BP6 en problemen???

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:36
Ik zit er over te denken om een BP6 aan te schaffen en twee celeron's. Nu heb ik echter van een mede tweaker gehoord dat hij zijn bordje voor de 4e keer in 3 maanden heeft moeten omruilen omdat zun pc niet meer aan ging??

Zijn er meer mensen dit soort drastische problemen met BP6+celly's of zijn er ook ppls die een lekker strak systeempje hebben draaien.
Die celly 366 moeten op 550 gaan lopen

Greetz
FX

Stay safe

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

ik heb een bp6 met 2 celerons en tis een super bordje !!!

Na rose e cient spin

Verwijderd

ik heb een bp6 met twee celerons 400.
Draait nu al een maand of 5 zonder problemen

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Wat een tweaker dan, hier werkt hij perfect met 2 celeron 400@570...

Verwijderd

fantastisch bordje die BP6.. draai nu al vanaf begin augustus, en het werkt PERFECT met 2x 366@570

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij ook geen enkel probleem met BP6 en 2x C433@541

• Femme
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die van mij (één van de eerste BP6'en die ons landje binnen kwamen) wil dus niet met GeForce kaarten werken. Ik heb 't gevoel dat ik een halve beta plank heb, aangezien hij ook vreemde kuren vertoond bij rebooten (soms valt de plank helemaal stil, hoewel dat minder is geworden met nieuwe voeding).

Ik denk dat de nieuwe BP6'en wel okee zijn. Neem een dual C366 op twee keer 550MHz, gooi en er een leuke hoeveelheid RAM in en je hebt een super snel systeem.

• koelkast
  • Niet online
Heb ook een BP6 met maar 1 celeron 366 @ 550. Nu ik win2000 draai binnenkort maar eens nog een proc aanschaffen....

Verwijderd

Loopt heel errug lekker met 2x 366@550 bij mij >:)

Verwijderd

Als je mijn dual 366@605 wil kope moet je me maar ff mailen. Werkt perfect nooit problemen gehad. Werkt super!

Verwijderd

Hoe heb je hem ooit normaal op 605 gekregen?
Klinkt een beetje té mooi om waar te zijn...

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Mijn BP6 met 2x c366@550 wil nooit in 1x booten. Dit is altijd bij het aanzetten (bij resetten gaat het wel goed) > hij geeft aan: 'ATA66 Host Adapter NOT installed' en wil vervolgens van floppy verder booten. Als ik dan ctrl-alt-del doe installeert 'ie de adapter wél, en verloopt het booten verder normaal.

Ook had ik laatst probs met (alweer) het opstarten. Bij het aanzetten gebeurde er vrij weinig. Alle fans gingen wel draaien, maar scherm bleef zwart. Geen piepjes of wat dan ook. Na veel proberen wilde 'ie toch booten.
Nu heb ik een tijdje het spul op weer op 2x 366 laten draaien en na terugzetten werkt het weer. Heel vreemd.. (die 550 loopt 'ie met standaard koeling op 2.0 Volt).

Maar voor de rest is het een lekker bordje hoor. :)

Verwijderd

Jack, je heb die Cellies behoorlijk geripperd om het op 605 te krijgen.
Hey, vertel het eens, hoe heb je het gedaan?

We zijn benieuwd. ;)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

Uhmmm die BP6 valt dus best tegen hoor.... Het heeft bij mij nog nooit helemaal goed gedraaid. Mijn BP6 zat dus ook bij de eerste zending van ComptechWorld (zoals Femme) en dat bord heb ik van ellende om moeten ruilen, met een nieuw bordje nog steeds problemen (hangen in BIOS etc.) echt best vaag bordje hoor, maja toch.. de keus die ik had in Juni/Juli was niet moeilijk, vooral die busfrequenties gaven de doorslag alsmede dat je voor 200,-- een dual bord kon krijgen. Oja UATA66 ondersteuning als een van de eerstse bordjes was ook wel lekker!
Maar ach ik denk dat ik mijn Midi AOpen kast ga ruilen tegen een BigTower AOpen met 300 watt voeding, misschien dat het scheelt.

