Mijn documenten synchroon op twee schijfen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 22:14
Ik heb twee harde schijfen in mijn systeem zitten:

schijf 1:
partitie c (10 gb)
partitie d (30 gb)

schijf 2:
partitie e (75 gb)
partitie f (5 gb)

Op partitie e staat de folder mijn documenten, staan best belangrijke bestanden in dus ik wil de zekerheid dat er niets verloren gaat. Natuurlijk maak ik af en toe een backup op mijn andere schijf maar ik vraag me af of het mogelijk is om de map mijn documenten op twee locaties op te slaan, dus in partitie d en e. Zodra er iets opgeslagen wordt in de map mijn documenten wordt het bestand dus twee keer opgeslagen. Een soort raid oplossing, maar dan alleen voor mijn documenten en zonder dat het systeem sneller wordt.

Mijn moederbord ondersteunt geen raid

Verwijderd

Powerquest datakeeper kan dat zoek maar eens.

En Schijfen moet schijven zijn hehehe

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 17:46 . Reden: edit ]

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 19:40
filesync

• Starky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik gebruik SmartSync Pro.

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Secondcopy :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Windows Commander.... is een synchronisatietool

Je kunt ook gewoon een batch bestandje maken welke iets bevat als
xcopy c:\docu d:\docu

Elke dag uitvoeren en klaar.... dit kun je evt schedulen en ook nog in je start-up zetten (niet aan te raden, want dan zit je te wachten voordat je kan werken)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

het proggie miror folder is ook wel aardig

http://www.techsoftpl.com/backup/scrnshot.htm

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30

tweakerbee

dus..?

Je kunt (maar dan moeten je partitie groottes wel even gelijk gemaakt worden) met Windows XP Pro of 2000 op een softwarematige manier RAID1 toepassen.
Deze kopieert elke lees en schrijfactie naar de andere PC.

WAARSCHUWING: Wel de schijven elk een eigen IDE controller geven, anders verzuipt je performance.

You can't have everything. Where would you put it?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

[google=mirror folder]

..dan kom je dus bij het progje waar jrun2 een link naar geeft. Aan de rest van de replys te zien kan je dus met wat creatief googlen en zoeken zelf ook wel een progje vinden dat dit voor je kan doen :)

Mocht dat echt niet lukken, geef bij een nieuw topic dan aan welke progjes je allemaal al gevonden/geprobeerd hebt en waarom die het dan niet doen. [search=map mirror] geeft trouwens ook interresante resultaten.

Een vraag als deze zou anders overigens ook veel beter in Windows Operated Systems Software Algemeen passen :)

edit:
Omdat het over mappen ging denk ik meteen aan Windows, maar het gaat hier natuurlijk om een apart stukje software wat niet eens van MS hoeft te zijn :X

[ Voor 30% gewijzigd door Mentalist op 26-08-2003 18:32 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.