Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schema gezocht voor Lcd uit HP Mopier 320

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met wat geluk heb ik een lcd uit een HP scanner kunnen halen. Deze heeft het formaat 18,5 x 7,5 Cm incl touchescreen :9 . Ik probeer nu een aansluitschem te achterhalen omdeze te kunnen aansluiten (met of zonder touchscreen).

Gelukkig zijn er hier op tweakers slimmere jongens dan ik want ik heb er niet echt veel kaas van gegeten. Ik heb op 2 chips de volgende nummers kunnen vinden en gegoogled maar dit wordt toch echt iets te technische voor mij.... Kan iemand mij vertellen of ik er wat mee kan of dat hij het ronde archief in kan.

Gegevens:

Maker: three-five systems (www.threefive.com)
Chip 1 : CY62256-70snc
Chip 2 : Xilinx XC5206 (vq100akj9813) www.xilinx.com

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen..
Alvast bedankt Guys _/-\o_ _/-\o_

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Heb je geen partnumber van threefive??? als gehele unit dan... de chippies los is niets mee te beginnen... ene is geheugen andere is een programmeerbare IC...

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Verwijderd

Topicstarter
het enige partnummer van three-five is : 5000416-05

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 14:25

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Ik zou zeggen mailen die gasten en zeggen dat je wat info nodig hebt >> whitepapers / tech. sheets e.d.

Nooit liegen, maar ook nooit alles gelijk op tafel leggen las je begrijpt wat ik bedoel...

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
CY62256-70snc dat is gewoon een RAM moduletje http://www.chipdocs.com/p...s/CYPR/CY62256-70SNC.html daar heb je niks aan
Xilinx XC5206 is een fpga programmeerbaare chip, dus je kan weinig beginnen als je niet weet wat hun er in hebben geprogd

[ Voor 32% gewijzigd door djexplo op 25-08-2003 15:48 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin een beetje bang te worden dat er iets teveel is weggegooid :-( maar ff zoeken in de container....

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Wat voor en hoeveel aansluitingen zitten er aan het lcd?

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 21:35
Kun je misschien nog wat meer info geven?

Die twee chips, zitten die op een printplaat waaraan ook het lcd bevestigd is ofzo?

Het kan namelijk ook zo zijn dat het display een ingebouwde chip heeft die je niet ziet en dat die chips voor wat anders zijn, bijvoorbeeld het touchscreen. Als dat zo is dan zou het goed kunnen dat wanneer je het display lossoldeert, je gewoon een standaard (8-bits interface) display overhoudt wat je bijv aan je lpt poort kunt knopen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat je hier wat aan hebt. Alles heeft een flatcable aansluiting, dus ook het touchscreen en numeriekkeyB. Het display is aan de achterkant opgebouwd uit 4 losse prints die zoals ik al zei met flatcables ver bonden zijn aan de "hoofdprint" op i printje staat LCD1 en op 2 andere kan ik "HY-218 94V0" vinden.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 06:56
En krijg je op dat nummer ook geen resultaat op google?

zo'n scherm komt toch wel voor denk ik, misschien is iemand je al voor geweest, heb je daarover niks gevonden op google? zo'n touch screen is wel kewl natuurlijk, je moet op de een of andere manier zien te achterhalen wat erin geprogd is, waarschijnlijk niet veel bijzonders als een ASCII set en wat leuke tekentjes, maar hij zal wel aangestuurd moeten worden.

Maar zonder sheets is het no-go.

Verwijderd

Maak ff een foto van dat ding.

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond zal ik ff een foto maken en plaatsen, maar op google kom je niet echt veel tegen

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
:? Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?
Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

:? Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

Bron: Frequently Asked Questions CME

Kortom: Je hebt dus echt de DataSheets nodig, anders schiet je er niets mee op :)

Verwijderd

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 26 August 2003 @ 10:06:
:? Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?
Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

:? Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

Bron: Frequently Asked Questions CME

Kortom: Je hebt dus echt de DataSheets nodig, anders schiet je er niets mee op :)
Als je mijn openings bericht goed leest dan zie je dat ik wel op google gezocht had, maar omdat ik niet technische genoeg ben voor de datasheets die ik kreeg vroeg ik of iemand mij daarmee kon helpen. En ten tweede was gewoon de vraag of het kon... je weet maar nooit en er zitten genoeg aansluitingen op er wat mee te doen..

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:57:
[...]

Als je mijn openings bericht goed leest dan zie je dat ik wel op google gezocht had, maar omdat ik niet technische genoeg ben voor de datasheets die ik kreeg vroeg ik of iemand mij daarmee kon helpen. En ten tweede was gewoon de vraag of het kon... je weet maar nooit en er zitten genoeg aansluitingen op er wat mee te doen..
• IC 1: Google: CY62256-70snc, 1e Resultaat.

Dan zie je dat het over een stukje geheugen gaat;
32K x 8 static RAM, 70ns'
Die heb je dus niet nodig ;)

• IC 2: Google: vq100akj9813, Geen resultaten.

Op de website van Xilinx zie het volgende staan:
Xilinx is the leading innovator of complete programmable logic solutions, including field programmable gate arrays (FPGAs), CPLDs, Configuration Solutions (PROMs, hardware), Automotive IQ solutions, and Aerospace and Defense solutions.
Dus de chip die jij hebt, zal dan ook wel een programeerbaar IC zijn. Hier in zit dus waarschijnlijk de aansturing voor het LCD.

Het is dus denk ik niet mogelijk om dit LCDtje aantesturen, helaas.

(Of iemand moet een andere visie als mij er over hebben ;) dit is alleen wat ik denk :P)

[ Voor 5% gewijzigd door MaNDaRK op 26-08-2003 13:30 ]

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 13:53
wat voor HP scanner heeft er een touchscreen op zitten? waar komt ie precies uit?

Verwijderd

Topicstarter
Het was een scanner van een HP Mopier 320... Dit is een Laserhet 8000 met een mailbox unit en een scanner los erop... dus eigenlijk kopier en scanner in 1. de scanner wordt gebruikt om de eigenlijke kopier functies te kunnen gerbruiken. zoals aantal en kwaliteit maar er was een lamp en een systemboard kapot en dit kost bij elkaar ruim 5000 pleuros excl btw om te laten maken.. dus het is nu alleen nog maar een printer
Pagina: 1