Probleem AGP snelheid videokaart: Club3D Ati Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-08 12:23
Afgelopen week-end heb ik een Club3D Ati Radeon 9600 Pro, 128 MB videokaart aangeschaft.
Om de installatie goed te laten verlopen, heb ik eerst Windows (98 SE) opnieuw
geinstalleerd. Vervolgens heb ik de AGP drivers van mijn moederboard geinstalleerd en
daarna de drivers van de videokaart.
Het probleem is nu dat de videokaart op slecht 4x AGP snelheid draait. Op 8x AGP
snelheid starten de spellen wel op, maar crashen ze vrijwel direct. Of ik krijg de
desktop weer te zien, of de monitor gaat over in de stand-by stand.
Wat zou de oorzaak van dit probleem zijn en wat zou een eventuele oplossing kunnen zijn?

De rest van mijn configuratie:
-motherboard: Asus V8X-X
-Processor: AMD XP 2400
-Geheugen: 512 MB
-Harde schijf: Hitachi 60 MB

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je de search al eens doorgelopen? Daar staan redelijk wat topics met jouw vraag :)

Verwijderd

Verschil tussen 8 en 4x agp is helemaal niks, lekker laten staan zo.

• ruftman
De winkel waar ik de kaart heb gekocht heeft nu het volgende aangeboden: als het echt niet lukt om de videokaart op AGP 8X aan de praat te krijgen, ik hem kan ruilen voor een NVIDIA GeForce4 FX 5600 met 256 mb geheugen.
Zou dat een goede deal zijn?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ruftman schreef op 25 August 2003 @ 13:11:
De winkel waar ik de kaart heb gekocht heeft nu het volgende aangeboden: als het echt niet lukt om de videokaart op AGP 8X aan de praat te krijgen, ik hem kan ruilen voor een NVIDIA GeForce4 FX 5600 met 256 mb geheugen.
Zou dat een goede deal zijn?
ik zou het niet doen, maargoed de meningen verschillen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ruftman
Waarom niet? De Geforce heeft meer geheugen, of is dat in dit geval geen voordeel?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 13:10

Croga

The Unreasonable Man

het geheugen is niet nuttig zolang als de kaart niet snel genoeg is om het geheugen aan te spreken. Daarnaast is de performance bij hoge resolutie/hoog detail van de GfFX5600 om te janken....

net wat benchmarks bekeken... ook de 9600Pro loopt als faeces met lage viscositeit door nauwe kanalen op hoge res/hoge details...... Ofwel: Mischien is de Gf het toch wel waard :)......

[ Voor 34% gewijzigd door Croga op 25-08-2003 13:22 ]

• ruftman
Moet ik het ook niet doen als ik de ATI Radeon `slechts' op AGP 4X kan laten draaien?
Dat was namelijk een van de redenen dat ik deze kaart heb gekocht.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Croga schreef op 25 augustus 2003 @ 13:18:
het geheugen is niet nuttig zolang als de kaart niet snel genoeg is om het geheugen aan te spreken. Daarnaast is de performance bij hoge resolutie/hoog detail van de GfFX5600 om te janken....

net wat benchmarks bekeken... ook de 9600Pro loopt als faeces met lage viscositeit door nauwe kanalen op hoge res/hoge details...... Ofwel: Mischien is de Gf het toch wel waard :)......
zeg jij dat straks ook als half-life 2 uitkomt?
ik denk dat iedereen dan graag ze nvidia kaart om wil wisselen voor een ati :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ruftman
Hoe dat zo?

• ruftman
Probleem is opgelost. Ik heb de AGP driver van mijn moederbord verwidjerd en de videokaart draait op 8X AGP. Nu hoef ik in ieder geval de videokaart niet meer om te ruilen.

Maar, ik kan nu dus kiezen of ik met AGP driver en 4X AGP draai, of zonder AGP dirver en 8x AGP. Wat snelheid betreft maakt het volgens mij weinig uit, maar misschien denken jullie er anders over?

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik zal zeggen uitproberen ff een BenchMark draaien en dan vergelijken

Verwijderd

doe geen moeite met die benchmark AGP 4x dus. Met driver werkt vrijwel altijd veel en veel sneller. 4x f 8x maakt qua snelheid tegenwoordig, zeker met een niet 9800pro/gffx5900ultra, helemaal niets uit.

• Bertus
  • Niet online
in principe maakt 4x of 8x agp niet zoveel uit, je hebt nml maar een paar % winst, en alstie nu lekker loopt, lekker laten lopen!

Heeft ook een computer!

Pagina: 1