Tip: Als je veel geld over hebt, koop een SuperMicro of en Tyan Dual Slot-1 bord met twee celerons, dan heb je pas stabiel systeempje!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
Ik heb dus ook zo'n BP6 in een AOpen HX08 kastje met 300W voeding

ik merkte dat ik met de laatste officieele bios vaak niet kon herstarten. Software matig herstarten ging wel altijd maar hardware matig (resetknop) of vanuit bios dus niet. Dan sprong ie even uit, zoals hoort om dan weer op te komen, maar dan bleef die in een soort GHOSTmode, deed dus niets meer. De laatste betabios deed het wat dat betrefd wel een stukje beter. En viel me ook op dat tie het vaker deed als ie van 366@550 was overklokt. Op 366 deed tie het veeeel minder.

Dit kan toch amper aan mijn voeding liggen??? Ik heb wel een bordje met ijzeren pinnen om je cpu vast te zetten, schijnt dat er wat verandert is tenopzichte van de plastic uitvoeringen.

Omwisselen gaat denk ik ook niet echt makkelijk meer, heb die ijzeren pinnen omgebogen om mijn 3dfxcool 7H0 coolers er op te kunnen zetten, en heb een 486coolertje op de bxchipset gezet met pasta.

Als het moederbord dus toch brak is, zit ik dus wel met de gebakken peren waarschijnlijk

3kwp pvoutput

Verwijderd

Ik heb er helemaal geen problemen mee, ik had um ook niet meteen gekocht toen ie net in Nederland was, maar ik wil nou wel is een Athlonnetje en dan me BP6 als server ofzo :)

• Martijn
  • Laatst online: 23:35
Ik draai nu al ruim 4 maanden een BP6. IS echt een geweldig bordje. In het begin had ik maar 1 C366@550, maar sinds een maand of twee zijn dat er twee. En ik kan je 1 ding zeggen. Win2k met 2 procs draait VEEL lekkerder dan met 1 proc. Het loopt gewoon veel soepeler. Je kunt vanalles tegelijk doen, echt superrelaxed. Als je niet van plan bent Win2k te gaan gebruiken, zou ik ook niet voor dual gaan. Dealniettemin zou ik in dat geval toch voor de BP6 gaan. Je kunt dan tenminste later, als je toch Win2k gaat gebruiken, er een tweede proc. bijzetten. Bij mij werkt het in ieder geval LEKKER... :P :P :P

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Mn bp6je stamt uit dezelfde tijd als de eerste die bij CTW binnen kwamen, heb hem alleen ergens anders gekocht, en heb er nooi problemen mee gehad.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Ik snap niet dat jullie er allemaal zoveel problemen mee hebben.
Hij heeft bij mij nog nooit vreemd gedaan! :)

Verwijderd

ik denk dat er bij alle mobo's wel eens een brak exemplaar tussen zit.. en tja de BP6...

ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met celerons op 550+ mhz... tja met dat soort overclocken van cpu's in een dual-bord (waar de cpu's eigenlijk ook nog eens niet voor zijn.)

tja... je zou eigenlijk veel meer problemen verwachten ;)

maar zoals ik al eerder zei.. PERFECT bord !

Verwijderd

Gewoon week 40 nemen die werken te gek. Ik heb niks speciaals gedaan. Ze liepen op 594 want hoger gingen ze eerst niet. Toen dacht ik, stop er eens koelprut tussen, en voila, 605. Jammer dat het moederbord niets tussen 605 en 682 kan, want 682 hangt eentje bij het booten, en de ander doet helemaal niks.

Ik geloof dat ik heel gelukkig ben!

Verwijderd

iemand toevallig ervaringen met het overklokken van dual 400 systeem?

