaat, ook niet als ik dat doe meteen in de regel onder waar de listbox wordt aangemaakt.
Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 25-08-2003 20:07 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress