Toon posts:

router/firewall welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hierop gezocht, maar bijna altijd gaat het over de enorm dure uitvoeringen!
Wat ik zoek voor een bedrijf (15 medewerkers) is een firewall (eventueel met router). Het budget is max 600 euro. Er staan 3 web servers die anders afgeschermd moeten worden als de 15 clients die over dezelfde lijn internetten.
Ook is er nog een router nodig, misschien met ingebouwde firewall!?
Welke zijn er in de aanbieding???

Verwijderd

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een Cisco 800 series .. misschien tweedehands is dit een optie ..
als je echt incl. firewall wil hebben zou ik op zoek gaan naar een PiX firewall combo ..
zijn vrij prijzig nog wel hoor ...

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Er zijn diverse hardware oplossingen voor die prijs. Kijk eens naar Symantec (de dure oplossing) die heeft een aantal apparaten waarmee je dit kan doen.

http://www.hroling.nl

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kun je wat specifieker zijn mbt het eisenpakket die je hebt? Je geeft alleen aan dat er "een router" en "een firewall" moet komen. Dat is wel heel magertjes. Wat wil je er mee kunnen, heb je bv kennis met cisco? Mag het een software oplossing zijn of liever iets anders?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Bor_de_Wollef schreef op 25 August 2003 @ 16:24:
Kun je wat specifieker zijn mbt het eisenpakket die je hebt? Je geeft alleen aan dat er "een router" en "een firewall" moet komen. Dat is wel heel magertjes. Wat wil je er mee kunnen, heb je bv kennis met cisco? Mag het een software oplossing zijn of liever iets anders?
indd, laten we daar maar es mee beginnen...
Ik heb hierop gezocht, maar bijna altijd gaat het over de enorm dure uitvoeringen
en die waren ... :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uberhaupt al eens in de bekende blaadjes gekeken (Inmac, ZeroSix etc..) :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:25
Je kan natuurlijk ook een software matige router/firewall aan een switch hangen.
Kijk eens naar OpenBSD. Deze heeft een packet filter die zeer veel kan (en erg goed is in firewallen). Daarnaast kan de packet filter prima NAT verkeer regelen en packets forwarden naar je webservers.

Verwijderd

Alle "grote en dure" merken hebben een groot assortiment... dus zowel voor grote omgevingen (> 500 clients), middelgroot (100 <>500), klein (<100) en superklein (<25).
Cisco, Symantec, SonicWall, WatchGuard, Netscreen etc.
Mijn voorkeur gaat uit naar SonicWall (goede prijs/kwaliteitverhouding). Zoek op SonicWall voor topics hierover...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je zelf al wat gegoogled en op de sites van de fabrikanten gekeken? Lijkt me dat je hier zelf ook wel moet uitkomen. Anyway, je geeft veel te weinig info om je goed te kunnen helpen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1