Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SD kaart verlengkabel: bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-11 20:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een SD-kaart camera voor mn Palm. Erg leuk, en ik zat alvast aan de volgende constructie te denken om wat flexibeler met de camera te kunnen werken:

De camera bestaat uit een SD-kaartje met daaraanvast een roteerbaar cameraatje. Omdat de bewegingsvrijheid beperkt is, lijkt het me leuk om het geheel met een verlengkabel aan te sluiten.

Bestaan die? Dus een kabeltje met aan 1 kant een standaard SD kaart - plug en aan de andere kant een SD houdertje?

Of kan dit sowieso niet werken ivm de signaaloverdracht door de kabel heen?

Ik heb al wat online shops doorgezocht, maar kan niets vinden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

niet echt CME wel ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Nog nooit gezien, dus datt wordt een kwestie van zelf knutselen.
Een houdertje is wel los te koop.

Wel een beetje CME imho. :)

[ Voor 14% gewijzigd door -=bas=- op 25-08-2003 14:56 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ben ik nog nooit tegengekomen, maar alles is zelf te maken..

En volgens mij is dit geen CME...

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Ik vond het wel behoorlijk bij de E van CME passen. En naar mijn mening komen hier de meeste mensen met verstand van kabeltjes, connectortjes en dat soort dingen.

Maar zou het volgens jullie verzamelde electro-kennis te doen zijn om zelf iets te knutselen van een oude card reader ofzo, of zou het signaal niet zo'n grote afstand kunnen overbruggen?

[off-topic]
En als je 't er niet mee eens bent hoef je daar geen post van te maken (DoD Cerberus) maar kan je 't gewoon aan een modje melden.
[/off-topic]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Ik denk dat het ivm timings niet echt zal werken, vaak moet geheugen een zo kort mogelijk signaalpad hebben.

Wil je zo'n kabel zelf maken? Dan gewoon 1 op 1 een verlenging maken (pin 1 op 1, pin 2 op 2 etc) - als zo'n kabeltje zou bestaan zou het denk ik allang te koop zijn of via Google te vinden.

Wat eventueel wel zou kunnen is dat je de kabel van de camera verlengt (1 op 1).

Kwestie van uitproberen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 19:55 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Misschien als je een klein/goedkoop/oud sd-kaartje koopt/vindt (klein in de zin van geheugen). Je probeert deze op de een of andere manier open te maken. Je haalt de chips eruit en sluit een bosje draden op de connector aan. Je koopt dan een sd geheugenhouder (zijn volgens mij los verkrijgbaar zie verschillende zelfbouw-mp3-paketten) en verbind de draden door.

[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 25-08-2003 20:00 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Je kan een printplaatje maken met dezelfde afmetingen als een SD kaartje, wat flatcable aan vastmaken een aan de andere kant een SD connector. SD-CARDS werken ofwel met SPI-bus ofwel met een synchrone 4 bits brede databus.
Ik denk dat je gerust een 20 cm flatcable mag gebruiken. De kloksnelheid bedraagt max. 25 MHz maar het is met een afzonderlijk kloksignaal dus dit kan geen kwaad.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
unicorn7: dat is ook wel een goede. Moet ik eerst ff denken of ik daar mijn camera voor wil opofferen. Is wel een destructieve handeling en helaas niet omkkerbaar :)

Bedankt voor de info over de signalen gameboy_c

Pagina: 1