Toon posts:

Flauwe prijsverhoging van UPC ( chello)

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, het volgende hoofdstuk van chello ( upc).
Brief waarin wordt aangekondigd, dat een acceptgiro toch zo duur is te verwerken ( dacht dat dat alleen gold voor overmakingen).

quote: "Per 1 oktober aanstaande is UPC Nederland gednoodzaakt het tarief voor betalingen via acceptgiro te wijzigen. Voor betalingen via acceptgiro wordt 1 Euro administratiekosten in rekening gebracht. Reden hiervoor zijn de hogere kosten, die gepaard gaan met deze wijze van betaling ( ? welke). Om u tegemoet ( ) te komen willen wij u graag wijzen op de volgende mogelijkheden.

end quote

volgt een soort van online banking en een automatische incasso
zoveel abonneees ( 't zullen er wel minder worden...) en dan steeds een Eurootje erbij..
Asterix zou zeggen: Rare jongens, die UPC'ers

})

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

In een woord: BULLSHIT!

Echt weer zo'n aktie voor UPC vind ik dit. Maar ja, je doet er weinig aan en zult het dus gewoon moeten betalen als je via acceptgiro betaald. Niks aan te doen.

Profile

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mag je je abbo epr direct opzeggen?? >:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
dag plaatsgenoot uit Nijkerk

:7

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Omdat UPC de broekriem aanhaalt en je een prijsverhoging aansmeert, willen ze je gelukkig tegemoet komen. Marketingtaal eersteklas. Geen mogelijkheden om ander internet te nemen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yup, en ook nog durfen zeggen dat mensen met een automatische incasso niet geinteresseerd zijn in een factuur en dat je die maar online moet gaan lezen 8)7
kan je ze helemaal niet meer in de gate houden, want hoeveel mensen gaan nu iedere maand ofzo die rekening online bekijken :?
Nee doe mij gewoon een normaal factuur...

Verwijderd

Topicstarter
per 1 sept kan ik hier pas veranderen van abbo
( light/ medium/of erg...)
was @home hier maar, dan wist ik het wel !

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Was het hiervoor gratis dan? Gebruik al jaren automatisch incasso...wat misschien niet top is met chello/upc maar heb er nooit last van gehad ;)

Veel bedrijven rekenen extra voor acceptgiro btw.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 09:47:
per 1 sept kan ik hier pas veranderen van abbo
( light/ medium/of erg...)
was @home hier maar, dan wist ik het wel !

Ey, ook een Nijkerker? ;)

Ik ben al een tijdje van UPC af qua Internet gelukkig. Ik zit nu vrolijk te surfen met ADSL van Cistron... misschien ook het overwegen waard?

Profile

Verwijderd

Topicstarter
ja gewoon factuur doen: voor je het weet, verlengen ze je contract of halen er meer af dan toegestaan, ondanks de rode kaart voor terugstorten.....

Verwijderd

Topicstarter
...en voel je je nu blijer met Cistron en de kerk in de stijgers ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het zou me die euro meer dan waard zijn. UPC heeft echt een dieprode kaart wat betreft automatische incasso's. Sterker nog, bij mij gaan slechts 4 zaken met automatische incasso: hypotheek, KPN, Planet en autoverzekering. De rest komt allemaal langs mijn snufferd elke maand en zo wil ik het houden ook. Als bedrijven het voor anderen verzieken met gelazer rond automatische incasso's, wil ik daarvan niet de dupe zijn. Dan stellen ze zelf maar een hardere code op.

• Graham
Erkens schreef op 25 August 2003 @ 09:46:
yup, en ook nog durfen zeggen dat mensen met een automatische incasso niet geinteresseerd zijn in een factuur en dat je die maar online moet gaan lezen 8)7
kan je ze helemaal niet meer in de gate houden, want hoeveel mensen gaan nu iedere maand ofzo die rekening online bekijken :?
Nee doe mij gewoon een normaal factuur...
Ik kijk toch zeker minstens 1 x per week op m'n rekening (hoe rood ik wel niet sta :P )
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 09:48:
ja gewoon factuur doen: voor je het weet, verlengen ze je contract of halen er meer af dan toegestaan, ondanks de rode kaart voor terugstorten.....
Mmm, als ze ongewenst geld van je rekening halen en je ziet het meteen dan moet je gewoon naar je bank bellen. Je kunt het dan terug vorderen. Heb dat namelijk eens gehad met een ander bedrijf. Haalde in een keer 200 euro eraf...effe bank bellen...3 uur latere was het terug :)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 09:49:
...en voel je je nu blijer met Cistron en de kerk in de stijgers ?

