Toon posts:

[WIN98] Geen beeld bij het opstarten!

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Groot probleem! Sinds een tijd heeft mijn computer geen beeld als ik een DOS applicatie draai - de monitor doet alsof er geen PC aan hangt en de PC zelf bevriest.

Op zich geen probleem, bij het opstarten gewoon wachten tot Windows geladen is en dan heb ik weer beeld, niks aan de hand. Het enige DOS programmatje die ik had (BoxCalc) gewoon niet meer gebruiken.

MAAR..... Nu komt het: afgelopen weekend een Windows Update uitgevoerd, herstart, geen beeld in het begin (op zich niets nieuws) maar als ik dan inlog bevriest de computer bij "Bezig met bijwerken van systeeminstellingen" en valt het beeld uit. Waarschijnlijk de oorzaak van een klein DOS-dingetje tussendoor. :r

Het probleem is omdat ik GEEN BEELD BIJ HET OPSTARTEN, ik dus ook niet bijvoorbeeld de C-schijf kan formatteren en de boel opnieuw kan installeren. :(

Wat te doen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:20

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien eens een andere videokaart proberen :?

offtopic:
En wil je niet meer de CAPS gebruiken in je topic titel.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer eerst is in veilige modus op te starten, dan te zorgen dat je 'dat kleine dos dingetje tussendoor' weghaalt, en dan weer normaal booten

wat doet dan 'dingetje eigenlijk?'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Welk moederbord heb je?
toevallig een abit, want die hebben een optie in de bios.

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 22:20
Dit heeft te maken met een driver die pas geladen wordt tijdens het starten van windows. Als je dit wilt op lossen kan ik je aan raden een geschikte driver op te zoeken op het internet, of meschien dat een simpele bios update al effect heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P3B-F moederboard met een Matrox G400 videokaart en een Iiyama A702HT monitor. Ik had met Windows wel altijd beeld, dus de kaart doet het toch? - of mag ik niet zo simpel redeneren?

Voor het opstarten in Veilige Modus ken ik de juiste toets combinaties en volgordes niet uit mijn hoofd, aangezien ik geen beeld heb moet ik alles op de tast doen. Kent iemand de combinatie en volgorde uit zijn hoofd?

Verwijderd

Topicstarter
Nexus six schreef op 25 August 2003 @ 15:05:
Dit heeft te maken met een driver die pas geladen wordt tijdens het starten van windows. Als je dit wilt op lossen kan ik je aan raden een geschikte driver op te zoeken op het internet, of meschien dat een simpele bios update al effect heeft.
Geen beeld, dus kan ik ook niet bij de BIOS. :'(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:13:
Ik heb een Asus P3B-F moederboard met een Matrox G400 videokaart en een Iiyama A702HT monitor. Ik had met Windows wel altijd beeld, dus de kaart doet het toch? - of mag ik niet zo simpel redeneren?

Voor het opstarten in Veilige Modus ken ik de juiste toets combinaties en volgordes niet uit mijn hoofd, aangezien ik geen beeld heb moet ik alles op de tast doen. Kent iemand de combinatie en volgorde uit zijn hoofd?
Tijdens boot kiezen voor F8 of F5

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer Reinalda schreef op 25 August 2003 @ 17:33:
[...]

Tijdens boot kiezen voor F8 of F5
Dank je wel, ik zal het proberen. :)

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem :'( Iemand nog ideeen wat het kan zijn? Ik heb enkel een wat oudere pc (celeron 600) met agp videokaart en zit met precies etzelfde!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 11:54:
Ik zit met precies hetzelfde probleem :'( Iemand nog ideeen wat het kan zijn? Ik heb enkel een wat oudere pc (celeron 600) met agp videokaart en zit met precies etzelfde!
• computer opstarten in veilig modus,
• videokaart drivers deinstalleren
• Nieuwe drivers installeren.
• ff kijken naar events in evenviewer
• videokaart er uithalen, en opstarten zonder videokaart ,moet je wel onboard vga hebben ;)

je kan volgende keer beter een eigen topic openen ipv een topic van een jaar omhoog kicken, met heel weinig informatie ;)

outerspace in "Topics met dezelfde vraag omhoog schoppe..."
outerspace schreef op 22 april 2004 @ 23:52:
Volgens mij zat het zo:
Als jij een probleem hebt, dat exact hetzelfde is mag je hem wel kicken, mits je een beetje goede uitleg geeft etc.. Kick jij dat topic door onzinnige informatie / antwoorden te geven, dan gaan 9/10 topics dicht.

Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuw topic openen, en belangrijke delen uit dat "exacte" topic kopieren, en vertellen dat je dat ook had geprobeerd en dat het was niet gelukt.
had je dat niet gedaan, dan had je hem ook nog niet hoeven te openen

Zoals je dus nu in dit topic leest, snap je dat oude koeien schoppen niet zo super erg is, mits je met een antwoord komt of nutteloos gaat reageren. Meestal is het al opgelost ;)
Verder als je het echt niet weet mail een modje. ;)
code:
1
 Modnaam (AT) tweakers (DOT) com

[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 21-06-2004 12:00 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ik d8 ik zal eens ff heel netjes de search gebruiken 8) ,maar ik kom met F5 of F8 ook niet in veilige modus. Nu moet ik wel zeggen dat ik windows 95 draai en geen 98.

edit:
Bedankt outerspace ,als ik het goed heb begrepen kan ik het dus laten staan ofniet? Omdat deze vraag WEL op het topic aansluit? ,Anders graag reactie van een van de mods ofzo ,dan open ik alsnog een nieuw topic

Zojuist weer even wat geprobeerd. Ik heb geprobeerd het systeem opnieuw op te starten in MS-DOS modus. Toen kreeg ik vrijwel meteen het volgende op mijn monitor:
code:
1
2
 Signal out of range
18.5 kHz  <30 Hz

Iemand enig idee wat ze hier mee bedoelen? Zou mijn monitor de lage knipperfrequentie van dos niet ondersteunen? Of zou het toch softwarematig zijn? Ik snap er iig niet heel veel meer van :(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 12:11 ]

Verwijderd

Nu moet ik wel zeggen dat ik windows 95 draai en geen 98.
Is deze post echt uit 2004? 8)7

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 20:00:
[...]

Is deze post echt uit 2004? 8)7
Denk je nu ECHT dat dit een zinnige kick is :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.