Toon posts:

Sneller branden dan DVD media aankan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, aangezien de zoekfunctie het weer us niet doet en ik toch écht wel erg benieuwd ben naar dit fenomeen maak ik maar weer eens een topic :)
Ik ben erg nieuwschierig wat dat nou precies in houdt, met cd/dvd media en de aanbevolen snelheden op de verpakking.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik een aantal jaren terug met een 12x brander 4x media op 12x brandde, dat ging eigenlijks nooit mis.
De cds deden het gewoon perfect.
Waarom verkopen ze toch media voor een bepaalde snelheid?
Nu er DVD recorders van 8x uitkomen en de 8x media wel weer pepertje duur zal zijn is het natuurlijk voor de hand liggend dat iedereen 2.4x media met een 8x writer wil gaan branden. :)
Maar kan dit wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 13:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm? De Search werkt prima? Maar dit onderwerp aangaande het sneller branden van DVD media is hier niet eerder voorgekomen. Topic is om mij wel prima :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het schijnt dat plextor ( met zijn PX504 ) 2,4x media op 4x kan branden, dat geeft dus wel aan dat plextor sommige media genoeg vertrouwd om sneller te branden.

Of 2,4 media 8x aan kan daartegen...zou het niet helemaal vertrouwen, maar veel 2,4 media is blijkbaar goed genoeg om met 4x gebrand te worden.

Heb de PX708 al besteld dus kan kijken hoe die omgaat met 2,4x media

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
jah, ik wil mijn Philips 228k eigenlijks wel eens gaan vervangen door een sneller model, vandaar dit topic ook.
Ik ga dus niet 2 euro of meer voor een dvd betalen.
Volgens mij is het gewoon weer een stuk marketing en uitbuiting.
zelf heb ik écht nog nooit problemen gehad met het sneller branden van een cdrom.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 13:17:
jah, ik wil mijn Philips 228k eigenlijks wel eens gaan vervangen door een sneller model, vandaar dit topic ook.
Ik ga dus niet 2 euro of meer voor een dvd betalen.
Volgens mij is het gewoon weer een stuk marketing en uitbuiting.
zelf heb ik écht nog nooit problemen gehad met het sneller branden van een cdrom.
Tja sommige media zijn crappy maar zouden op 4x te branden moeten zijn...forget it....1x is op sommige media nog te veel moeite!

En andere media zegt 2,4x aan te kunnen en kan makkelijk op 4x gebrand worden.

Ik zou zeggen dat je niet op de snelheid op de verpakking moet letten, maar meer op de kwaliteit van de media, zoals op DVDmedia

Verwijderd

hoe moet dat dan een cd sneller fikken dan het media aangeeft?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 13:45:
hoe moet dat dan een cd sneller fikken dan het media aangeeft?
Lijkt me simpel toch, gewoon een hogere snelheid in je brandt programma kiezen :-)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

swampy schreef op 25 augustus 2003 @ 13:51:
[...]

Lijkt me simpel toch, gewoon een hogere snelheid in je brandt programma kiezen :-)
Nee, dat kan met DVD's niet meer. De DVD heeft tegenwoordig de maximale brandsnelheid aan boord, dwz het staat op de DVD zelf (dit was bij de gewone CD-R niet zo). Dit wordt door het brandprogramma uitgelezen. Je kan dus niet sneller selecteren dan dat door de DVD zelf aangegeven wordt. Ik heb hier nu al 1x, 2x en 4x DVD's gebrand, maar met geen enkele is het mogelijk sneller te branden dan dat de fabrikant aangeeft.
De enige manier zou dus een brand programma zijn dat niet naar de DVD snelheid kijkt, en gewoon rucksichtlos probeert op een hogere snelheid te fikken. Maar of dat dan ook een correcte DVD oplevert? We praten hier wel over hoge datarates (4x DVD is al 5.5MB/sec). Dus als je die op 8x zou fikken moet je DVD wel 11MB/sec kunnen verwerken....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Microkid schreef op 25 August 2003 @ 13:58:
[...]

Nee, dat kan met DVD's niet meer. De DVD heeft tegenwoordig de maximale brandsnelheid aan boord, dwz het staat op de DVD zelf (dit was bij de gewone CD-R niet zo). Dit wordt door het brandprogramma uitgelezen. Je kan dus niet sneller selecteren dan dat door de DVD zelf aangegeven wordt. Ik heb hier nu al 1x, 2x en 4x DVD's gebrand, maar met geen enkele is het mogelijk sneller te branden dan dat de fabrikant aangeeft.
De DVD brander limiteerd de brandsnelheid, er is niets voor niets gekraakte firmware voor de NEC 1300A, die firmware laat toe om alles op top snelheid te branden ( of dat slim is daartegen.. )
De enige manier zou dus een brand programma zijn dat niet naar de DVD snelheid kijkt, en gewoon rucksichtlos probeert op een hogere snelheid te fikken.
Of je brander laat hogere snelheden toe....
Maar of dat dan ook een correcte DVD oplevert? We praten hier wel over hoge datarates (4x DVD is al 5.5MB/sec). Dus als je die op 8x zou fikken moet je DVD wel 11MB/sec kunnen verwerken....
Dat is inderdaad de vraag...

