Aangezien ik niet veel respons kreeg bij de thread Asus P4PE ervaringen, hoop ik hier wat hulp en extra informatie te krijgen. Een tijdje geleden stelde ik voor mijn pa een systeem samen met daarbij het genoemde mobo. Het heeft altijd gewerkt (op een paar cold boots na) maar nu ging ik onlangs het systeem maar eens benchen. Toen viel het me bij PCMark2002 op dat de harde schijf, een Western Digital 80GB met 8MB cache (WD800JB) er niet goed uit kwam, een score van nog geen 900. Andere benchmarks zoals Sisoft Sandra CPU arithmetic benchmark, memory benchmark en 3dmark2001SE leken normale resultaten op te leveren btw. Ik heb deze schijf vervolgens in een ander systeem getest (een Asus P4G8X) waar het vervolgens een score van dik 1100 haalde.
Nu heb ik altijd al het gevoel gehad dat het systeem van mijn Pa meer onder stroom staat dan andere systemen waar ik mee te maken heb gehad, dwz je krijgt vergelijkenderwijs al vrij gauw een fikse stroomstoot te verwerken (zoals gezegd, het is een gevoel
). Ik heb het systeem nog een keer opnieuw in de kast geinstalleerd, nog eens een keer in een andere kast. Geen verbetering .... (in de score, ik heb geen zin om te controleren of ik nog altijd een fikse stroomstoot krijg). Nu heb ik geen zin om te wachten dat er iets kapot gaat (bv harde schijf, had mijn pa al gewaarschuwd om wat vaker een back-up te maken), dus heb ik zolang een ander mobo, een gigabyte sinxp1394, ingebouwd. Hierbij heb ik precies dezelfde onderdelen en kabels gebruikt als bij de P4PE en krijg ik een score van alweer dik 1100. Mij lijkt het dus geen harddisk probleem. Ik wil dit mobo gaan opsturen voor rma, maar hoop hier eerst nog wat info cq suggesties te krijgen. Alvast bedankt.
Volledige specs:
AOpen H300A met AOpen 300W voeding
Asus P4PE de luxe (bios 1003 of 1004 denk laatste)
PIV 2.53GHz
2x256MB PC2700 Samsung
WD 80GB 8MB Cache
Asus Ti4200S
Creative Soundblaster 5.1 Live
AOpen DVD-Rom
AOpen CD-Rewriter
P.S. De schijf heeft altijd in UDMA5 mode gestaan.
Nu heb ik altijd al het gevoel gehad dat het systeem van mijn Pa meer onder stroom staat dan andere systemen waar ik mee te maken heb gehad, dwz je krijgt vergelijkenderwijs al vrij gauw een fikse stroomstoot te verwerken (zoals gezegd, het is een gevoel
Volledige specs:
AOpen H300A met AOpen 300W voeding
Asus P4PE de luxe (bios 1003 of 1004 denk laatste)
PIV 2.53GHz
2x256MB PC2700 Samsung
WD 80GB 8MB Cache
Asus Ti4200S
Creative Soundblaster 5.1 Live
AOpen DVD-Rom
AOpen CD-Rewriter
P.S. De schijf heeft altijd in UDMA5 mode gestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:11 ]