[MAXscript]Probleem met listbox

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik ben bezig met een script in MAXscript en de 3d-ers in /13 wisten geen oplossing, dus probeer ik dit echte programmeerprobleem maar /14. MAXscript is een procedurele taal in 3d Studio MAX om MAX mee aan te sturen. MAXscript staat zelf dan ook niet het maken van nieuwe klassen toe, maar staat wel het gebruik en construeren van de objecten die in MAX zitten toe.

Ik probeer een listbox te maken en die vervolgens te laten uitbreiden met objecten die in mijn scene worden gekozen. Probleem is nu dat die objecten niet worden toegevoegd aan mijn listbox. Misschien doordat het scherm niet wordt geüpdate, misschien om een andere reden die ik niet zie.

Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Rollout housebuilder "House builder"
(
    global doors = #()

group "Door elements"
    (
        pickbutton pickDoor "Add door element" width:150
        listbox doorsListbox height:5 items:#("bla", "blaat")
    )

on pickDoor picked obj do
    (
        append doors obj
        append doorsListbox.items obj.name
    )
)
createDialog housebuilder

Aan de array doors wordt wel het object toegevoegd, zo kan ik zien in de listener. "Bla" en "Blaat" worden wel goed weergegeven. Als ik in plaats van obj.name probeer om "koetjeboe" toe te voegen aan de listbox, geeft dat ook geen enkel resultaat, ook niet als ik dat doe meteen in de regel onder waar de listbox wordt aangemaakt.

Waar kan dit aan liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 25-08-2003 20:07 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Oogst schreef op 25 August 2003 @ 20:01:
Ik ben bezig met een script in MAXscript en de 3d-ers in /13 wisten geen oplossing, dus probeer ik dit echte programmeerprobleem maar /14.
Nofi, maar welk topic in Webdesign & Graphics heb je het dan over want ik kan 'm niet vinden? Verder hoort deze extreem niet in /14 thuis, maar van mij mag je het wel proberen voor deze keer...

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Vragen over 3d worden /13 gebundeld in één topic en daar staat ie dan ook in: [rml]Oogst in "[ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 1"[/rml]

Niemand heeft er op gereageerd, wat in die topic doorgaans gelijk staat voor dat niemand het snapt. En aangezien er bij mijn weten nog nooit MAXscript-werkjes zijn gepost, denk ik dat dat inderdaad wel zo kan zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik zal morgen eens kijken wat ik voor je kan doen. Met name omdat ik 3dsmax op dit moment niet op m'n workstation heb staan en ik zometeen weg moet :Y)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Zo... net even 3dsmax 5.1 geinstalleerd. Blijkbaar vind MAXscript het niet leuk dat je direct nieuwe items aan een listbox probeert te append'en. als je items uit een reeds bestaande array toevoegt gaat het wel goed.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Rollout housebuilder "House builder"
(
 global doors = #()

group "Door elements"
 (
  pickbutton pickDoor "Add door element" width:150
  listbox doorsListbox height:5  
 )

on pickDoor picked obj do
  (
   append doors obj
   doorsListbox.items = for i in doors collect i.name
  )
)
createDialog housebuilder

Hoop dat dit een bug is die opgelost wordt in 3dsmax 6... want dit is wel een ontzettend brakke manier om een listbox te vullen... maar goed het werkt :)

[ Voor 46% gewijzigd door mindcrash op 26-08-2003 18:55 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Damn, nu ik dit zie, bedenk ik dat ik me in de trein of zo had bedacht dat ik dit moest proberen, en vervolgens ben ik het weer vergeten. Was het het toch... |:(

Anyway: zeer veel bedankt en zo, het werkt nu bij mij ook goed.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1