[HD] Stukje kunststof afgebroken van S-ATA aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:16
Het zit dus zo, ik heb een Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB in S-ATA uitvoering. Nou is hier na 2x aansluiting, en naar mijn idee fatsoenlijke behandelijk, het stukje afgebroken wat eigenlijk voor de stevigheid van de aansluiting zorgt.
Ik krijg hier dus al zowiezo geen garantie meer op bij Informatique, en nu zat ik dus te denken over wat manieren om de hdd toch op een fatsoenlijke manier te kunnen gebruiken. Op dit moment zit de hdd gewoon aangesloten en is het nog steeds mijn boot hd, hij werkt verder dus nog gewoon perfect. Maar nu komt het dus.

Als ik de kabel nu dus aansluit zonder dat stukje, zou hij geen contact maken en werkt het dus niet.. Op dit moment sluit ik de hdd aan door elke keer het stukje kunststof bovenop de pinnetjes te leggen, en dan de kabel aan te sluiten. Maar dit blijft dus niet erg goed zitten als ik er niet vanaf blijf. Bovendien word de kabel op deze manier ook gebasht omdat ik telkens met een klein schroevendraaiertje het stukje kunststof uit de kabel aansluiting moet halen als ik em losgehaald heb.

Naar mijn idee heb ik op dit moment 2 opties.

Optie 1:
De kabel 1x goed aansluiten, en dan met tape goed vastmaken, zodat ik em nooit meer los hoef te halen. Eventueel vastlijmen (lijkt me heel wat 'eleganter' :)), maar ik weet niet in hoeverre lijm gelijdt mocht het contact maken met de pinnetjes..

Optie 2:
Zorgen dat ik een dooie identieke schijf kan krijgen waarvan de controller nog wel werkt, en deze dan op mijn schijf schroeven. Het enige nadeel hierbij is, dat het een relatief nieuwe schijf is, en als men dus kapotte schijven heeft, deze toch wel voor garantie opgestuurd worden, en dus zal et redelijk moeilijk zijn om er eentje aan te komen...

Wat denken jullie? heb ik evt. nog andere opties..
Als het handiger is kan ik wel wat pics maken van de situatie, maar ik ga er vanuit dat het al redelijk duidelijk is met dit hele verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 20:23

B-lennium

Volvo 164 1975!

kabeltje aan de hd vast solderen ?

dan heb je een hd met een staartje .. :)

PICS !! :P

[ Voor 9% gewijzigd door B-lennium op 25-08-2003 19:21 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik had et met tape gedaan, met lijm krijg je de hd niet snel ff loskoppelen als het nodig is ;)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
ik zal wel ff pics maken, moet ik ff me pc uitzetten :p

edit:

loskoppelen is juist nie bepaald meer de bdoeling, aangezien dat alleen maar irritant is op dit moment :)

[ Voor 54% gewijzigd door Sartsj op 25-08-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon zo laten natuurlijk. Hoevaak haal je je hdd er nou uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
http://httpd.chello.nl/~m.vanrijbroek/sata1.jpg
hier zie je de hdd waar boven de pinnetjes dus geen kunststof 'schotje' meer zit ...

http://httpd.chello.nl/~m.vanrijbroek/sata2.jpg
en de s-ata kabel, met het 'schotje' er nog in..

niet echt spectaculaire pics, maar het is iig duidelijk wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

tja , ik zal het kabeltje strippen en op de printplaat van de HD vast solderen ben niet voor niets een tweaker .. :)

[offtipic] leuk om een mede Chello gebruiker te zien .. :) [/offtipic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52807

heb ik ook gehad, heb het plestikie zelf met secondelijm vastgeplakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan hem er toch op prikken en met een 1 plakbandje zo vast zetten. Gaat heus niet vanzelf los, neem aan dat je je pc niet verplaatst elke week...

