Toon posts:

[Flash & HTML] verander muiscursor Flash object in HTML (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik deze vraag stelde heb ik via mijn beste vriend Google uitgebreid gezocht en ben ik op vele sites geweest, maar nergens een juiste oplossing weten te vinden.

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een Flash object binnen HTML. In dit flashobject zitten buttons. Wanneer je het Flashobject in je browser bekijkt komt er keurig netjes een handje als cursor wanneer je over de button beweegt.
Allemaal prima !
Maarrr... ik wil de muiscursor kunnen instellen voor het hele flashobject, dus niet alleen de button, maar ook bv de MC's.

Ik heb namelijk een toolbar gemaakt in HTML die variabelen doorgeeft aan Flash, ze maar een toolbar a la Photoshop of Flash zelf. Wanneer iemand dan op het vergrootglas klikt (in html) dan moet de cursor veranderen in een vergrootglas.

De cursor moet over het gehele object een vergrootglas zijn. En ik wil niet de cursor verandering aanbrengen in het flashobject zelf omdat dit voor veel vertraging zorgt.
Ook heb ik het geprobeerd met een stylesheet, maar hij pakte altijd gewoon de muiscursor van Flash zelf wanneer ik bv over de button bewoog.

Weet er iemand een mogelijkheid om de muiscursor te veranderen wanneer je over het Flashobject beweegt en is hiervoor een oplossing buiten de Flashoplossing (met dragging etc).

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat je kan proberen is het volgende: set een var in flash wanneer er in je html een andere cursor wordt gebruikt, ga je over flash dan set je daarin weer de cursor aan de hand van je var.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
CrashOne schreef op 25 August 2003 @ 15:55:
Wat je kan proberen is het volgende: set een var in flash wanneer er in je html een andere cursor wordt gebruikt, ga je over flash dan set je daarin weer de cursor aan de hand van je var.
mmm ja maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat je flashcursor toch eigenlijk gewoon een graphic is die achter de coordinaten van je muis aanwandeld. Dit 'wandelen' wordt erg vertraagt wanneer je een behoorlijk flashobject hebt. Het wijzigen van de cursor wil ik dan ook graag in html of css regelen... (en 'normale' cursor gebruiken) en niet in Flash. Bedankt voor je reactie.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je zou ook een 2de onzichtbare layer over het flash opject heen kunnen leggen, en daar de muiscursor van veranderen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Je kan wel je cursor veranderen in de HTML (maar alleen de standaardset van Windows).
Maar dat heeft geen effect op de cursor in je flash object, dus dat zal je altijd van binnen Flash moeten regelen.

@ BasieP:
Dat kan natuurlijk ook, wel een vervelend werkje om zoiets platform/browser onafhankelijk te maken.. maar het kan wel.
Alleen betwijfel ik of je ook zomaar een vergrootglas als muiscursor kan nemen (via HTML dus)

Hier is een mooi voorbeeld van alle cursors in HTML trouwens

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:04 . Reden: linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 25 augustus 2003 @ 15:59:
je zou ook een 2de onzichtbare layer over het flash opject heen kunnen leggen, en daar de muiscursor van veranderen
Wat ik al geprobeerd had was om het flashobject in een layer te stoppen en van deze layer de muiscursor te veranderen, maar dit zonder resultaat, omdat het object in de layer zat en de layer dus onder het flashobject lag.

Maar jouw oplossing zal misschien wel werken maar is zoals Anjelen zegt kwa compatibiliteit niet optimaal, maar ik ga het proberen.

@Anjelen: het is idd zo dat een vergrootglas niet bij de standaardset zit, maar deze zou ik dan zelf maken zodat ik hiervan wel gebruik kan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:22 . Reden: standaardset ipv standaard zet ]

Verwijderd

je kan in flashMX mbv Mouse.hide() de cursor verbergen, en dan moet je een eigen mc'tje ff op de cursorpositie zetten

uit de actionscript dictionary van de flash helpfunctie bij Mouse.hide:
code:
1
2
3
4
5
onClipEvent(enterFrame){
    Mouse.hide();
    customCursorMC._x = _root._xmouse;
    customCursorMC._y = _root._ymouse;
}

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 25 augustus 2003 @ 15:59:
Dit heb ik nu geprobeerd, maar werkt niet omdat de background transparant is, het layer is transparant, en dan pakt hij toch gewoon de muiscursor (het handje) van flash op de plek waar een button zit. Op de andere plekken, zonder buttons, pakt hij wel de cursor van het layer.

