Toon posts:

casema-wanadoo premium netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een aantal dagen kan ik niet meer inloggen bij casema-wanadoo. situatie:

com21 kabelmodem ---> pc (xp) ---> hub ---> 3 pc's

dit heeft de afgelopen 3 jaar prima gewerkt en ik heb er dan ook zelden problemen mee gehad. Na de helpdesk gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ik daar ingelogd stond met 2 MAC-adressen, wat volgens die kerel betekende dat ik twee netwerkkaarten in mijn pc heb (klopt) en dat ze het verdelen van internet over een netwerk niet ondersteunen... ik ben wat gaan kloten en toen ik inderdaad in xp mijn netwerkbrug uitschakelde kon ik zonder problemen inloggen, maar wel met 10Mb/s ipv de oorspronkelijke 400Mb en dus zonder internet op de rest van mijn netwerk.

mijn vraag is of er meerdere mensen met dit probleem zitten en (belangrijkste) of er een oplossing voor te vinden is.

bvd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, voor het omhoogschoppen mensen, maar ik kan nergens een oplossing vinden voor mijn probleem, bovendien komen mijn huisgenoten mij altijd roepen als hun windows weer eens om de "netwerkbeheerder" vraagt, en ik heb ook nog andere dingen te doen ;)

iemand??

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

alhoewel geen echte oplossing voor je probleem, je zou de aanschaf van een router kunnen overwegen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Werkt casema samen met een router dan? Dan "zien" zij toch een ander MAC adres (anders dan de NIC die zij aan je leveren)?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Spyro_the_Dragon schreef op 25 August 2003 @ 17:31:
Werkt casema samen met een router dan? Dan "zien" zij toch een ander MAC adres (anders dan de NIC die zij aan je leveren)?
dat is waar, maar bij Casema wordt daar niet op gelet, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chello. Ik heb immers ook nooit een NIC van Casema gehad en kan toch internetten.

Verder kunnen routers meestal een MAC-adres clonen, zodat het lijkt alsof je direct via desbetreffende NIC bent verbonden.

Ik sta alleen garant voor mijn gehele verhaal in de situatie van een COM21 modem verbonden met Casema via het PPPoE-protocol. Het nieuwe L2TP-protocol ken ik niet goed genoeg.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.