Toon posts:

Windows 2003, BSOD bij installatie ATI 3.6 driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou mezelf eens verdiepen in windows 2003 server UK versie hieronder volgt alles wat ik gedaan heb.
Systeem specs:
Abit NF7-s
Barton 2500+ @ 3200+ @1,75 Vcore
512 Mb Corsair LL Pc3200 @ 400 Mhz (single dus)
ATI 9500 Club3D normaal altijd softmodded in WinXP

"Alle" updates eroverheen gedraaid via windows update:
DirectX 9.0b
RPC update

Daarna heb ik "gelukkig" een image gemaakt van dit alles, zodat ik het snel terug kon draaien.

Ik heb de Windows 2003 - Tips & optimalisaties doorgelezen

Als ik dus die ATI 3.6 drivers met softmod installeer krijg ik een BSOD met daarin Fault in non paged area, ik heb gekeken op ATI voor nieuwe drivers en zoals als gewoonlijk zijn die erniet.
Hierna ook nog een X geprobeerd zonder de softmod, geen verschil dus.
Ook heb ik verschillende mensen horen blaten dat WinXP/2000 drivers perfect draaien onder het OS, alleen bij mij dus duidelijk niet.

Zijn er mensen die dit OS dus draaien met een ATI videokaart + de nieuwste drivers?
Ik vind dit maar weer behoorlijk brak van ATI, jammer dat m`n Geforce 4 ti4400 niet geheel goed meer is anders had ik het daar eens mee geprobeerd.
Maar heeft iemand nog suggesties voor mijn systeem? ik zit nu namelijk echt vast en zou dus niet weten waar ik het zoeken moet 8)7

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

draait die wel op server 2003? Denk dat je pech hebt aangezien w2k expliciet genoemd wordt en w2k3 niet.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Verwijderd

Topicstarter
Il Ljama schreef op 25 August 2003 @ 16:27:
draait die wel op server 2003? Denk dat je pech hebt aangezien w2k expliciet genoemd wordt en w2k3 niet.
In het Windows 2003 topic draaien al genoeg mensen erop, maar idd ik denk dat ATI de naam die me al meerdere malen opgebroken is, het probleem weer is.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In het Windows 2003 topic draaien al genoeg mensen erop, maar idd ik denk dat ATI de naam die me al meerdere malen opgebroken is, het probleem weer is.
Draaien zij die mod ook dan? En waarom wil je die mod dan eigenlijk doen? Bedoel, W2K3 is een server geen game bak ofzo.

EDIT:
Deed je videokaart het onmodded het eigenlijk wel?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2003 16:41 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

ThePerfectCell: Goeie vraag, Omdat ze dan kunnen zeggen. Ik werk met win2k3?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
Onmodded deed mijn videokaart het ook (WinXP), ik wou met Windows 2003 eigenlijk beide dus doen (games/server) hij schijnt het ook goed te doen als game OS er zijn al verscheidene mensen die het succesvol draaien.
Zoals ik GoT al meerdere malen met die brakke search doorgezocht heb vond ik vooral mensen met een Nvidia kaart, Nvidia heeft namelijk zijn zaakjes op orde een heeft netjes een driver gereleased (mag ook wel als je bekijkt hoelang het OS er al is).

Wica: Ik ben van plan om me te gaan verdiepen zoals de rest van de wereld, en lees dan eens wat beter de begin post.
Zeurende mensen zoals jouw heb ik dus totaal niks aan en laat het dan achterwege, jij praat dus totaal uit onkunde. (ik vraag me af of je wel verstand hebt van W2k3 dus wat doe je hier dan?)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:50 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hij schijnt het ook goed te doen als game OS
Hij schijnt het goed te doen, wil niet zeggen dat het zo is natuurlijk ;) En dat verschilt nog is per PC...

* CH4OS ziet het nut van Windows 2003 Server voor thuisgebruik niet zo :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar jij op draait hoor maar Windows XP/Windows 2000 is ook een NT OS en ook daarmee kun je spellen draaien, en trouwens houd het ff bij het probleem.
Als je graag topics wilt vervuilen moet je zelf een openen ofzo.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wica schreef op 25 augustus 2003 @ 16:42:
ThePerfectCell: Goeie vraag, Omdat ze dan kunnen zeggen. Ik werk met win2k3?
Das wel heel erg kort door de bocht.

