Toon posts:

CAT5 kabel werkt wel op 10mbit, niet op 100mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een switch staan waarmee ik internet verdeel tussen mijn pc en xbox. De switch kiest automatisch de goede snelheid. De verbinding met mijn pc is steeds 10mbit en bij de xbox is dit 100mbit.

Anyway, een van mijn kabels werkt wel als die met de pc verbonden is, maar niet als ik heb op de xbox aansluit. Terwijl het gewoon een fabriekskabel CAT5 is.

Iemand enig idee?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Probeer eens in een andere utp ingang van de switch te stoppen :) Wil wel eens helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, er blijkt niets mis te zijn met de uitgangen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Doordat je pc op 10 mbit zit, gaat de snelheid van je xbox ook omlaag!

Dich bis echt unne foëzen haas

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
je hebt toch wel een 10/100 mbit nicje in je pc he?

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

slaay schreef op 25 August 2003 @ 15:07:
Doordat je pc op 10 mbit zit, gaat de snelheid van je xbox ook omlaag!
dat zou het geval zijn met een 10/100 mbit hub, maar het gaat hier om een switch...

Verwijderd

Topicstarter
jawel, maar de connectie wordt niet via de pc gedeelt. Xbox en pc hebben hetzelfde ip-adres en babbelen beide direct met het kabel-modem. Ik kan ze dus niet tegelijk aanzetten maar ja.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:03:
Ik heb thuis een switch staan waarmee ik internet verdeel tussen mijn pc en xbox. De switch kiest automatisch de goede snelheid. De verbinding met mijn pc is steeds 10mbit en bij de xbox is dit 100mbit.

Anyway, een van mijn kabels werkt wel als die met de pc verbonden is, maar niet als ik heb op de xbox aansluit. Terwijl het gewoon een fabriekskabel CAT5 is.

Iemand enig idee?
dat kan op 2 manieren opgevat worden, namelijk
1. dat het software ding ZEGT dat ie een bepaalde snelheid heeft
2. dat de netwerk kaart zo snel is.

wees voortaan iets duidelijker

bij optie 2 is het natuurlijk logisch dat je snelheid niet boven de 10mbit komt

bij optie 1 denk ik dat je de netwerk kaart van je pc is moet nakijken (liefst met andere pc ipv XboX(ja ik weet ut, das ook een pc))
GraasGast schreef op 25 augustus 2003 @ 15:11:
[...]

dat zou het geval zijn met een 10/100 mbit hub, maar het gaat hier om een switch...
das bullshit, want als je een 10 mbit kaart heb kan geen enkele switch daar 100 mbit van maken

@yosh:
als de ene kabel niet werkt en de ander wel, kan dat ook weer meer oorzaken hebben
1: je hebt 1 van de kabels in de uplink van je switch gestoken (dus wordt ie crossed, en werkt neit meer)
2: je kabel IS een cross en hij werkt WEL als je hem in uplink doet
3: je heb een hele vage Xbox/PC die ze netwerk kaart uitgang automatisch gecrossed heeft (lijkt me sterk)
4: je kabel is niet goed (kan ik me niet voorstellen als ie het bij de ander wel doet)

[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 25-08-2003 15:15 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Yosh> Zie laatste reactie van jazz, zorg voor nieuwste driver en probeer eventueel je NIC handmatig op 100 Mbit/s FD te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Velthuis op 25-08-2003 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn switch kan zelf schakelen tussen 100/10mbit en laat d.m.v. een led zien op welke snelheid er gewerkt wordt. bij mijn pc is dit dus 10mbit terwijl de xbox 100mbit aangeeft. Blijkbaar kiest die dit zelf...?