Haha, die kerk boeit me niet, hoor :P, maar met Cistron wel degelijk ja

[ Voor 8% gewijzigd door Godjira op 25-08-2003 09:53 ]

Profile

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Gebruik al jaren automatisch incasso...wat misschien niet top is met chello/upc maar heb er nooit last van gehad ;)
Wacht maar tot je van UPC af probeert te komen. :(
Dan begint alle ellende. Na het opzeggen van je abbo pakken ze gerust nog een maandje extra mee en jij kan er dan nog achteraan ook. Tenzij je het direct nog weet terug te boeken.
Veel bedrijven rekenen extra voor acceptgiro btw.
Alle bedrijven die ik met acceptgiro betaal brengen daar geen extra kosten voor in rekening. Alleen een stelletje prut bedrijven zoals UPC voert dit soort praktijken uit.

De extra-kosten-die-we-maken-omdat-je-klant-bent-heffing zal er ook wel eerdaags aankomen :(

Als je Chello minimaal 1 jaar hebt dan kan je het met 1 maand opzegtermijn opzeggen. Let wel op je afrekeningen want UPC pakt standaard nog 1 maandje abbo-geld extra mee.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
dat extra maandje lukt dus niet...want alles gaat via girotel...en geen minuut later !
})
die kerk was effe om the checken !

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

_bas_ schreef op 25 August 2003 @ 09:54:
De extra-kosten-die-we-maken-omdat-je-klant-bent-heffing zal er ook wel eerdaags aankomen :(
Zo absurd begint het dus wel te worden in Nederland - Multinational - land, en we laten het ons als domme consumentenschapen ook gewoon door onze strot duwen. Eigenlijk verdienen we gewoon niet beter voor onze slaafse consumeerdrang.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32
Wekkel schreef op 25 augustus 2003 @ 09:50:
Het zou me die euro meer dan waard zijn. UPC heeft echt een dieprode kaart wat betreft automatische incasso's.
Exactomundo! Ik betaal al meer dan een jaar per acceptgiro/girotel. Dat kost me iets van EUR 0,40 per keer, maar heeft me al ruim EUR 60 bespaard (geen ellende bespaard overigens :( ).
Sterker nog, bij mij gaan slechts 4 zaken met automatische incasso: hypotheek, KPN, Planet en autoverzekering. De rest komt allemaal langs mijn snufferd elke maand en zo wil ik het houden ook. Als bedrijven het voor anderen verzieken met gelazer rond automatische incasso's, wil ik daarvan niet de dupe zijn. Dan stellen ze zelf maar een hardere code op.
Precies. Nu is het zo dat beneden een bepaalde drempel aan fouten (0.1%?) een bedrijf ongestoord door mag gaan met aanklooien, terwijl een bedrijf als UPC waarschijnlijk al tienduizenden storneringen en rode kaarten heeft gehad (op een klanten bestand van ettelijke miljoenen en dito betalingen per maand). Kies ze zorgvuldig na eerst een afweging tussen gemak en risico te hebben gemaakt (2x verz., 1x krant, 1x gemeente en that's it).

• Graham
Wacht maar tot je van UPC af probeert te komen. :(
Dan begint alle ellende. Na het opzeggen van je abbo pakken ze gerust nog een maandje extra mee en jij kan er dan nog achteraan ook. Tenzij je het direct nog weet terug te boeken.
Ach op het moment wil ik er nog niet vanaf....geen @home hier :( en ik ben ook tevreden over Chello. Behalve dan het dynamisch IP.
Alle bedrijven die ik met acceptgiro betaal brengen daar geen extra kosten voor in rekening. Alleen een stelletje prut bedrijven zoals UPC voert dit soort praktijken uit.
Postorder bedrijven rekenen er volgens mij altijd extra...(stratagie denk ik). Het blijft natuurlijk erg lullig van UPC, dat geef ik toe.
Als je Chello minimaal 1 jaar hebt dan kan je het met 1 maand opzegtermijn opzeggen. Let wel op je afrekeningen want UPC pakt standaard nog 1 maandje abbo-geld extra mee.
Heb het nu dik 3 jaar.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Gewoon een ordinaire prijsverhoging. Maar helaas weten ze dat een hoop mensen het slikken omdat ze met hun internet aansluiting nergens anders terecht kunnen.

