Toon posts:

PC 'black out' na foute install SP1 (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren kreeg ik ineens errors bij het starten van IE. Het programma werd telkens direct afgesloten en ik kreeg de vraag of ik de fout op wilde sturen naar MS. Hierop heb ik geprobeerd updates voor IE te installeren. Dit had geen effect.

Toen heb ik Windows Update uitgevoerd. Er kwamen een aantal updates uitrollen die ik kon installeren, waaronder SP 1. Voordat ik de andere updates kon installeren, moest ik eerst SP1 installeren. Dit heb ik toen gedaan. Aan het einde van de installatie kwam de mededeling dat het mislukt was omdat ik een foutieve key heb. (Dit kan wel kloppen ;-)) De computer werd opnieuw opgestart.

Nu komt het echt probleem. Ik krijg eerst wel gewoon die balk met blokjes / i-tjes in beeld. Later komt ook gewoon het logo van XP met dat balkje. Wanneer dit beeld weg gaat, valt de monitor uit. Hij krijgt geen signaal maar. Het ligt niet aan de monitor, want het gebeurd steeds op dit punt.

Nu heb ik al wat onderzoek gedaan. Hierbij stuitte ik hierop:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314503

Dit kwam het dichtste in de buurt van mijn probleem. Ik heb een opstartdiskette gemaakt en toen de pc opnieuw gestart (met diskette). Ook nu komt er een balk met blokjes. Wanneer deze balk helemaal vol gelopen is, valt echter weer het scherm uit......
Als 2e staat er dat ik het moet proberen met de cd van XP. Deze is echter niet bootable (hij zegt iig van niet).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?!?

GRTZ en Bvd

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:26
Het lijkt erop dat er een te hoge resolutie/verversingsfrequentie is ingesteld.
Wat doet de PC in veilige modus?

Verwijderd

Topicstarter
Is dat met Shift F8?

if (true)
Het lijstje komt dan pas in beeld als ik niets meer zie.
else
Hoe kom ik in veilige modus?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owh, ik heb ergens gevonden van het F8 is.
En ik zit nu in de veilige modus.
TNXX Het lag daar dus waarschijnlijk aan.
TNXX