Toon posts:

Benq AWL300 suse linux 8.0 drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar benq gemailt maar krijg een reactie dat zij geen drivers voor linux hebben...
Ik heb gesearcht maar niets gevonden.

Ik zoek een dus driver voor mijn Benq awl 300 draadloos netwerk. voor suse linux 8.0 en kan deze nergens vinden.
het gaat om zo een usb kastje dat verbinding maakt met een router die vervolgens weer aan chello hangt...
zijn er mischien standaart driver voor draadloos netwerk voor linux
Of is er een mogelijkheid dat de driver voor windows werken in linux?

Please help me :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 13:54 ]

Verwijderd

op: http://lists.berlios.de/p...ser/2003-June/000229.html

Got the BenQ AWL300 v2.0 WLAN USB card working. FCC ID: JVPAWL300. It's
already listed in the 503A Intersil 3861 driver sources as vend/prod
0x4a5/0x9000

kernel: at76c503-i3861.c: Atmel at76c503 (Intersil 3861) Wireless LAN Driver
v0.10

In addition, iwconfig shows link quality and signal strength.

Vermoedelijk heb je de driver dus al!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb hem niet of bedoel je dat ie in linux zit ik heb de versie die bij de pcm zat en waar kan ik de driver dan dowloaden?

Verwijderd

Ik bedoelde dat de driver zich waarschijnlijk al in je distro bevindt, alleen dan onder de genoemde naam (0x4a5/0x9000). Ik kan het alleen niet controleren omdat suse.com bij mij niet goed functioneerd. Ik heb niet kunnen vinden waar je hem kunt downloaden. Succes verder!

Verwijderd

Topicstarter
dank

maar wat is distro en wat houd dit dan in (0x4a5/0x9000)? sorry ben een n00b wat linux betreft en wil het graag leren.

Modbreak:
Volgende keer Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken!

[ Voor 98% gewijzigd door moto-moi op 25-08-2003 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand die het antwoord weet?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 09:36:
Nog steeds niemand die het antwoord weet?
Je hebt toch al een antwoord gehad :?

Zo te zien zit de driver in de recente distro's standaard er al bij..
Ennuh, als je niet weer wat het woord 'distro' betekend, kun je ook gewoon google.com aanzwengelen, i.p.v het hier te vragen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
----------------------------
op: http://lists.berlios.de/p...ser/2003-June/000229.html

Got the BenQ AWL300 v2.0 WLAN USB card working. FCC ID: JVPAWL300. It's
already listed in the 503A Intersil 3861 driver sources as vend/prod
0x4a5/0x9000

kernel: at76c503-i3861.c: Atmel at76c503 (Intersil 3861) Wireless LAN Driver
v0.10

In addition, iwconfig shows link quality and signal strength.

Vermoedelijk heb je de driver dus al!
---------------------------

Ik weet dus echt niet wat ik met deze info moet he :S
Als ik het usb kastje aansluit in linux dan gebeurt er niets.
Wat is dan een distro en hoe installeer ik die driver die er dan dus al in zit???
staat de driver mischien op cd?
Ik ben dus een zeer onervaren linux gebruiker ik kan alleen surfen op internet in linux en knippen plakken. meer niet... ik kan wel een beetje uitzoeken hoe het moet maar linux is zo ontzetend groot ik weet niet waar ik moet beginnen.
Als iemand me mischien kan vertellen waar ik een soort van hardware overzicht krijg dan weet ik al wat meer(ik bedoel net zoiets als in windows "rechter muisknop op deze computer"

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 16:28:
Ik weet dus echt niet wat ik met deze info moet he :S
offtopic:
De smilies die hier werken staan onder je reply scherm, msn smilies werken niet :+
Als ik het usb kastje aansluit in linux dan gebeurt er niets.
Er gebeurt dan genoeg hoor..
Kijk maar eens in /var/log/syslog of in /var/log/messages
Wat is dan een distro en hoe installeer ik die driver die er dan dus al in zit???
Zomaar een wild idee : Ga eens zoeken op Google ? Als ik je alles voorkauw leer je er helemaal niets van.
staat de driver mischien op cd?
Die driver staat al op je systeem, je moet hem waarschijnlijk alleen nog maar te laden met modprobe, hetgeen je ook in zowat elke installatie howto kunt vinden
Ik ben dus een zeer onervaren linux gebruiker ik kan alleen surfen op internet in linux en knippen plakken. meer niet... ik kan wel een beetje uitzoeken hoe het moet maar linux is zo ontzetend groot ik weet niet waar ik moet beginnen.
Begin eens met een installatie howto, of de dos-2-win howto..
Als iemand me mischien kan vertellen waar ik een soort van hardware overzicht krijg dan weet ik al wat meer(ik bedoel net zoiets als in windows "rechter muisknop op deze computer"
Kijk eens in /proc..

edit:
Ga ook eens bij jezelf te rade of je wel thuishoort op GoT, no offence, maar mensen die de basiskennis nog niet bevatten m.b.t. linux, kunnen beter eerst op www.beginnersweb.nl of soortgelijke forums gaan kijken, voordat ze hier hun vragen stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door moto-moi op 15-09-2003 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
luister us effe volgens mij denken jullie dat ik de dos versie van linux heb misss ik heb de grafische...
ik zoek ik zoek maar vind niet please help me!!!

• moto-moi

moto-moi

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:07:
luister us effe volgens mij denken jullie dat ik de dos versie van linux heb misss ik heb de grafische...
ik zoek ik zoek maar vind niet please help me!!!
DOS versie ?
Er is maar 1 versie van linux, een textbased versie. het grafisch waar jij het over hebt, heeft weinig met Linux te maken, da's gewoon een apart programma.

Anyways. aangezien je nog erg veel basiskennis blijkt te missen, den ik dat het verstandiger is om eens deze HOWTO door te lezen in combinatie met de documentatie van SuSE die bij je CD's zat, of wel op de site van SuSE te vinden zal zijn.
Dit topic gaat op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.