Voor de duidelijkheid, de kabel werkt alleen niet als hij tussen de switch en xbox zit. De pc staat dan uit en voor de xbox zijn geen drivers. Een andere kabel werkt wel maar ik vraag me af waarop deze kabel niet werkt aangezien hij bij mijn pc wel werkt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 15:16 ]

• BasieP
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 15:13:
Mijn switch kan zelf schakelen tussen 100/10mbit en laat d.m.v. een led zien op welke snelheid er gewerkt wordt. bij mijn pc is dit dus 10mbit terwijl de xbox 100mbit aangeeft. Blijkbaar kiest die dit zelf...?
ok wat voor netwerk kaart heb je?
(had in startpost moeten staan)

* BasieP ziet trouwens ook niet meer helemaal wat dit met cat5 kabeltjes te maken heeft :X

• Sa1
  • Laatst online: 21:40

Sa1

uhh, misschien iets heel stoms hor, maar waarom zou je je druk maken??

er is geen netwerk tussen pc <-> xbox.. en beide hangen direct dus aan 't modem.... er kan er slechts 1 tegelijk aan..

kabel internet is nooit harder dan 10mbit, dus waarom zorgen maken???

Verwijderd

Topicstarter
BasieP: ik geef toe dat mijn startpost wat duidelijker had moeten zijn. Ik 'deel' de verbinding niet m.b.v. mijn pc. Als ik met Xbox Live werk, staat mijn pc uit. Ze werken met hetzelfde ip-adres, vandaar. Het kan dus niets te maken hebben met de drivers/merk/type van de netwerkkaart van mijn pc.

Ik vraag me af waarop de verbinding kabelmodem <-> switch <-> xbox niet werkt met en kabel die het gewoon doet.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 08:19

maontje

better off Playing

Sa1 schreef op 25 August 2003 @ 15:21:
uhh, misschien iets heel stoms hor, maar waarom zou je je druk maken??

er is geen netwerk tussen pc <-> xbox.. en beide hangen direct dus aan 't modem.... er kan er slechts 1 tegelijk aan..

kabel internet is nooit harder dan 10mbit, dus waarom zorgen maken???
Kijk deze persoon zegt wat zinnigs. het kan niet zo zijn dat Utp bepalend is voor een verbindingssnelheid. Maar als je de xbox rechstreeks op het modem aansluit wat gebeurt er dan.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet 'ie het wel. De instellingen zijn dus goed. Het gaat pas mis als de switch en die kabel er tussen gezet worden.

Ik vind het alleen vreemd dat die het niet doet omdat die kabel in orde blijkt te zijn als ik die op mijn pc aansluit. Ik heb ook een andere kabel kunnen proberen en die werkt wel.

• BasieP
mja ik zie het probleem niet zo meer eigenlijk

volgens mij is je kabel gewoon 'een beetje' kapot :+

oplossing nieuwe kabel kopen
of natuurlijk niks doen, want je gebruikt toch geen 100mbit

Verwijderd

Dus je hebt het idee dat je kabel niet helemaal goed is ?

Misschien een keer opnieuw stekkertjes er op zetten !?

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Yosh> Zelfs al je posts bij elkaar blijven verwarrend. Ik probeer hier even je situatie te schetsen. Je hebt 2 kabels, te weten kabel A en kabel B en je hebt een PC, een xbox en een switch. Je hebt ten alle tijden slechts één apparaat aan staan (want je hebt geen router). De volgende situaties treden op (?):

* Vanaf de switch kabel A naar PC en kabel B naar xbox geeft: PC op 10 Mbit/s (?) en xbox geen verbinding
* Vanaf de switch kabel B naar PC en kabel A naar xbox geeft: PC op 10 Mbit/s en xbox op 100 Mbit/s

Je wilt één van beide configuraties, zodat je niet met kabels hoeft te slepen. Het lijkt erop dat kabel B brak is en die zou je kunnen vervangen. Of laten zitten als je tevreden bent met de tweede configuratie. Bovendien draait de verbinding tussen switch en PC zelfs met de goede kabel A niet op 100 Mbit/s, wat kan duiden op een NIC die maar 10 Mbit/s is, verouderde drivers, of gewoon een kabel die stiekum toch niet helemaal goed is. Die lampjes op een switch zijn namelijk ook niet heilig!

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

BasieP schreef op 25 August 2003 @ 15:11:

das bullshit, want als je een 10 mbit kaart heb kan geen enkele switch daar 100 mbit van maken
leer eens lezen :)

dat zeg ik als reactie op de opmerking dat de snelheid tussen xbox en switch ook omlaag zou gaan...
Pagina: 1