Sidewinder gameport, tweede gamepad aanlsuiten

Pagina: 1
Acties:

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:04
Ik heb een oude sidewinder game pad die nog gebruikt maakt van een gameport (die zit bij mij op m'n soundblaster). Nou wil ik een "el cheapo" gamepad halen van gravis bij de mediamarkt, dit ding maakt ook gebruik van zo'n gameport.

Nu heeft de sidewinder een eigen gameport zodat je een 2de gamepad kan aansluiten. In de manual staat dat je zo met 2 of meer sidewinders kan spelen. Wat ik me afvraag is of dit ook werkt met een niet microsoft gamepad.
In de manual staat namelijk ook dit, "Connect another PC game device to the Sidewinder game pad and switch between them". Ik wil niet switchen ik wil ze allebei tegelijk kunnen gebruiken, kan dit alleen met een 2de sidewinder gamepad of kan het ook met een gamepad van een ander merk? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 25-08-2003 14:30 ]

Verwijderd

nee, dat wil alleen als de controller de gamepad in kwestie ook ondersteunt.

de makkelijkste oplossing is denk ik een 2e gameport bij plaatsen, de nieuwere versies van windows hebben daar geen enkel probleem mee.

edit: die gravis el cheapo gamepad is er ook in usb, op de hccdagen gratis meegehad dus duur kan hij niet zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:53 ]

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:04
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:52:
nee, dat wil alleen als de controller de gamepad in kwestie ook ondersteunt.

de makkelijkste oplossing is denk ik een 2e gameport bij plaatsen, de nieuwere versies van windows hebben daar geen enkel probleem mee.

edit: die gravis el cheapo gamepad is er ook in usb, op de hccdagen gratis meegehad dus duur kan hij niet zijn
Bij mediamarkt kost die gravis 5 pleuro, er was geen USB versie van. De goedkoopste USB gamepad is 10 euro misschien dat ik die dan maar haal. Kan winxp trwns goed overweg met twee gamepads die tegelijkertijd worden gebruikt?

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op 25 August 2003 @ 14:58:
[...]

Bij mediamarkt kost die gravis 5 pleuro, er was geen USB versie van. De goedkoopste USB gamepad is 10 euro misschien dat ik die dan maar haal. Kan winxp trwns goed overweg met twee gamepads die tegelijkertijd worden gebruikt?
hier spreekt de ervaringsdeskundige:
-noname stuurtje op gameport
-gravis dual control op gameport>usb verloop
-gravis tilt joypad op usb
-logitech wingman 2 op usb

werkt probleemloos tegelijk. volstrekt nutteloos, maar we hebben het wel eens getest...