Toon posts:

[Java] Vereenvoudigen polygoon(deel 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

In mijn vorige post was ik op zoek naar een algoritme dat de buitenste hoekpunten van een polygoon met een lijn verbind, zodat deze gesloten werd. Nu heb ik echter een probleem erbij. Ik wil aan het polygoon een willekeurig figuur toevoegen (zie afbeelding). Weet iemand waar ik een algoritme hiervoor kan vinden, of kan iemand mij wat zoektermen geven...of gewoon een zetje in de goede richting, want ik loop helemaal vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.discotour.nl/got/sample.gif

Zoals je kan zien is het niet meer de bedoeling dat de buitenste hoekpunten met elkaar worden verbonden. In het bovenstaande voorbeeld wil ik een vierkant toevoegen. Er komen 2 punten bij. Stel dat ik dit zelfde vierkant aan de bovenkant van het polygoon wil toevoegen, dan moeten alleen de bovenste punten doorgetrokken worden. 8)7

Alvast bedankt voor je reactie.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
boolean operators. (zoek termen)

Verwijderd

omg.... het lijkt wel een school opdracht...

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen school opdracht, was dat maar zo dan had ik wel docenten kunnen raadplegen. Mmm en met de zoektermen "boolean operators" in combinatie met "polygons" word ik ook niet veel wijzer... |:(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ga even verder in je vorige topic aub voordat Programming & Webscripting dadelijk volstaat met van ieder topic parts 1 t/m 684 :z

Professionele website nodig?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is ook niet een simpel probleem. Daarnaast mis je in je omschrijving ook behoorlijk wat stappen :). Wat wordt bijvoorbeeld het criterium voor het verwijderen van punten? Ik kan me voorstellen dat een punt dat niet meer op de rand van het resulterende polygon ligt wordt weggehaald, maar in je voorbeeld is een punt dat nog steeds op de rand lag ook verwijderd. Op het oog is dat heel goed te doen, maar in een algoritme is dat net ietsje lastiger.

Probeer het samenvoeg probleem op te delen in hele kleine stapjes. Deze stapjes zouden in totaal uit moten komen bij het nieuwe polygon, en elk los stapje moet op zichzelf een simpele handeling zijn.

Het probleem is op te lossen door stappen als "Ligt punt A binnen poly B", "Snijd lijnstuk A lijnstuk B en op welk punt" op een bepaalde manier te combineren.

PS: Waarom heb je nu al je derde topic geopend over dit onderwerp? In principe had je ook verder kunnen gaan in je vorige topic gezien je dit nu 'deel 2' noemt. Volgende keer even rekening mee houden ;)

Owh.. nu heeft curry de boel al weer gesloten :D.. Ik zal dit bericht straks wel even verplaatsten naar het andere topic als daar de vraagstelling ook in staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Janoz op 25-08-2003 12:21 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.