Monopolie heet dat.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Onterechte incasso heb je binnen 5 minuten terug bij de Postbank hoor. Gewoon bellen en klaar. Onzin-argument om geen automaat te nemen. En acceptgiro (en eigenlijk alle transacties bij een bank) zijn voor bedrijven behoorlijk duur. Ook het aanmaken van de OLA's en verzending kost geld voor zo'n bedrijf. Zou bij elkaar best eens €1 kunnen zijn. De boel moet ook nog eens verwerkt en gecontroleerd worden, aanmaningen enzo bij wanbetalers. Ga er even voor zitten en je komt zó aan een leuk bedrag. Dus zo onredelijk is het ook weer niet. Typisch Nederlands om maar meteen te beginnen over abo opzeggen. Als je denkt dat ze hiermee geld proberen te verdienen moet je je toch eens gaan verdiepen in de economie en de kosten die een bedrijf zo'n beetje moet maken.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan rekenen ze dat maar bij de kosten in. Sjonge, jonge, alsof ik de boef zou zijn omdat ik domweg om een factuur vraag voor hetgeen een bedrijf mij berekend 8)7

"C&A goedemiddag, u wilt afrekenen? Er komt wel EUR 0,50 bij de prijs op omdat ik een kassabon moet uitdraaien" 8)7

Deze kant gaat het wel op. Facturen zenden is een zo integraal deel van het leveren van een dienst of product, dat apart factureren echt een gotspé is.

Een onterechte incasso moet je (i) opmerken, (ii) zelf achteraan gaan en (iii) doet je vertrouwen in de incasso geen goed. Misschien is jouw tijd nog gratis, maar mijn tijd is meer waard dan achter een fout incasserend bedrijf aanrennen. De automaat= exit.

[ Voor 29% gewijzigd door Wekkel op 25-08-2003 10:15 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 20:45

BioHazard

*\o/*

Godsamme weten die flauwe *censuur* nou nooit van ophouden? Pfff een flauwe euro!

Verwijderd

Topicstarter
mphilipp schreef op 25 augustus 2003 @ 10:05:
Onterechte incasso heb je binnen 5 minuten terug bij de Postbank hoor. Gewoon bellen en klaar. Onzin-argument om geen automaat te nemen. En acceptgiro (en eigenlijk alle transacties bij een bank) zijn voor bedrijven behoorlijk duur. Ook het aanmaken van de OLA's en verzending kost geld voor zo'n bedrijf. Zou bij elkaar best eens €1 kunnen zijn. De boel moet ook nog eens verwerkt en gecontroleerd worden, aanmaningen enzo bij wanbetalers. Ga er even voor zitten en je komt zó aan een leuk bedrag. Dus zo onredelijk is het ook weer niet. Typisch Nederlands om maar meteen te beginnen over abo opzeggen. Als je denkt dat ze hiermee geld proberen te verdienen moet je je toch eens gaan verdiepen in de economie en de kosten die een bedrijf zo'n beetje moet maken.
moet het geld soms in een gouden kistje gebracht worden. ?
zij ( UPC) leveren diensten ( nou ja) en dan moet je faktureren en dat is opgenomen in de algemene bedrijfsvoering en kan en mag niet op de klant afgewenteld worden.
Het is dus gewoon EXTRA geld en dus een prijsverhoging !
Met alle trucs en onzin die UPC in haar bestaan heeft vertoond verbaasd me dit niets...ook als ze "per ongeluk" wat meer zouden afschrijven. ach ja nieuw boekhoudsysteem....Of een maandje extra
ik zie dus ook alles langskomen en ga ik oke dan pas gaat de giro eruit

Verwijderd

Topicstarter
Flauwe Euro ?
Doe mij dan al die Euro's extra maar.....

Dasz best een leuk bedrag !

:(

• Graham
Als je onder de zoveel (denk 10 of zo) euro pint (niet engels uitspreken) bij sommige winkels (bv marskramer) dan moet je ook vaak 10 eurocent bij lappen.

Dat vind ik nou wel enorme....b*llsh*t.

UPC/chello proberen gewoon kosten te drukken....is misschien niet fair. Maar waarom zouden ze een prijsverhoging zo doorvoeren? Kunnen ze het beter doen door het voor iedereen door te voeren dan alleen de incasso klanten.

