Toon posts:

Niet alle headers in Grabit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Grabit staat achter een binarie het aantal posts, maar als ik zo'n binarie wil bekijken, geeft 'ie er bij mij veel minder aan dan dat erin zouden moeten zitten.
Ik heb sinds vandaag Grabit, in combinatie met FTDv3 (die ook veel meer posts weergeeft dan Grabit vindt), en een ADSL abo bij Planet. Heb de search gebruikt, maar word daar niet veel wijzer.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Slechte newsserver??? Plus dat ik FTD erg over het randje van wel / niet warez heen vindt.

Plus dat je niet aangeeft welke search je hebt gebruikt. De search van ftd lijkt mij wel een goede. Plus dat je ook eerst nog eens een mail naar de maker van grabit kan sturen.

[ Voor 86% gewijzigd door Gomez12 op 25-08-2003 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search van GoT gebruikt.
Ik vroeg me af of meer mensen dit probleem hadden met een willekurige newsserver ls Grabit. Ik heb het namelijk ook met Newsbin. Het probleem is dus , dat deze programma's niet alle posts weergeven die er moeten zijn volgens het programma.

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Laat mij raden, je maakt gebruik van de Chello newsservers. Deze zijn al sinds lange tijd erg brak is mijn ervaring. Ligt denk ik niet aan Grabit, maar aan de newsserver die je gebruikt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Shunt

Boe

ik heb het zelfde probleem met @ home
zit er ook altijd zon 1000 onder ofzo

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik gewoon binaries.news.planet.nl.
Vind het gewoon raar dat FTD veel meer vindt, dan Grabit of Newsbin en vroeg me af of dat komt omdat ik er pas een dag bij zit (dat ie alleen weergeeft wat ie vindt sinds ik erop zit en niets ouder dan dat). Andersom vind ik trouwens ook files bij Grabit, die ik met FTD weer niet vindt...iemand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:35:
Nee, ik gebruik gewoon binaries.news.planet.nl.
Vind het gewoon raar dat FTD veel meer vindt, dan Grabit of Newsbin en vroeg me af of dat komt omdat ik er pas een dag bij zit (dat ie alleen weergeeft wat ie vindt sinds ik erop zit en niets ouder dan dat). Andersom vind ik trouwens ook files bij Grabit, die ik met FTD weer niet vindt...iemand?
Het is niet gek dat je met FTD meer vindt want daar is alles opgeslagen van meestal een langere tijd als dat planet de berichten in een groep houdt...en niet elke upload wordt gespot of gepost op FTD.

En het lijkt me onwaarschijnlijk dat planet alleen de bestanden doorlaat van hoe lang je adsl hebt...maar ik kan me vergissen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof dat je het verschil tussen FTD en Grabit niet helemaal snapt. :o

Op FTD staat er wat gebruikers van FTD hebben gepost op usenet. Het kan zijn dat de geposte bestanden niet op jouw Planet Internet newsserver doorkomen waardoor je in Grabit/Newsbin de bestanden niet zult vinden.
Andersom kan het ook. Niet iedereen die in usenet dingen post, laat dit weten op FTD.

Om je vraag in de startpost te beantwoorden:
Wat bedoel je met 'binaries' precies? Een gepost bestand? Een newsgroup (alt.binaries.xxxxx)?
Een bestand wat gepost is op usenet bestaat uit meerdere delen (artikelen). Het aantal artikelen in een newsgroup is in het newsgroup-overzicht in grabit te zien, het staat erachter.
Als je de headers download en door de bestanden gaat bladeren zul je dus minder bestanden zijn dan artiekelen aangezien dus 1 bestand uit meerdere artiekelen staat.

Is dat goed antwoord op je vraag?
Ik raad je overigens aan om in FTD op de "Over FTDv3 > Hulp" knop te drukken. Er staan erg goede uitleggen tussen. :)

isdnsux: Nee, daar vergis je je niet in. ;)
Het wordt gewoon na enkele dagen (afhankelijk van je newsserver) verwijderd zodat er plaats is voor nieuwe.

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 25-08-2003 20:46 ]

🌞🍃

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik zou iig de nova nieuwsserver van planet gebruiken, die heeft veel betere retentietijd. Nova.planet.nl

Verwijderd

Topicstarter
prima antwoord DataBeest. Ik bedoelde trouwens een newsgroup idd. En ik wist dus niet dat niet alles door de newsserver van planet komt. De hulp in FTDv3 heb ik gebruikt, maar daar stond niks over dit onderwerp in.
Ik ga zo de nova server gebruiken, bedankt voor de tips!
Pagina: 1