Ik wil in een formulier een dropdownlist maken met daarin een optie 'anders'. Indien deze wordt gekozen wordt een extra textbox zichtbaar waarin een extra optie kan worden toegevoegd.
Ik test het volgende idee uit maar daar loop ik tegen een probleem op. Zoals je ziet wil ik het on_click event laten veranderen indien de 2e editbox wordt gekozen. De reden hiervoor is dat de waarde uiteindelijk wordt weggeschreven in een database en er misschien 2 inserts moeten worden geschreven aangezien er in .NET geen 2 formelementen met dezelfde code mag worden gebruikt. Kan iemand mij een tip geven om dit op te lossen?
Situatieschets in code
Ik kan natuurlijk de insert dynamisch oproepen indien de 2e textbox zichtbaar is maar ik ben ook benieuwd of dit uberhaupt mogelijk is of dat er mogelijkheden zijn om dat anders op te lossen...
Ik test het volgende idee uit maar daar loop ik tegen een probleem op. Zoals je ziet wil ik het on_click event laten veranderen indien de 2e editbox wordt gekozen. De reden hiervoor is dat de waarde uiteindelijk wordt weggeschreven in een database en er misschien 2 inserts moeten worden geschreven aangezien er in .NET geen 2 formelementen met dezelfde code mag worden gebruikt. Kan iemand mij een tip geven om dit op te lossen?
Situatieschets in code
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <%@ Page Language="VB" %> <script runat="server"> Sub DropDown1_SelectedIndexChanged(sender As Object, e As EventArgs) if DropDown1.SelectedItem.Text = "zichtbaar" then TextBox1.Visible = true Button1.onclick="Button1_Click" else TextBox1.Visible = false Button1.onclick="Button2_Click" end if End Sub Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) label1.visible = true label2.visible = false End Sub Sub Button2_Click(sender As Object, e As EventArgs) label1.visible = false label2.visible = true End Sub </script> <html> <head> </head> <body> <form runat="server"> <p> <asp:DropDownList id="DropDown1" runat="server" AutoPostBack="True" selectedIndexChanged="DropDown1_SelectedIndexChanged"> <asp:ListItem Value="Item 1">Item 1</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="Item 2">Item 2</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="Item 3">Item 3</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="Item 4">Item 4</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="Item 5">Item 5</asp:ListItem> <asp:ListItem Value="Item 6">zichtbaar</asp:ListItem> </asp:DropDownList> <asp:TextBox id="TextBox1" runat="server" Visible="False"></asp:TextBox> </p> <p> <asp:Button id="Button1" onclick="Button1_Click" runat="server" Text="Button"></asp:Button> </p> <p> <asp:Label id="Label1" runat="server" visible="False" font-bold="True" forecolor="Red">Submit actie 1 </asp:Label> </p> <p> <asp:Label id="Label2" runat="server" visible="False" font-bold="True" forecolor="Blue">Submit actie 2 </asp:Label> </p> </form> </body> </html> |
Ik kan natuurlijk de insert dynamisch oproepen indien de 2e textbox zichtbaar is maar ik ben ook benieuwd of dit uberhaupt mogelijk is of dat er mogelijkheden zijn om dat anders op te lossen...
[ Voor 37% gewijzigd door Folkert op 25-08-2003 10:39 ]