Toon posts:

TV delen in huis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben we in huis 2 tv's, 2 video's & 1 pc met TVkaart.
Dit is op de volgende manier aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.starbase01.com/images/other/tv.jpg

(op dit moment zit er voor het versterker kastje nog een splitter van Chello, maar die is binnen 3 weken weg als SpeedXS hun lijntje heeft opgeleverd). :)

VCR 1 is op deze manier aangesloten op de versterker (was een specale versterker) zodat er ook op TV2 en de PC video kan worden gekeken.

TV 1 staat samen met VCR 1 beneden, alleen niet bij elkaar in de buurt. VCR1 staat dichterbij de versterker. TV1 staat aan de andere kant van de kamer.

TV2 + VCR 2 staan op de 1e etage.

PC staat op zolder (2e etage).

Nu komt er binnekort een 4e TV bij (ik tel de pc ook even als tv).
Het signaal op de pc is al niet al te best (AT5 met mooie verticale strepen in beeld), dus word het tijd voor een nieuwe versterker zeker omdat er nog een extra ding bij komt. Digitenne willen we niet omdat daar geen BBC en ZDF/ARD bij zit.

Ik heb met de search deze pdf al gevonden: http://www.hirschmann.nl/...chief/CAI-4-aansluitp.pdf
Maar kan alleen niet ontdekken of je daar ook de VCR op dezelfde manier als nu bij kunt aansluiten. Ook staat er geen prijs bij.

Uiteraard wil ik niet op 1 site afgaan, maar zoveel info is er niet over te vinden, althans ik heb het niet kunnen vinden. Wie heeft hier veel kennis van/ervaring mee en kan en wil mij hierover adviseren?
Ik sluit wel zelf alles aan en ben niet vies van een beetje knutselen. Echter wil ik maar 1 nieuwe kabel trekken voor het 4e TV ding.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 10:31

Fido

C:\> park

Gebruik goeie coax kabels en niet standaard 5 mm kabels van de gamma. Dan heb je die versterker helemaal niet nodig. (behalve misschien voor je video dan)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De prijs zal wel hoog zijn. :)

Je moet een video gewoon zien als een TV, je kan hem er zo bij prikken.
Heb niet teveel verwachting van een versterker, in de meeste gevallen blijf je problemen houden als je kabels teveel storing oppikken. Bij hielp het helaas ook weinig. Sommige zenders zijn gewoon erg zwak.
Dan helpt alleen wat betere kabels trekken echt aanmerkelijk.

Senile! Senile Oekaki

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Zet anders je VCR1 voor je TV1. En zet die 4 tv op de ingang die dan vrijkomt van je video.
Of wil je heel erg graag ook nog op die andere tv's video kijken via VCR1?
Kan desnoods ook nog een splitter tussen dan.

Verwijderd

Ik heb ook dat probleem gehad met TV in eetkamer, 2 VideoRecorders.....
toen vond ik hierop GOT een bericht van iemand die had ervaring met een Hirschman 1x IN en 5x verdeler z. versterker maar met speciale Hirschman goed afgeschermde pluggen en SAT.COAX kabel, die gaf 0 db verlies, en ook mijn Ned3
Eurosport en RAIuno(mijn vrouw is Ital.) werd beter oftewel perfect....
ook al mijn bronnen zoals VideoRecorders werd puntgaaf..... :+

Terwijl mijn provider UPC is, toch al niet zo best!

AANRADER !!! het koste mij wel totaal € 80.- maar is het wel waard.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 03:27:
Ik heb ook dat probleem gehad met TV in eetkamer, 2 VideoRecorders.....
toen vond ik hierop GOT een bericht van iemand die had ervaring met een Hirschman 1x IN en 5x verdeler z. versterker maar met speciale Hirschman goed afgeschermde pluggen en SAT.COAX kabel, die gaf 0 db verlies, en ook mijn Ned3
Eurosport en RAIuno(mijn vrouw is Ital.) werd beter oftewel perfect....
ook al mijn bronnen zoals VideoRecorders werd puntgaaf..... :+

Terwijl mijn provider UPC is, toch al niet zo best!

AANRADER !!! het koste mij wel totaal € 80.- maar is het wel waard.
*Sluit zich bij aan*
Deze problemen hebben wij hier ook gehad, met een standaardversterkertje. Toen de boel laten aanleggen door een bedrijf. Die ook met een of andere 5x out verdeler monteerde met afgeschermde draai pluggen en een instelbare versterker, nou hebben we overal in huis prima beeld :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:48
Prima verhaal en het klopt ook wel ; alleen 0dB verlies is een beetje sterk.
Zelfs met satelliet coax verlies je signaal. (alhoewel het veeeel minder is dan met Gamma kabel ;))

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier idem. Heb een Hirshmann versterker, Hirshmann dozen op de muur met Radio/TV en DIKKE COAX kabel. Heb zelfs "de groene kabel" via via weten te scoren en die gebruikt als "Aorta" :o

Ook de Hirschmann splitters zijn toppie!

Wel 1 tip: een versterker kan ook TEVEEL versterken waardoor je afvlakking krijgt van het signaal. Zorg dat je dit goed afregeld (is heel moeilijk zonder goede apparatuur). Mocht er ooit een UPC monteur bij je langskomen met "toevallig" een Db-meter op zak, vraag hem dan even vriendelijk of 'ie 'm na je versterker wil hangen regel 'm dan af richting 0Db voor zover dat haalbaar is. Hier is het -2 Db en het signaal voor zenders, door het hele huis op alle TV's en capturekaarten en whatever is hier hartsikke strak.

