Op mijn pc (winxp) en mijn Alcatel Speed Touch Pro (getweakt van Home) heb ik de SIP Spoofing techniek toegepast. Hierdoor heeft mijn netwerkkaart in mijn pc het vaste ip-adres dat ik van mijn provider op internet krijg. Ofwel: mijn pc hangt rechtstreeks aan het internet. Dit werkt perfect 
Nu wil ik mijn pc via het internet m.b.v. een WOL (Wake On Lan) signaal laten opstarten. Hiertoe is het noodzakelijk dat in mijn Speed Touch Pro de ARP entry van mijn netwerkkaart statisch wordt gemaakt. Want anders zoekt de Speed Touch Pro via een ARP request het mac-adres van mijn netwerkkaart, en omdat mijn pc uit staat zal dat niet lukken. Dus ik heb de ARP entry statisch gemaakt (moet via een andere netwerkkaart, want een actieve, dynamische ARP entry weggooien, om deze daarna statisch toe te voegen, kan niet).
WOL via het internet werkt daarna perfect
Alleen wordt de aangemaakte ARP entry niet bewaard. Als ik de Speed Touch Pro reboot, of uit en weer aanzet, is de ARP entry niet langer meer statisch. De statich aangemaakte ARP entry wordt dus niet bewaard, ondanks "ip save" en "config save" telnetcommando's op de Speed Touch Pro.
Doe ik iets fout? Is het een bug? Valt het op een andere manier te omzeilen?
Nu wil ik mijn pc via het internet m.b.v. een WOL (Wake On Lan) signaal laten opstarten. Hiertoe is het noodzakelijk dat in mijn Speed Touch Pro de ARP entry van mijn netwerkkaart statisch wordt gemaakt. Want anders zoekt de Speed Touch Pro via een ARP request het mac-adres van mijn netwerkkaart, en omdat mijn pc uit staat zal dat niet lukken. Dus ik heb de ARP entry statisch gemaakt (moet via een andere netwerkkaart, want een actieve, dynamische ARP entry weggooien, om deze daarna statisch toe te voegen, kan niet).
WOL via het internet werkt daarna perfect
Doe ik iets fout? Is het een bug? Valt het op een andere manier te omzeilen?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet