Toon posts:

Liteon 40x12x48 brander burn error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd met dit probleem. Ik had eerst het volgende systeem:

AMD 900 T`bird
ECS K7vza mobo
en daarbij had ik m`n liteon 40x 12x48 brandertje..

M`n brander heeft het een tijdje prima gedaan, maar op een gegeven moment kreeg ik brand errors.

Nu heb ik mij inmiddels een nieuw systeem aangeschaft:

p4 2,4 ghz
Asus p4p800 mobo

Maar helaas mijn brandertje doet nog steeds niet wat ie moet doen.
In Nero krijg ik de volgende error
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=286554

Is mijn brander gewoon kaduuk of zie ik hier een of ander instelling over het hoofd?
DMA heb ik overigens aanstaan.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik denk stuk. ik heb dit met mijn lite-on 40x ook gehad. en met die van een klant. werden keurig omgeruild door de leverancier.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hhmm.....ik heb af en toe ook rare fouten bij mijn 32 speed brander van Lite-On. Nooit echt veel van aangetrokken, maar ik zal de volgende keer dat het gebeurt eff de melding opschrijven en kijken of ik hetzelfde heb.
Als dat zo is en het betekent dat de brander kaduuk is, dan maar eens kijken of ik hem nog kan inruilen op de 1 of andere manier voor een nieuwe.

Verwijderd

Is dit ook met ander merk/type CD's?
Indien geen garantie: Is de laser/lens al schoongemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook ander merk cd's gebruikt, maar helaas ook zonder resultaat, ook op verschillende snelheden branden heeft niks geholpen.

Garantie is net 1 maand verlopen zag ik vandaag :/ (maar ALS ie kapot is komt er wel een dvd brander :D, geluk bij een ongeluk ;))

Maar dat schoonmaken van die lens, moet ik hem dan ff openschroeven en gewoon met wat alcohol oid schoonwrijven?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Het zou goed kunnen dat je cd-writer kapot zou kunnen zijn maar toch zal ik je misschien nog wat suggesties geven :

- Misschien ASPI driver opnieuw installeren of updaten.
- Andere firmware proberen

Ik zou het anders ook niet zo snel weten want vind het raar dat alles het in principe dan nog wel doet, behalve die error dan die hij geeft.

Weet je ook een meer preciese melding wat hij geeft ? Of krijg je echt alleen dat te zien ? Want ik neem aan dat apparaatbeheer ook niets van het probleem heeft vernomen....

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Die melding in Nero is het enige wat ik je kan geven. In apparaatbeheer staat alles perfect. (dit apparaat werkt correct etc etc..)

Aspi-layers heb ik op mijn oude systeem geupdate, ook dit zonder effect.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik vindt Lite-on echt een bagger merk. Heb er zelf slechte ervaringen mee, omdat ze het best snel opgeven. Vervolgens maken ze over het algemeen ook nog een pokke lawaai. Ik denk echt wel dat je brander het loodje heeft gelegt.
Het enige wat je nog kan doen, is Nero opnieuw installeren, maar veel kans geef ik je niet.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Ik had ook zo rare probleem gehad met mijn lite-on 24x10x40x op een Abit kt7-raid bordje op mijn 1st ide aansluiting. Toen ik de aansluiting naar 2de ide zette was het probleem opgelost. Maw mijn 1st ide aansluiting was defect.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik weet denk ik genoeg. Dat wordt dus een dvd-brandertje kopen :)

• Croccifixio
Ja hoor, bij mij zijn de problemen ook weer opgetreden, met als gevolg 3 CD's naar de eeuwige jachtvelden.

Sony CD's
CloneCD 4.0.1.9: MEDIUM ERROR: WRITE ERROR (3:0x0c:0x00) bij het schrijven van de LeadIn
Nero 5.5.8.0: Write error tijdens het schrijven van de track

Ik heb dezelfde fouten gehad bij That's Write CD's.
Voordat ik de volgende keer ga branden, gooi ik de brander eerst eens op een ander IDE kanaal, kijken of dat wat helpt.

• Croccifixio
Nou, ik heb de brander op een ander IDE kanaal gezet, maar krijg weer dezelfde fout. :( Even nog wat verder zoeken en anders maar een nieuwe aanschaffen.

Mijn CD-RW en DVD-ROM drive zitten elk op hun eigen (moederbord) IDE kanaal, mijn HD's zijn aangesloten op een RAID kaartje. Wat nou wel interessant is, is dat mijn IDE kanalen op mijn moederbord op PIO mode staan. Ik heb geprobeerd om ze op DMA te zetten in de MMC (W2K SP2), maar deze zet ze weer vrolijk op PIO mode. Is het iemand anders wel gelukt om zijn CD-RW/ DVD-ROM drives op DMA te zetten? Of is het geen probleem om de drives op PIO mode te hebben staan?

[ Voor 61% gewijzigd door Croccifixio op 27-08-2003 09:42 ]

• Croccifixio
Heb vandaag weer eens geprobeerd om een CD'tje te branden (in Nero). Wisselende resultaten. Om te voorkomen dat ik ook deze CD's verneuk (staat wel wat waardevolle data op) heb ik de simulation maar eens aangezet. Dit had tot gevolg dat de maximale snelheid 16x was. Boven deze snelheid is er geen simulation mogelijk, maar wordt er gebruik gemaakt van smart-burn.
Bij de eerste CD gingen de simulatie en het schrijven zelf goed. Bij de tweede CD ging het echter al fout bij de simulatie (heb het 2x geprobeerd, 2x fout). Ik krijg dezelfde melding als TS:
"Write error, Invalid writestate, Could not perform EndTrack"

Ik ga dus maar eens op zoek naar een nieuwe......

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 15:56
gewoon in de garantie terug gaan, dit doen al mijn branders na een maandje of 6 a 9 intensief (hehehe) gebruik.

Alle merken gehad, liteon, acer, hp, philips, sony..
alleen me plextor nu zit er ehmm 11 maanden alweer in dus die houd het het langst vol :)

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 23:20
Een tijdje geleden, was ik bijn een vriend geweest. We hadden een Liteon 32x12x40 in een Pentium 2-233 MHz gestopt en daar kregen we hetzelfde probleem, maar toen we die in een andere PC met een Duron 1300 stopte werkte het wel goed. Ik vermoed dat de brander een snellere processor nodig heeft of de voeding is niet sterk genoeg, maar het kan ook aan Windows XP liggen.

• Croccifixio
thefox154 schreef op 06 September 2003 @ 20:26:
gewoon in de garantie terug gaan, dit doen al mijn branders na een maandje of 6 a 9 intensief (hehehe) gebruik.

Alle merken gehad, liteon, acer, hp, philips, sony..
alleen me plextor nu zit er ehmm 11 maanden alweer in dus die houd het het langst vol :)
Kan dat nog? Ik heb die brander nu 14 maanden. Ik heb al eens gekeken op dat flutblaadje wat je krijgt bij een LiteOn produkt, maar daar heb ik nog niks kunnen vinden over garantie.
amiga1260 schreef op 06 September 2003 @ 20:32:
Een tijdje geleden, was ik bijn een vriend geweest. We hadden een Liteon 32x12x40 in een Pentium 2-233 MHz gestopt en daar kregen we hetzelfde probleem, maar toen we die in een andere PC met een Duron 1300 stopte werkte het wel goed. Ik vermoed dat de brander een snellere processor nodig heeft of de voeding is niet sterk genoeg, maar het kan ook aan Windows XP liggen.
Het rare is dat de brander het altijd goed heeft gedaan en sinds een maand dus niet meer. En aangezien ik al een jaar lang dezelfde configuratie draai, vermoed ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de brander kapot is. ;) :)

[ Voor 40% gewijzigd door Croccifixio op 06-09-2003 20:34 ]

Pagina: 1