Trouwens niet alleen je DVD fikker moet 8x aan..maar ook je harde schijf/raid controller. En dat voor...zo'n 20 minuten!

Dus 8x heeft meer mogelijke problemen dan we al denken :-)

Maar ja, de media sneller branden dan de aanbevolen snelheid is altijd een gok.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

swampy schreef op 25 augustus 2003 @ 14:07:
[...]
De DVD brander limiteerd de brandsnelheid, er is niets voor niets gekraakte firmware voor de NEC 1300A, die firmware laat toe om alles op top snelheid te branden ( of dat slim is daartegen.. )
Is er ook al een gekraakte firmware voor de Sony DRU500???

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Microkid schreef op 25 August 2003 @ 14:32:
[...]

Is er ook al een gekraakte firmware voor de Sony DRU500???
Who Knows....ik zelf heb ik het nog niet langs zien komen, daartegen genoeg over de "grijze" firmware van de NEC ;-p

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:08
Ik draai al meer als een jaar een gehackte firmware voor mijn A04.
Brand alle 1x media op 2x (helaas max van de A04).

Verwijderd

Topicstarter
OFFTOPIC
jammer dat er tegen woordig ook geen scsi brand spul gemaakt wordt.
Ik heb mijn trots, de plextor 12x scsi writer nog altijd in gebruik.
Terwijl die al 4 jaar oud is bijna en al meer dan 2000 cds heeft geproduceerd.
Dat is pas top spul zeg!! :)

Nu weer ff verder met het topic.

Een harde schijf kan toch wel een kwartier achterelkaar 11mb/s aan data aanleveren?
Lijkt mij dat dat met een redelijk nieuwe pc echt geen moeite meer is.
Dus ik zie niet echt snelheids problemen voor een 8x brander.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

swampy schreef op 25 August 2003 @ 14:07:
[...]
Verdiep je eigen eerst eens in de materie voordat je blaat :o

De NEC doet helemaal niet aan de max. brandsnelheid. Alle 1-2x media worden op 2x gebrand. Het is nooit mogelijk geweest en zal ook nooit mogelijk worden om 1-2x media op 4x te branden, net als je 2,4x DVD+R media nooit op 4x kan branden! Dit is technisch gewoon niet mogelijk, omdat het met een hele andere techniek werkt (8> Tevens staat de max. snelheid aangegeven in het medium!

webOS all the way!

Verwijderd

Als de max snelheid aangegeven staat hoe kan het dan dat ik met mijn NEC 2510 op 4x kan branden met 2,4x snelheid Arita's? In de NEC zit de oruiginele firmware en dus geen gehackt eversie.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 22:50

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:24:
Als de max snelheid aangegeven staat hoe kan het dan dat ik met mijn NEC 2510 op 4x kan branden met 2,4x snelheid Arita's? In de NEC zit de oruiginele firmware en dus geen gehackt eversie.
Je reageert op een topic van bijna een jaar oud.....

This footer is intentionally left blank

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:24:
Omdat de markt dat wil?

Plextor deed het eerst..dus iedereen volgt...of het goed voor de kwaliteit is daartegen...en ja..dit is een heel oude topic!

Verwijderd

Het zeker, er is voor bijna elke brander gepatchte firmware om DVD-R/RW media sneller te branden. +R/RW media is gevaarlijk om sneller te branden. Er zijn al mensen geweest die serieuze schade aan hun brander hebben opgelopen door sneller te branden dan de media eigenlijk toestaat.

Deze firmware staat heel vaak de brander ook in staat om een dvd sneller te lezen. Vaak wordt er voor geperste DVD een max. leessnelheid meegeven in de firmware.

Ik zou zeggen zoek 's via Google.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb sinds kort een Benq DW 1600A (die kan 16x DVD+R aan) en ik heb het lijstje gezien van media 4x dat op 8x gebrand kan worden en dat is zowat alle 4x media (hooguit een paar die er tussenuit valt).

Nou moet ik wel zeggen dat deze drive een bijna perfekte error-correctie heeft en zeer weinig schrijffouten maakt (misschien dat deze drive daarom zo'n hoge snelheid aankan?)

[ Voor 37% gewijzigd door Lennieboy83 op 03-08-2004 11:46 ]

Pagina: 1