De meeste mensen die windows 2003 als workstation OS gebruikt zijn meestal overgestapt van windows 2000 ((A)S).
Een server OS is meestal veel stabieler en daarbij komt nog dat 2003 eigenlijk NT5.2 is en dus nieuwer dan XP.
In 2003 zijn de meeste services standaard uitgeschakeld waardoor het systeem veel sneller aanvoelt dan XP. Het is, vind ik, ook makkelijker om alle services aan te zetten die je daadwerkelijk gebruikt dan diegene die je niet gebruikt uit te schakelen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

/off-topic
Mac11: sorry hoor. wilde niet op je tenen gaan staan.
Maar ik begrijp niet waarom men een server OS als game OS wilt gebruiken?
Wica: Ik ben van plan om me te gaan verdiepen zoals de rest van de wereld
Volgens mij, als je iets nieuws wilt gaan leren. Install je het als een test omgeving. En dus niet op er games op te spelen.
En je hebt gelijk. Ik weet helemaal niets van win2k3 en heb er ook niet de behoefte aan.

/edit
The Dolf: Klopt was kort door de bocht. Sorry hier voor

[ Voor 7% gewijzigd door wica op 25-08-2003 17:01 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het toch normaal dat er enige 2d/3d acceleratie uit mijn videokaart moet komen, ook vind ik het belangrijk dat het I/O subsysteem snel werkt.
Ik zit nu een beetje op 1280x1024 @ 60 Hertz te internetten, en vind dit hoog onacceptabel om het zo maar ff uit te drukken :P

• The Dolf
  • Niet online
Heb je nou al geprobeerd om het zonder die softmod te installeren? Dat het onder XP wel werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het ook onder 2k3 werkt

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat in de begin post, zonder het installeren van die softmod werkt het ook niet.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:54:
Ik weet niet waar jij op draait hoor maar Windows XP/Windows 2000 is ook een NT OS en ook daarmee kun je spellen draaien, en trouwens houd het ff bij het probleem.
Als je graag topics wilt vervuilen moet je zelf een openen ofzo.
Even voor de volledigheid:
Windows XP en 2000 zijn NT based, maar wel clients en dus bedoeld als werkstation.
Windows 2000 server en 2003 server zijn ook NT based, maar wel degelijk gemaakt om als server te dienen en hebben daartoe ook meer services die verband hebben met een server OS.

De driver die je installeerd _kan_ werken voor 2003, maar er zijn ook nog andere factoren. Dat het bij een ander werkt wil ook niet direct zeggen dat het bij jou werk, want het kan heel erg samen hangen met bv moederbord drivers en andere hardware.

Verder is het niet brak van ATI dat ze nog niet naar drivers hebben gekeken voor 2003 server, omdat zij de zelfde gedachte hebben over een server OS. En de standaard drivers doen het gewoon, dus kan je iig knap werken achter je server.

Wil je toch lekker gamen op je pc, gebruik dan een OS die daar voor gemaakt is en waar ook goede driver ondersteuning voor is. Dingen die je dan van een server OS zou willen gebruiken kan je ook met andere losse tools bereiken.

Vanaf hier weer ontopic met de probleem oplossing aub en niet de desktop/2003 discussie :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Nvidia heeft namelijk zijn zaakjes op orde een heeft netjes een driver gereleased (mag ook wel als je bekijkt hoelang het OS er al is
Je installeerde een xp/2000 driver op een zwaar overklokte 2003 server en wilt die vervolgens verder overklokken via softmod. Dan vind jij het feit dat je een blauw scherm krijgt de schuld van ATI ???????????????

Er lopen rare mensen rond maar deze is erg fraai ;)

Copyright and left by SED...

• The Dolf
  • Niet online
SED schreef op 25 August 2003 @ 17:45:
[...]

Je installeerde een xp/2000 driver op een zwaar overklokte 2003 server en wilt die vervolgens verder overklokken via softmod. Dan vind jij het feit dat je een blauw scherm krijgt de schuld van ATI ???????????????

Er lopen rare mensen rond maar deze is erg fraai ;)
Hehe. Had ik nog niet eens gezien. Windows 2003 doet idd moeilijker dan XP als je hem flink clockt.
Als je nou je pc eens terug op de standaardwaarden zet en vervolgens het weer eens probeert?

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat deze pc 100% stabiel is op deze snelheid, pas na het installeren van de videokaart drivers geeft hij die fout, het is overigens de file ati2dvag.dll waar hij een BSOD over geeft.

Verwijderd

Zelfde probleem hier, ook blauw scherm bij windows 2003 en de catalyst drivers, ook de omega drivers werken niet, direct bij het opstarten krijg ik een blue screen. Heb je nog wat geprobeerd Mac11? Ben de hele dag al aan het klooien maar ben bang dat ik weer Windows Xp moet installeren.
Pagina: 1