Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[tpl] TR's maken duidelijker

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
sinds ik de laatste tijd meer TR's maak (ipv SM :/ ) valt het me op dat het vrij onduidelijk is dat er een TR gemaakt wordt, telkens als ik er een gemaakt heb ben ik "bang" dat ik de verkeerde knop had gebruikt en dat er nu een reply staat.
Gelukkig is het nog niet voorgekomen, maar wellicht zou het handiger zijn als het duidelijk staat dat de post die je maakt een Topic Report is.
Bijvoorbeeld op dezelfde manier als het gebeurt met wat oudere topic's, met van die uitroeptekens enzo

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Let op, je maakt nu een Topic Report!! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe

:X Ik moet zeggen dat ik me daar wel bij aan wil sluiten. Ik kijk iedere keer als ik een TR maak of het niet per ongeluk een gewone post is :D

Iets meer onderscheidt zou inderdaad welkom zijn :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

bij topicreport:
Report voor topic [Feat] TR's maken duidelijker.
bij topic:
Nieuw bericht in topic: [Feat] TR's maken duidelijker.
Bij reply staan er ook deze opties:
• Reageer onder een ander account (je bent nu ingelogd als *nickname*)
• Signature?
• Bookmark?
+ dat er iig bij mij bij nieuwe reply een hele reeks aan replys eronder staan ;)

Dus er is best al wel verschil te zien. ;)
Met beetje opletten ga je die fout echt niet maken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Vae Victis schreef op 25 August 2003 @ 10:22:
Met beetje opletten ga je die fout echt niet maken.
tuurlijk, maar de verschillen zijn erg klein, mij gaat het er voornamelijk om dat ik niet per ongeluk een reply maak als ik denk dat ik een TR maak, gelukkig is het nog niet voorgekomen, maar die mogelijkheid is er dus wel ;)
Iedere keer na een TR gemaakt te hebben kijk ik dus ook altijd of ik niet per ongeluk een reply heb gemaakt, best frustrerend. En daarbij komt dat ik ipv SM Topic Reports moet gaan maken, en vind ik dus dat dat wat duidelijker mag gemaakt worden.

Verwijderd

Kijk eens naar de URL:

http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/799874 B)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:32:
Kijk eens naar de URL:

http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/799874 B)
Erkens schreef op 25 August 2003 @ 10:01:
...valt het me op dat het vrij onduidelijk is dat er een TR gemaakt wordt, telkens als ik er een gemaakt heb ben ik "bang" dat ik de verkeerde knop had gebruikt en dat er nu een reply staat.
Gelukkig is het nog niet voorgekomen, maar wellicht zou het handiger zijn als het duidelijk staat dat de post die je maakt een Topic Report is.....
tuurlijk er staat op een paar plaatsen dat het een TR betreft, maar toch moet je alles 10duizend keer checken, bij een SM is het duidelijk, aangezien je dan naar een ander forum gaat en een nieuw topic maakt. Hier dus niet, het enige wat ik vraag of het op een of andere manier wat opvallender gemaakt kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 25-08-2003 21:19 ]

Verwijderd

Alleen straalt jouw voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Let op, je maakt nu een Topic Report!! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

nu niet echt vriendelijkheid uit en doet zelfs voorkomen dat het slecht/negatief is - iets wat je juist niet wil met TR's (moeten laagdrempelig zijn).

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 21:58:
Alleen straalt jouw voorbeeld:

[afbeelding] Let op, je maakt nu een Topic Report!! [afbeelding]

nu niet echt vriendelijkheid uit en doet zelfs voorkomen dat het slecht/negatief is - iets wat je juist niet wil met TR's (moeten laagdrempelig zijn).
weet je wat een voorbeeld is ;)
juist, dit was dus een voorbeeld :P

Maar ik zie niet in waarom een waarschuwings tekst een slecht/negatief effect heeft?
Persoonlijk vind ik dat TR's niet laagdrempelig moeten zijn, maar dat is een totaal andere discussie.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb het eerder gezegd, ook ik vindt het prettig als het duidelijker kan dat je een TR aan het invullen bent. En ja, het is te zien :) Alleen zou het iets duidelijker mogen wat mij betreft. Ik zie mezelf nog weleens een TR plaatsen als post omdat ik in de tussentijd nog wat andere vensters open heb staan. Ga dat dan maar eens aan een user uitleggen, ben je gelijk een "matennaaier" denk ik dan ;)

Overigens kan communicatie nooit duidelijk genoeg zijn is mij altijd geleerd :P

Verwijderd

Maar hoe duidelijk is duidelijk voor jou om je 'angst' voor een reply te maken weg te nemen?
  • de paginatitel = GoT - insert topicreport
  • de headerbar = Report voor topic $topicname
  • de URL /insert_topicreport/
  • geen mogelijkheid voor andere account
  • geen mogelijkheid voor signature-instelling
  • geen mogelijkheid tot bookmarken
Dat is al 6x op 1 pagina...

