Als je met de distiller werkt,. moet je ervoor zorgen dat er geen lettertypes door je printerdriver worden vervangen, dus Arial moet Arial blijven en geen Helvetica.
Houdoe
ik heb het met distiller en pdf writer geprobeerd, en we gebruiken een eigen font officina en interstate. en deze worden ook embed.
vanuit wat voor programma schrijf je de pdf?
(en vind documentinfo ook dat de fonts zijn embed?)
(en vind documentinfo ook dat de fonts zijn embed?)
Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!
het maakt niet uit vanuit welk programma pdf's gegenereerd worden, Quest (dipolar), Word, Excell. En ja de fonts zijn ook embed, maar op de PC waarop de PDF gegenereerd is en waar dus de fonts staan, treedt het probleem op.
Quest ken ik niet maar van Word en dergelijke proggels is het bekend dat het niet geweldig met interliniering en spatiering omgaat en het voor het oog (op het scherm) er netjes uit laat zien (met TreuType Fonts of de bitmap-versie van PostScript Fonts) en zodra Acrobat hetzelfde doet zal hij beter omgaan en dus de spatiering letterlijk nemen en niet voor het oog corrigeren zoals Word dat doet.
Het kan ook zijn dat de fonts zelf corrupt oid zijn (of je mist de PS versie voor de embedding in de PDF), maar die kans lijkt me klein aangezien je eigen fonts hebt (ik neem aan dat ze zijn aangeschaft en niet zelf ontworpen).
Het kan ook zijn dat de fonts zelf corrupt oid zijn (of je mist de PS versie voor de embedding in de PDF), maar die kans lijkt me klein aangezien je eigen fonts hebt (ik neem aan dat ze zijn aangeschaft en niet zelf ontworpen).
[ Voor 23% gewijzigd door NijntjeRocks op 26-08-2003 16:22 ]
PostScriptfonts gebruiken in een fatsoenlijk opmaakpakket (dus geen M$-product in de meeste gevallen) dat werkelijke spatiering en interliniering etc. juist weergeeft en niet kunstmatig beinvloed om het er mooi op het scherm uit te laten zien.Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 11:50:
Ik ervaar dit probleem ook! Wat is een definitieve oplossing hiervoor?
Verwijderd
ik gebruik Wordperfect Office.
Ik heb inmiddels mij tot een illegale versie van een pdf programmatje overgegaan. opgelost... zei het niet helemaal op de nette manier
Ik heb inmiddels mij tot een illegale versie van een pdf programmatje overgegaan. opgelost... zei het niet helemaal op de nette manier
Geen idee, maar ik ben reeds bij betreffende werkgever opgestapt en er is voor mij geen reden meer om verder te zoeken....
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
is niet hetzelfde probleem, hier gaat het er om dat de kerning net goed is, niet dat er letters (spaties) wegvallen. Die post had ik ook gezien, maar dat was niet de oplossing...Feyd-Rautha schreef op 16 September 2003 @ 19:34:
eventjes de GOT-search gebruiken
Acrobat Reader: probleem met spaties
Pagina: 1