Toon posts:

pc crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc crasht tijdens het gamen. Geen blauw scherm, hij start gewoon opnieuw op. (geeft ook geen foutmelding)

Mijn configuratie is als volgt:

AMD 2600+ processor
512 intern 2700
Geforce ti5200 (128 mb)
Windows Xp pro
Nec 1100 dvd writer
120 gig maxtor schijf (7200rpm)

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (via de search) zoals het checken van de temparatuur, nieuwe drivers van de grafische kaart en zelfs een hele nieuwe installatie van Xp.

Het probleem doet zich vooral voor tijdens het gamen. Zoals 5 minuten geleden met the sims.

Hoe kan ik erachter komen wat dit is?

Verwijderd

Hm, hier had ik gister last van toen ik mijn FSB ging tweaken. Bij mij lag dat aan de temp van de proc. Probeer je pc eens te benchen met 3DMark ofzo en probeer ondertussen je proc temp te monitoren (dat kan met CPUCool -> Temp 3)

Verwijderd

een vriend van me heeft het nu ook, hij gaat ze Mobo terug brengen, maar maak anders ff een pic van dat scherm met een digitalecamera. en heb je het bij iederegame?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Rebooten duidt op oververhitte processor. Als je niet heel kort een blauw scherm ziet tenminste.
Wat is de temperatuur van je processor? Wat is de temperatuur in de BIOS nadat je bent gecrashed?

Met luchtkoeling zou je die processor ergens tussen de 45 en 55 graden moeten hebben, veel warmer is risicovol (pin me niet vast op die getallen). Ik heb wel een keer een overgeklokte 1800+ op 63 graden gehad en dat ging nog goed.

Probeer eens met programma's als 3dMark, BurkK7 of Sisoft Sandra je processor langdurig te belasten, en te kijken wat er gebeurt.

Meestal voldoet standaard koeling, maar misschien heb je er geen koelpasta tussen of is je airflow in de kast erg brak.

[ Voor 22% gewijzigd door Captain Pervert op 25-08-2003 20:38 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:02:
Hm, hier had ik gister last van toen ik mijn FSB ging tweaken. Bij mij lag dat aan de temp van de proc. Probeer je pc eens te benchen met 3DMark ofzo en probeer ondertussen je proc temp te monitoren (dat kan met CPUCool -> Temp 3)
Ben de progs nu aan het downloaden. Laat zsm weten wat de uitkomst is.

Verwijderd

Heb je al in je logfiles gekeken of het een driver/directx/windows probleem is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:58:
Heb je al in je logfiles gekeken of het een driver/directx/windows probleem is?
drivers zijn het niet, maar ben nu (tijdens het download :) ) aan het kijken naar mijn directx instellinge. Tests daar goed doorlopen, maar het is versie 9.0. Zodra de downloads klaar zijn, zal ik met een progje 9.0 eraf halen en dan 8.1 installeren.

Anders zal het de temparatuur wel zijn, maar ik heb altijd al het progje van mijn moederboord lopen (asus probe) en ik kom zelden boven de 45 graden.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

In WinXP start de pc standaard altijd opnieuw op als er een fout optreedt, een blauw scherm laat hij dus helemaal niet zien.

Om dit te veranderen: ga naar configuratiescherm --> prestaties en onderhoud --> systeem --> tabblad geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen --> verwijder het vinkje voor "de computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen.

nu zou je de BSOD moeten kunnen lezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door makje op 25-08-2003 21:05 . Reden: typo ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan wat jullie zeiden (mijn grote dank daarvoor)

De hitte is het niet. De pc blijft rond de 43 graden. Ik heb 3mark03 uitgevoerd en die trekt het het 10 seconden en dan weer pc uit. Ik he daarna directx 9.0 eraf gehaald en vervangen met de 8.1 versie. Sims staat nu al een half uur op volle speed aan en werkt prima.

Ik hoop dat dit de oplossing is. (zoniet horen jullie weer van me :) )

Thanx

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat blijft 43 graden, de PC? De kast of de CPU?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 21:54:
Ik heb alles gedaan wat jullie zeiden (mijn grote dank daarvoor)

De hitte is het niet. De pc blijft rond de 43 graden. Ik heb 3mark03 uitgevoerd en die trekt het het 10 seconden en dan weer pc uit. Ik he daarna directx 9.0 eraf gehaald en vervangen met de 8.1 versie. Sims staat nu al een half uur op volle speed aan en werkt prima.

Ik hoop dat dit de oplossing is. (zoniet horen jullie weer van me :) )

Thanx
Het kan zijn dat DX 9 foutief geinstalleerd was, waardoor het nu wel werkt met DX 8.1. Ik zou je aanraden om toch nog eens DX 9 erop proberen te zetten, want met DX 8.1 kan je bijvoorbeeld geen 3D Mark03 draaien en veel nieuwe spellen vereisen ook dat je DX 9 hebt. Geef je daar niet om, dan kan je natuurlijk gewoon bij DX 8.1 blijven :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar ben ik weer. het lag dus niet aan direct x. Ik heb de kast helemaal open gemaakt en toen gamen. daat gaat een stuk beter. De CPU schommelt dan rond de 45 graden en het moederboord rond de 41.

Wanneer er geen games worden gedaan is de CPU zo'n 41 graden.

Wel is het zo dat tijdens het gamen het af en toe wat langzamer loopt. Zou de koeling van de fx5200 niet goed is?

Verwijderd

Topicstarter
ok, tijdens 3dmark03 pc loopt vast en geeft dit blauwe scherm:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jboon/voor.jpg

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

irql not less or equal

Veel langsgekomen probleem hier op GoT :)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost :) Nieuwe 3d kaart gekregen van mijn computer winkel. Deed het beter, maar nog niet helemaal.

Toen maar eens mijn bios geflasht en werkt nu als een trein.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1