Snap echt je probleem niet, sowieso dat je al bedenkt om een controller over te zetten met alle risico's van dien voor een afgebroken stukje plastic ;)
B-lennium schreef op 25 augustus 2003 @ 19:43:
[offtipic] leuk om een mede Chello gebruiker te zien .. :) [/offtipic]
:D Denk dat 1/4 hier wel een Chello gebruiker is ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Aikon op 25-08-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
mjah het punt is dat die kabel redelijk stug is, en dus standaard al wat kracht zet op die aansluiting..
Maar ik denk dak em maar gewoon er aan vastlijm, hdd zal toch altijd met een kabel aangesloten moeten worden, dus dan maakt het ook niks uit als ie er aan vastzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Aikon schreef op 25 August 2003 @ 19:46:

:D Denk dat 1/4 hier wel een Chello gebruiker is ;)
maar niemand durft er voor uit te komen . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
vernaaide zooi :/

ik heb dus eindelijk een keer seconde lijm gehaald van Bison, en toen dat stukje er terug op gelijmd. Het bleef erg goed vastzitten, alleen werkt de schijf nu niet meer, hij word niet meer herkend door de bios. De schijf zelf gaat wel aan, dus ik neem aan dat het aan het contact van de data kabel komt..
Ik heb het stukje er ondertussen alweer afgehaald en met een naald geprobeerd wat lijm eraf te krabben maar dat mocht ook niet baten :(

Iemand anders nog een idee? Misschien iets om het goed schoon te maken..
Ik ben in ieder geval van plan morgen ff langs computerzaak te gaan om een andere s-ata kabel te halen, misschien dat dat nog zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:24
terugsturen naar maxtor ze hebben een uitstekende rma service. als ze je binnen 3 dagen geen hd uit voorraad kunnen geven leveren ze het opeenvolgende model wat wel in vooraad is. meestal komt dat dus neer op een grotere hd.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kijk even of alle pinnetjes nog wel 100% recht staan, op de foto is het rechter pinnetje ook al ietsje verbogen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Borgen met siliconenkit. Kan je het altijd nog "fatsoenlijk" los krijgen. In het verleden werd dit ook nog weleens gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 04-10-2003 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
de pinnetjes staan allemaal niet meer 100% recht, dat is ook de reden dat ik bij informatique al geen garantie meer kreeg.

Ik zoek nu gewoon een manier om die hdd weer werkend te krijgen (al is het maar ff) zodat ik iig alle data eraf kan halen, want et ding staat harstikke vol :/
Dan kan ik daarna kijken of ik em evt nog naar maxtor kan sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copje611
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2006

copje611

duh?

Mij is dus hetzelfde gebeurd. Ik ben echt geen hardcore tweaker en mijn kast is echt weleens langer dan een maandje dicht, maar soms moet je weleens wat bijprikken. In dit geval een extra harde schijf, naast de 120 Gig Maxtor S-ATA die ik er al in had hangen. Hierbij bleef ik dus achter de S-ATA kabel van de bestaande HD hangen en daar kan het fragiele connectortje dus niet tegen. Echt belachelijk hoe ze het hebben kunnen bedenken om zo'n stug kabeltje met een dikke connector aan zo'n dun kunststof plaatje te laten hangen. 8)7
Ik heb het opgelost door boven en onder de connector met een stuk hard PVC (in dit geval van een draadgoot) de boel vast te zetten met 10 secondenlijm zodat het niet meer mogelijk is dat de connector nog op en neer kan bewegen. Bij de defecte schijf heb ik helaas ook de connector zelf aan de HD moeten lijmen omdat deze dus anders niet op zijn plek blijft zitten. Ik heb voor alle zekerheid ook mijn nieuwe schijf maar "gestut"
Hier twee pics voor de duidelijkheid:
Eerst onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ookdigitaal.nl/image/20040704001.jpg

Toen boven:
Afbeeldingslocatie: http://www.ookdigitaal.nl/image/20040704005.jpg

Ik weet het, geen mooie maar voor mij in ieder geval wel effectieve oplossing.

Mooi he, alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

En dan zou ik tóch proberen zélf via Maxtor een RMA te regelen, maxtor kan daar érg soepel in doen, is mijn ervaring. Dit is overigens, je geeft aan dat je er voorzichtig mee bent geweest, gewoon een fout van hun kant. Ik heb hier 2 WD raptors, welliswaar een heel ander kaliber harde schijf, maar je kan wroeten aan die kabels wat je wilt, maar afbreken doettie niet.
Pagina: 1