P.s.: Die draai connectors heten (volgens mij) "F-Connectors" en zijn dus idd de connectors die je wil hebben voor een zo goed mogelijke kwaliteit.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 26-08-2003 04:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Kabels opnieuw trekken gaat niet, die dingen zitten helemaal weg gewerkt.
Dik kunnen ze ook niet echt zijn omdat ze langs de verwarming lopen, en om nou te zeggen dat daar veel plek is. Nee.

Zo'n Hirshmann kastje ga ik maar eens naar kijken.
De site waar ik die PDF vandaan had gaf ook dealers aan en stond een winkel in de buurt bij.

Zal wel lastig worden om de rest te overtuigen dat zo'n ding nodig is, want ze houden van el cheapo oplossingen. :/

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bedenk wel hoe meer splitters, hoe groter het signaal verval. Zowieso zijn 2 splitter achter elkaar niet echt bevoordelijk. Kan je beter een vcr gebruiken als splitter. Deze versterkt het signaal tenminste nog een beetje.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat als je vanaf de groene kabel die binnenkomt gaat splitten (dus niet vanuit een wandcontactdoos) dat je helemaal geen versterkers nodig hebt, alleen heb je dan bij elke TV een wandcontactdoos nodig. (de groene kabel zit een sterker signaal op, die verzwakt word door de contact dozen)

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar een electromonteur vertelde mij dit.

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Bij mij is het btw geen Hirshmann ofzo. IK zie dat merk er iig niet op staan.. En het is een 4way splitter (draaifitting) en een instelbare versterker. Ook hebben we groene kabels liggen door het huis, dus geen el-cheapo.
Beeld is echt heel goed op alle tv's en videorecorders.. Alleen vind ik het beeld op mijn capturekaart wel enigsinds tegenvallen :(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 09:17:
Ik heb me laten vertellen dat als je vanaf de groene kabel die binnenkomt gaat splitten (dus niet vanuit een wandcontactdoos) dat je helemaal geen versterkers nodig hebt, alleen heb je dan bij elke TV een wandcontactdoos nodig. (de groene kabel zit een sterker signaal op, die verzwakt word door de contact dozen)

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar een electromonteur vertelde mij dit.
Het is idd zo dat als je signaalsterkte (in dB) goed binnenkomt en dat bijv. over 2 tv's verdeeld. Je idd geen versterker nodig hebt. Dan versterk je meestal alleen de ruis. Of 1 van de tv's moet heel ver weg staan.
Splitter en contactdozen verzwakken je signaal zeker. Een doorlusdoos is helemaal erg. Een goeie splitter verzwakt max. 3 dB. En veel van die gamma-prutsdingen en ook de dozen. Dat is niet echt bevordelijk voor je signaal.
robbertb schreef op 26 augustus 2003 @ 16:51:
Bij mij is het btw geen Hirshmann ofzo. IK zie dat merk er iig niet op staan.. En het is een 4way splitter (draaifitting) en een instelbare versterker. Ook hebben we groene kabels liggen door het huis, dus geen el-cheapo.
Beeld is echt heel goed op alle tv's en videorecorders.. Alleen vind ik het beeld op mijn capturekaart wel enigsinds tegenvallen :(
Dat het een groene kabel is zegt niks over de kwaliteit. ;) Je hebt ze natuurlijk in verschillende soorten. De kwaliteit hangt af van de dikte van de kabel en je afscherming. En over een lange afstand verliezen ze natuurlijk ook de nodige dB's.
Vandaag had ik bijvoorbeeld nog zoiets meegemaakt. Een dunne (dan wel een witte :) ) kabel verloor over een stukje van 5 meter. 10 dB!!!! Dan maar ff vervangen dus. 8)

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

megaleo schreef op 26 August 2003 @ 18:53:

[...]

Dat het een groene kabel is zegt niks over de kwaliteit. ;) Je hebt ze natuurlijk in verschillende soorten. De kwaliteit hangt af van de dikte van de kabel en je afscherming. En over een lange afstand verliezen ze natuurlijk ook de nodige dB's.
Vandaag had ik bijvoorbeeld nog zoiets meegemaakt. Een dunne (dan wel een witte :) ) kabel verloor over een stukje van 5 meter. 10 dB!!!! Dan maar ff vervangen dus. 8)
Hm ik weet niet precies de specificaties ervan maar ik weet 100% zeker dat dit goede/dure kabels zijn. Heb ze ook niet zelf gekocht. En me tv/videorecorder heeft wel prima beeld, mn pc op de zelfde aansluiting niet echt, beetje sneeuw erdoor.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:58
robbertb schreef op 26 August 2003 @ 21:48:
[...]

Hm ik weet niet precies de specificaties ervan maar ik weet 100% zeker dat dit goede/dure kabels zijn. Heb ze ook niet zelf gekocht. En me tv/videorecorder heeft wel prima beeld, mn pc op de zelfde aansluiting niet echt, beetje sneeuw erdoor.
Een VCR heeft meestal een (veel) betere tuner dan zo'n PC kaartje en kan daarom meestal met minder antenne signaal volstaan.

Om te kijken of je antenne-kabel een beetje goed is, kijk of de 'hoeveelheid' ruis op verschillende TV kanalen eruit ziet.

Kwaliteit van de antenne kabel kan je ook min of meer zien & voelen:
Dikte > 7 mm = OK+2 , lekker stug = OK+1 , massieve kern = OK, schuim-isolatie = OK , (beetje dikke) Folie-scherming = OK+1, gevlochten afscherming over de folie = OK.

Kijk ook FF naar de antenne-plug(gen). Zal niet de eerste zijn die zo'n plastic pluggie gebruikt waarin de midden-kern zit te waggelen in (schroef)aansluting.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1