Ik heb een file upload gemaakt (al zo vaak gedaan), maar nu loop ik telkens tegen een DNS-error aan na 't uploaden van een file.
File-handling is allemaal vrij standaard:
De files-dir is world-writable en verder staat dit in de php.ini:
De LimitRequestBody staat op de default waarde (0), dus unlimited.
De files die ik upload zijn Comma-seperated files (CSV-files) die bij lange na geen 25Mb groot zijn: slechts anderhalf kb.
Mijn inziens moet dit allemaal oke zijn. Waarom dan toch die foutmelding / DNS-error?
Edit: uit ervaring weet ik dat die DNS-erros meestal tevoorschijn komen bij te grote files, dus als de file groter is dan de MAX_FILE_SIZE in het form:
Dat is nu dus niet het geval.
Ik heb online al de $dest nagekeken, en die klopt: die verwijst naar de correcte directory. $success staat ook op TRUE na de upload, dus de upload gaat goed. De file is inderdaad ook aanwezig in de upload directory...
File-handling is allemaal vrij standaard:
PHP:
1
2
3
4
| // Move uploaded file $file = $_FILES['fname']['tmp_name']; $dest = dirname($_SERVER["SCRIPT_FILENAME"])."/files/somefile.csv"; $success = move_uploaded_file($file, $dest); |
De files-dir is world-writable en verder staat dit in de php.ini:
code:
1
2
3
4
| upload_max_filesize = 26214400 post_max_size = 26214400 max_execution_time = 60 memory_limit = 26214400 |
De LimitRequestBody staat op de default waarde (0), dus unlimited.
De files die ik upload zijn Comma-seperated files (CSV-files) die bij lange na geen 25Mb groot zijn: slechts anderhalf kb.
Mijn inziens moet dit allemaal oke zijn. Waarom dan toch die foutmelding / DNS-error?
Edit: uit ervaring weet ik dat die DNS-erros meestal tevoorschijn komen bij te grote files, dus als de file groter is dan de MAX_FILE_SIZE in het form:
code:
1
| <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000"> |
Dat is nu dus niet het geval.
Ik heb online al de $dest nagekeken, en die klopt: die verwijst naar de correcte directory. $success staat ook op TRUE na de upload, dus de upload gaat goed. De file is inderdaad ook aanwezig in de upload directory...
[ Voor 37% gewijzigd door Explore op 25-08-2003 10:43 ]
[ specs ] [ Tweaker gallery ]