Toon posts:

[Wireless] Connectie Internet valt na een paar dagen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht op op GoT, maar niks relevants gevonden, alleen dat als WEP aanstaat de verbinding na 3 minuten wegvalt, maar dat is in dit geval denk ik niet relevant.

De situatie:
1 Draytek router met AP
1 Belkin AP, bekabeld aangesloten op de Draytek
1 WinXP PC bekabeld aangesloten op de Draytek
1 Win2000 Laptop met Intel WLAN kaartje (meestal op de AP)
1 WinXP Laptop met Belkin WLAN kaartje (meestal op Draytek)

Het probleem:
Alles werkt prima tot het moment dat er beveiliging wordt ingeschakeld. Bij zowel WEP als MAC gebeurt er iets vreemds. Als MAC ingeschakeld wordt kan geen enkele laptop meer via de AP het internet op, maar wel direct via de Draytek. Alle MAC adressen zijn goed ingesteld, zowel op de AP als op de router. De computers kunnen wel het interne netwerk zien, maar het Internet lukt dus niet. IP nummers en gateway zijn juist ingevuld, want het werkt allemaal wel prima als MAC weer uitgezet wordt. Blijkbaar is er iets mis in de communicatie tussen de AP en de router.
Na enkele dagen gekloot te hebben heb ik uiteindelijk maar besloten om MAC uit te zetten en via WEP te beveiligen. In eerste instantie gaat dat goed. Alle computers kunnen netjes het Internet browsen en iedereen is blij en gelukkig. Tot na een dag of drie. Dan houdt de AP het ineens voor gezien en kan de laptop die via die AP verbinding maakt niet meer het Internet op. Hij kan nog wel het interne netwerk browsen en alle shares bereiken. De computer kan wel gewoon direct via de router het Internet op, dus er weer iets mis zijn met de communicatie tussen de AP en de router.
Het vreemde is, als ik WEP uitzet werkt alles weer onmiddelijk zonder problemen. Kent iemand dit probleem? Suggesties? Tips? Anything?