dat is handig

jazz schreef op 25 August 2003 @ 14:32:
Waar wil je het voor gebruiken? Als een soort image tegen crashes? Daar zijn ook leuke (en goedkope) PCI-oplossingen voor.. Zeg maar de hardwarematige versie van Illusion '99..
zoiets ja !, inderdaad als er wat crashed dat ik een image kan uitvoeren..
tweakerbee schreef op 25 August 2003 @ 14:42:
Wat is er mis met CD-R als WORM media? (write once read many)
Lijkt mij een goedkope makkelijke manier om een onaantastbare image te maken. Als je meer capaciteit nodig hebt (of meer snelheid) kun je nog een DVD brander aanschaffen met een setje DVD+R schijfjes. Ben je altijd goedkoper uit dan de oplossing waar je nu naar zoekt.
Als je perse van je geld af wilt heb ik nog wel een goede bestemming

het komt op een servertje te staan,.. en er komt geen cd speler in.. ik wil niet gebruik maken van verwisselabre medium
daar wil ik alleen normale backups maken, 1 tape erin zetten die incrementeel back-upped
ik heb wellicht geen mogelijkheid om daarin te komen.. ik wil de image kunnen laten uitvoeren van andere locatie.
DoRRoN schreef op 25 August 2003 @ 15:15:
Wat dacht je hier van:
"Dit is een hardwarematige oplossing om de data in je PC te beschermen tegen onbevoegd wissen of aanpassen. De beveiliging gebeurt door het plaatsen van de safety kaart en het installeren van drivers.
Via een opstartmenu kan men aangeven of alleen de systeemschijf of dat alle schijven worden beveiligd.
Dit is een ideale oplossing voor scholen en openbare computers."
Winschool Safety Card PCI, o.a. te koop bij de NoRRoD
kunnen deze dan ook niet aangetast worden door virussen?? uiteraard komt er wel een scanner op.
Mijn bedoeling is dat het systeem 1x goed wordt gemaakt, dan dat er niets meer aan te passen mag worden. Er mag alleen op een andere HD gewerkt worden. Maar goed, een virus kan altijd schijven aanpassen... vandaar liever niet voor zo een mogelijkheid..
wellicht is de tape het niet zo een gek idee, of zo een pci kaart..
oeps.. verkeerde forum geplaatst (lekker, ik had 3 vensters op GOT open

)
[
Voor 3% gewijzigd door
gitaarwerk op 25-08-2003 15:32
]