Maar goed, bij de layout zouden ze op de report pagina alle tekst "Bericht" kunnen veranderen in "Report" - dan is het tenminste 9x vermeld op de pagina dat het een topicreport is...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 22:15 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als er bij de knoppen stond: "bekijk report" en "verstuur report", moet dat genoeg zijn lijkt me... dat is (denk ik) een template issue :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Als iemand dat denkt dan weet die dus niet hoe GoT werkt.
Overigens zie ik een TR gewoon als een ingekorte SM, gewoon om een topic/post onder de aandacht te brengen van de mods. En daarom maak ik soms alleen TR's met een smilie erin, aangezien mods een vlaggetje zien, en dan zien ze het topic dus.
Het punt is dat dat erg stom staat als het in het topic terrecht zou komen.
Daarnaast is mij en vele andere geleerd om niet in een topic te posten als dat niet nodig is...
Overigens kan communicatie nooit duidelijk genoeg zijn is mij altijd geleerd :P
d:)b
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:11:
Maar hoe duidelijk is duidelijk voor jou om je 'angst' voor een reply te maken weg te nemen?
maar echt grote verschillen met een post reply is er niet ;)
Rafe schreef op 25 August 2003 @ 22:12:
Als er bij de knoppen stond: "bekijk report" en "verstuur report", moet dat genoeg zijn lijkt me... dat is (denk ik) een template issue :)
dan nog, het blijft een klein iets. Misschien helpt het, maar alleen de praktijk zal dat uitwijzen lijkt me.
Overigens denk ik dat dit hele gebeuren een template issue is :P
Misschien moet dat nog even in de title van dit topic :P

[ Voor 43% gewijzigd door Erkens op 25-08-2003 22:14 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 22:11:
Kijk jij ook naar al die dingen voordat je een reply maakt? IK eigenlijk niet. Ik zit ook altijd even om me heen te kijken of ik wel goed zit bij het maken van een TR. Nu maak ik die gelukkig alleen in TFF, en daar kan ik ze nu ook zelf zien, dus dat probleem is opgelost voor mij. Maar voor andere delen van GoT zou het IMO best wel duidelijker mogen dat je bezig bent met een TR en niet met een gewone reply. Die vensters lijken er teveel op elkaar. Een simpele melding bovenaan zou al voldoende zijn. Dat hoeft niet zo groot als Erkens het voorstelt, maar toch wel duidelijker dan het nu het geval is IMHO.

Verwijderd

Kijk jij ook naar al die dingen voordat je een reply maakt?
Naar tenminste 1 wel: de pagina titel / header - de rest gebeurt onbewust.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 22:17 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:16:
[...]
Naar tenminste 1 wel: de pagina titel / header - de rest gebeurt onbewust.
mja, wellicht ben jij een van de weinige die daar steeds naar kijkt, ik zie een edit box, en daar wordt mijn oog naar toe getrokken, als je daarnaast ook nog een irc scherm hebt waar je aandacht gevraagt wordt, is het soms erg lastig.
Tuurlijk, ik kijk steeds of ik wel op de "Report Topic" pagina zit zodra ik hem verstuur, maar het maakt het reporten er niet makkelijker op. Het moet imo gewoon in 1 oogopslag duidelijk zijn waar ik ben ;)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op 25 augustus 2003 @ 22:12:
[...]

Als iemand dat denkt dan weet die dus niet hoe GoT werkt.
Ik maak me er nooit af met een smilie. Zet er altijd een mening/reden bij waarom ik een TR aanmaak. Meestal op grappige wijze, mod's lezen dan iig nog eens wat vrolijks ipv ellende ;) En nee, dat zie ik echt niet graag als post verschijnen.

Schreeuwende koppen hoeven van mij ook niet, maar iets duidelijker mag een TR van mij wel :)
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 22:11:
...
Even snel een TR maken, dan kijk je niet naar die punten :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is toch een groot verschil: bij het maken van een topicreport zie je geen replies onder het reactievenster, wat wel het geval is bij een normale reply. Uiteraard moet je hier wel Toon laatste berichten? in de preferences aan hebben staan, maar dat heeft praktisch iedereen. Het zou misschien handiger zijn als de tekst van de twee knoppen onderaan het textveld veranderd zouden worden, dus wat * Rafe al aangaf. Voor de rest zou het mij eigelijk geen moet intereseren hoe een topicreport-scherm eruit zou zien. Het moet natuurlijk niet gek worden en het scherm pimpel-knal-fel-kei-geel worden.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 25 August 2003 @ 22:24:
Er is toch een groot verschil: bij het maken van een topicreport zie je geen replies onder het reactievenster, wat wel het geval is bij een normale reply. Uiteraard moet je hier wel Toon laatste berichten? in de preferences aan hebben staan, maar dat heeft praktisch iedereen.
offtopic:
overigens hoop ik dat die replies ook in het TR venster kunnen komen, dat maakt reporten van een losse post makkelijker
Het zou misschien handiger zijn als de tekst van de twee knoppen onderaan het textveld veranderd zouden worden, dus wat * Rafe al aangaf.
misschien is dat wel een betere, aangezien je die knoppen tenslotte toch moet indrukken, en dus zie je ze :)
Voor de rest zou het mij eigelijk geen moet intereseren hoe een topicreport-scherm eruit zou zien. Het moet natuurlijk niet gek worden en het scherm pimpel-knal-fel-kei-geel worden.
offtopic:
zal wel leuk zijn :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.