@juaron:
Jouw oplossing is zeg maar de Flashoplossing. Het laten 'meewandelen' van een MC met je muis is voor mij geen optie omdat dit zeer traag werkt bij een groot flashobject (zoals ik heb). Dit werkt zeer, zeer traag.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 16:20 . Reden: naam ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:14:
je kan in flashMX mbv Mouse.hide() de cursor verbergen, en dan moet je een eigen mc'tje ff op de cursorpositie zetten

uit de actionscript dictionary van de flash helpfunctie bij Mouse.hide:
code:
1
2
3
4
5
onClipEvent(enterFrame){
    Mouse.hide();
    customCursorMC._x = _root._xmouse;
    customCursorMC._y = _root._ymouse;
}
Lezen...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Achjah een reactie, beter dan geen reactie, maarjah tis geen oplossing... helaas

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
@juaron:
Jouw oplossing is zeg maar de Flashoplossing. Het laten 'meewandelen' van een MC met je muis is voor mij geen optie omdat dit zeer traag werkt bij een groot flashobject (zoals ik heb). Dit werkt zeer, zeer traag.
Waarom zou dit zo traag zijn? Als je flash een beetje een redelijke framerate heeft (25 of meer?) en de cursor niet al te groot is gaat dit echt heel soepel.

Verwijderd

Topicstarter
Weefselkweekje schreef op 26 August 2003 @ 08:10:
[...]
Waarom zou dit zo traag zijn? Als je flash een beetje een redelijke framerate heeft (25 of meer?) en de cursor niet al te groot is gaat dit echt heel soepel.
Ik heb een statisch flashobject en gebruik daarin een groot aantal vectoren. Het berekenen van de positie van de cursor en daarbij het verplaatsen van de MC naar deze positie kost erg veel rekenkracht en maakt het traag.

Verwijderd

/offtopic: eej, ben jij niet de neef van Kenneth? Jij hebt toch ook die site "choking on popcorn"?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
/offtopicer: Dat ben ik ja, waar ken je Kenneth van?

Dillie, als ik je goed begrijp is de mc die je als cursor wilt gebruiken dus heel zwaar? Flash kan heel wat hebben grafisch gezien hoor, misschien kun je proberen met optimize de zwaarte een beetje te beperken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weefselkweekje schreef op 29 augustus 2003 @ 09:36:

Dillie, als ik je goed begrijp is de mc die je als cursor wilt gebruiken dus heel zwaar? Flash kan heel wat hebben grafisch gezien hoor, misschien kun je proberen met optimize de zwaarte een beetje te beperken?
Ik ben dan zeer benieuwd naar een .swf, als die mc erg zwaar is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Weefselkweekje schreef op 29 August 2003 @ 09:36:
/offtopicst :P Kenneth is een goeie vriend van mij, die kwam met jouw site aanzetten. Toen zag ik je alias en bedacht me dat ik die al vaker was tegengekomen. :)
ke, nu zal ik dit stormlooptopic ;) niet verder verstoren.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik snap wel wat TS wilt, maar ik vrees dat het onmogelijk is. Die muiscursor is iets van de Flash Player zelf, dus als het al aanpasbaar was, zou het via dat ding zijn. Als je vervolgens kijkt naar de lijst met FSCommands (aan TS' verhaal te horen, moet hij die dingen wel kennen) die je op de player los kunt laten, zit er niks tussen dat verband houdt met cursor of muis.

Er zit wél een SetZoomRect tussen, maar ik weet niet of je die gebruikt, of dat je de zoom simuleert in Flash. Volgens mij is dat hetzelfde commando dat je via de rechtermuisknop kunt geven, maar dan verandert je muis in een handje en niet in een vergrootglas.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1