Toon posts:

Kan ik DirectX 9.0 over 9.0b intalleren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn tv kaart en dit wordt veroorzaakt door DirectX 9.0b nu is mij geadviseerd 9.0 over 9.0b heen te zetten.
Kan dit en is dit verstandig?

Windows Xp Home Edition SP1
medion 7134 mk2/3

Verwijderd

Ik ben benieuwd of het überhaupt kan. DX is van oudsher niet uninstalleerbaar (wel met 3rd party uninstallers), dus een oudere versie over een nieuwere installeren .. ik denk van niet.

Maarja .. maak een backup en probeer het :)

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je met backup een systeemherstelpunt of iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 19:18 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat kan wel ja.
Ik heb het enkele keren gedaan en geen problemen ondervonden.

Je hebt kans dat er wat extra bestandjes blijven staan maar ik heb daar nooit problemen mee gehad.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:18:
bedoel je met backup een systeemherstelpunt of iets anders?
Beide: een herstelpunt kan nooit kwaad maar je wilt daarnaast ook even belangrijke bestanden, instellingen, encryptiesleutels etc. backupen :)
Tenminste, dat lijkt me de standaardmanier.

Maar twiFight heeft er blijkbaar goede ervaringen mee :)

Er zijn trouwens wel wat 3th party programmaatjes die proberen DirectX te uninstallen: [google=uninstall directx]. Maar ik zou er niet blind van uit gaan dat dat goed werkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het een beetje te riskant, ik wacht wel totdat microsoft een nieuwe DirectX released.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

ik heb het eens geprobeerd met een oudere versie en toen was he tenige dat mijn pc weer aan de gang kreeg een format. Ik zou het ook niet proberen. Tenzij je niks te verliezen hebt. Of nog een oude ghost image hebt liggen met versie 8 ofzo en die dan upgrade naar 9.0.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

downgraden zla niet lukken omdat winde=wos zal melden dat er geen nieuwere versie is gevonden van het prog

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Met een backup bedoel ik precies dat: een backup. Bijvoorbeeld een ghost image. Een complete backup van sowieso je partitie waar Windows en je programma's op staan. En als je alleen maar een C:\ hebt dan dus alles.

Een backup is sowieso een goed plan. Harde schijven zijn niet denderend betrouwbaar en user error is ook erg vervelend.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Gister toevallig gedaan, en geen enkel probleem ondervonden.

Verwijderd

Waar vind ik de oude DirectX 9 versie? MS heeft alleen nog 9.0b online staan

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:22:
Waar vind ik de oude DirectX 9 versie? MS heeft alleen nog 9.0b online staan
Dat staat in de Software Algemeen FAQ :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2003 13:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1