Verwijderd

Wou alleen ff melden dat ik ook die rare problemen had met dat ie niet meer aanging enzo.

Had alles te maken met een brakke voeding. HQ voeding gekocht en voila. Geen problemen meer Zou dat maar ff tegen die vriend van je zeggen..

Verder nooit problemen gehad, prima bordje

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Hm.. een brakke voeding heb ik toch niet denk ik.
Ik heb net een HX08 300Watt van nu bijna 2 maanden oud..

Verwijderd

jorma, welke bios gebruik je ?

ik heb zo het idee dat de fout daarin zit..

misschien slim om een nieuwere (of juist een oudere) bios erin te flashen.... ?

of had je dat al geprobeerd ? ;)

Verwijderd

Zoals TheHunter als zei: je kan altijd een slecht exemplaar treffen. En dat is ook zo. Alleen in sommige gevallen is het lastig te ontdekken en ben je een tijdje bezig om dit te ondervinden. Zorg dan iig dat je de laatste BIOS hebt en sluit andere onderdelen voor zover mogelijk uit.

Gezien de posts hier en op andere sites t.a.v. de BP6, krijg ik de indruk dat 't gewoon een perfect board is.

• Domino
  • Laatst online: 21:35
Had wel wat problemen met 2 celly op 400@600, heb ze nu op 570 draaien en niks geen problemen meer. Wel 2 Compunerd coolers erop en ze worden best warm (45°C).

Verwijderd

Heb absoluut geen problemen met dual Celeron 366@550.
Waar ik absoluut WEL problemen mee heb (nog steeds!) is het aan de praat krijgen van Windows2000 op U-ATA66.
De oplossingen op www.bp6.com bieden voor mij helemaal geen soelaas.
Iemand misschien een oplossing? Niet die al op www.bp6.com te vinden zijn.
Thanx in advance

Tuan

• paulh
  • Laatst online: 22-06 15:30
Ik heb dus ook 1 van die boardjes die als eerste binnne kwamen en die had in het begin ook problemen maar dat lag uiteindelijk aan mijn oude S3trio videokaart die ik er tijdelijk in had geduwd. (Koste me alleen wel 2 weken om achter te komen :(). Nu geen noemenswaardige problemen meer mee :))

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27
Het is inderdaad een leuk bordje.Nooit problemen mee gehad. Maar ik had het leuk gevonden als ze er een u2w scsi controller op hadden geplakt ipv udma66. Ach misschien iets voor de bp6-II DS met scsi en coppermine support :)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

mh. met zo'n U2W-scsi kaart on-board wordt het bord wel meteen 400 piek duurder.. nou dan is het niet echt intressant meer !

ik gebruik bijvoorbeeld alleen ATA-66 (lekker goedkope schijven... )

dus ik heb nix aan scsi.. ik denk zelfs dat meer dan 70% van de BP6 gebruikers of geen scsi gebruiken of liever een losse kaart hebben.. (zodat ze zelf het merk en type kunnen kiezen)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

idd theHunter, helemaal mee eens. Als je dan een bord hebt met onboard scsi en je wil een leuk nieuw mobo kopen moet je weer wachten tot er een versie is met onboard scsi of alsn og een losse kaart kopen. Met udma66 zal dat niet zo snel gebreuren omdat vrijwel alle nieuwe moboŽs dat hebben.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

krosnaxz (ofzo, das geen leuke type naam)

Heb zelf ook bp6 + cel400 erop.
Prima setje, geen problemen
met gemak 400@571, met standaard koeler. :)
Wel letten op de productieweek van je CPU
Suc6
P.

• Master FX
  • Laatst online: 21:36
Van zo'n overweldigende respons had ik natuurlijk alleen kunnen dromen.
Thanks allemaal
Ik heb et zwikkie besteld.

Jullie horen mijn ervaringen nog wel :)

Greetz
FX

Stay safe

Pagina: 1