Veel vertrouwen in UPC/Chello is er niet echt zo te zien, snap ik wel hoor daar niet van. Ik zie dit gewoon als kosten drukken voor een al niet goed draaiend bedrijf met enorme schulden.

Verwijderd

Ze sturen netjes een machtigings kaart mee , en daar zat ik nu net op te wachten.
Het kost ze ook veel geld, ik zie het probleem niet.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:23

faraway

Dank U...

Er zijn een paar bedrijven die ik nooit van ze lang zal ze leven een machtiging geef en UPC staat strak bovenaan op dat lijstje. Chello heb ik al opgezegd(niet om deze Euro overigens, al is dat ook weer symptomatisch voor UPC), helaas zit ik nog wel aan ze vast voor de RTV :(

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 20:52
Je zou 's moeten weten hoe extreem veel accept-giro klanten niet betalen. Die 1 Euro dekt de lading lang niet.

Verwijderd

Topicstarter
Cochrane schreef op 25 August 2003 @ 12:04:
Je zou 's moeten weten hoe extreem veel accept-giro klanten niet betalen. Die 1 Euro dekt de lading lang niet.
...en is dat gek met zo'n "service"
pijnigen zou men ze....
helaas is dat afgeschaft en een andere kabel provider ( zoals op een eiland als Schiermonnikoog wel) is er hier niet

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

mphilipp schreef op 25 August 2003 @ 10:05:
Je hebt helemaal gelijk, het is gelijk voor een hele hoop mensen ook weer een excuus om weer eens lekker tegen UPC aan te schoppen.

Betaal vanaf het begin al automatisch en nooit geen problemen gehad. Heb ook Priority en en zo'n decoder van hun gehad. Opgezegd en gelijk borg terug gehad en geen extra maand per ongeluk eraf gehaald zoals de meeste beweren.

Gezeik altijd over UPC :r

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 20:52
Rocky schreef op 25 August 2003 @ 12:13:
[...]
Gezeik altijd over UPC :r
_/-\o_

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik denk dat ze vooral erg graag van die AcceptGiro's af willen, het scheeld/t immers een hoop moeite & kosten als de meeste klanten overstappen.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Eeeh, zo'n bullshit is het niet hoor. Acceptgiro's zijn idd een heel stuk duurder voor de ontvangende bedrijven dan incasso's. Even de prijzenlijst van mijn bank (ABN) er bijgepakt:

Incasso is 2 euro per batch en 6,80 per 100 transacties
Acceptgiro 4,50 per medium en 20,40 per 100 transacties

Komt nog bij dat die acceptgiro's verstuurd moeten worden (printen, versturen, acceptgiro zelf kopen) en die dingen zijn een stuk meer werk. Vooral in dat versturen zit nogal wat geld, ook ivm de aanmaningen e.d.

Overigens is het nogal normaal dat je extra betaald voor betalen via acceptgiro... Die krengen zijn nu eenmaal enorm onhandig voor bedrijven.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat zitten er toch een hoop mensen nu te zeuren? Velen proberen op de vreemdste manieren geld te besparen maar ohoh als een bedrijf dat doet, dan is het heibel in de tent.

Automatische incasso levert (hier) nooit een probleem op en werkelijk alles wat ik via automatische incasso kan betalen, gaat dan ook automatisch van mijn girorekening af. Ik zit toch dagelijks op Internet dus de af- en bijschrijvingen zie ik direct. Verkeerde incasso? Binnen enkele minuten is de terugboeking geregeld.

Heb even gekeken en vanaf dag 1 dat ik Giro/De Postbank heb (denk zo'n 30 jaar) heb ik slechts 2 x een foute incasso gehad. Bedragen werden dan ook binnen 1 dag gecorrigeerd. Toppunt was dat ik een bedrag liet terugboeken maar het bedrijf in kwestie zelf ook de fout had gezien en óók nog eens de foute incasso terugstortte.

ARME AOW’er

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het laatste bedrijf dat ik machtig, is UPC. Dat krediet hebben ze bij mij (en bij vele anderen) wel verspeeld met die ongeldige en niet-kloppende facturen die ze vorig jaar ineens rondstrooiden.

Daarnaast denk ik dat UPC het moet omdraaien. De kosten voor facturering moet je nu eenmaal meenemen in je productprijs. Betaal je automatisch, dan krijg je een kleine korting. Dat lijkt me een stuk beter.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.