[XFree86] SiS vertikt het

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Ik heb Linux vanaf mijn USB HD draaien (RedHat 9) en nou zou ik die ff op school starten. Daar hebben we een SiS 650, werd allemaal netjes herkend enz. Dus ik typ startx (Ik start in rulevel 3) en het starten van X begint. Alles lijkt goed te gaan en ik krijg dan ook zo'n zwart beeld met de muiscursor als kruis. (Die kan ik bewegen), maar er word niet door gestart. Als ik na zo'n 5 minuten wachten het zat ben en CTRL+ALT+BACKSPACE indruk word niet alleen X afgesloten, maar de hele PC. Zonder eerst door init te gaan, dus echt helemaal in een keer uit. De drivers zouden volgens mij de 650 chipset moeten ondersteunen. Ik heb ook al drivers van de SiS site (en andere sites) geprobeerd met zelfde resultaat. De XServer start op andere videokaarten (GeForce, ATI, Diamond e.d.) prima.
Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mac_Cain13 op 25-08-2003 19:15 ]

Verwijderd

het gaat hier om de videodriver? vesa al geprobeerd?

*kuch* sorry, onboard dan? beetje onduidelijk voor de non-sis-kenners ;)
maar nog altijd: probeer het eens met een heel erg standaard videodriver, nl. vesa en dan in 16-bits

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 11:57 ]

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 13:53
Het is inderdaad slim om een paar standaard drivers te proberen, aangezien niet iedere standaard driver het ook overal op hoeft te doen ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Mac_Cain13 schreef op 25 August 2003 @ 11:44:
Als ik na zo'n 5 minuten wachten het zat ben en CTRL+ALT+BACKSPACE indruk word niet alleen X afgesloten, maar de hele PC.
Sommige BIOSsen zetten je computer uit als je ctrl-alt-backspace doet, dit werkt bijvoorbeeld ook in DOS, of in de console van GNU/Linux. Uitzetten in de BIOS dus :)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
vesa wil niet, dan krijg ik de melding dat er geen display is gevonden. Ik zal nog wat andere standaard drivers proberen. Is daar een lijst van te krijgen? Ik ben namelijk niet zo thuis in Linux-videodrivers.

Dat CTRL+ALT+BACKSPACE probleem zat inderdaad in de bios. Dus dat is alvast opgelost. Tnx!