[quicktime] encoding alleen in pro ?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 14:35

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Korte vraag: Ik zit in Thailand op het moment en wil filmpjes van mijn digitale camera op mijn website plaatsen. Helaas maakt de camera alleen quicktimefilmpjes en die moeten dus gecomprimeerd worden.

In de meeste internetcafes is er geen quicktime. Ik download dus de meest uitgekleede versie om de filmpjes te bekijken. Echter ik kan ze niet opslaan als mpeg of iets dergelijks om ze te versturen naar email of website.

Ik zoek dus een simpel compressieprogje of pluginnetje die eenvoudig (Dus niet te groot) te downloaden is. Google geeft me niets dan verwarring en quicktime pro moet betaald en iedere x geinstalleerd worden...

Ben niet in staat om in korte tijd op berichten te reageren, dus opties voor progjes en plugins zijn welkom zodat ik de volgende keer aan de slag kan.

Verwijderd

De handigste manier imo is toch de pro versie, en dan exporteren naar avi. En dat met virtualdub omzetten naar bv. DivX. Vdub is gratis, DivX is er ook in gratis variant.

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
De pro versie is wanneer je op reis bent naar mijn iedee niet de gemakkelijkste manier... Er moet toch een algemeen progje zijn die quicktime naar bijv. avi om kan zetten; of is het echt zo'n monopoliepositie dat het alleen aan Apple is voorbehouden ?

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 19:31

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Bij TRMOOV krijg ik of de foutmelding: 'can't open target movie', of wanneer ik bij target movie browse en een filenaam en locatie invul 'the above filename is invalid'

Verwijderd

movrad of zoiets is er ook nog

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Google herkend Movrad niet als zijnde een progje...

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Probeer Bink Video van Rad Game Tools, met dit tooltje kun je quicktimebestanden converteren naar elk formaat wat je wilt (mits de codec geinstalleerd is). Meer info op http://www.radgametools.com

Obviously you're not a golfer

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Adobe premiere kan rechtstreeks Apple quicktime omzetten naar Divx

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Niels Adobe Premier hebben ze in Thailand niet op iedere hoek van de straat hoor :-)

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Rad Game Tools is perfect !

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Pat! schreef op 29 augustus 2003 @ 15:27:
Niels Adobe Premier hebben ze in Thailand niet op iedere hoek van de straat hoor :-)
Was er ff niet bij :z

Verwijderd

Pat! schreef op 29 augustus 2003 @ 15:27:
Als ze het ergens wel op elke straathoek hebben dan is het Thailand wel :X

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Nou, beste Niels, ik heb in de afgelopen 6 weken toch al een hoop internetcafes gezien. (Ik heb mijn verslaving blijkbaar mee op reis genomen ;-) ) Maar geen Adobe te vinden hoor. Adobe is trouwens een gat in de vloer met een plank er over om in te poepen bij de bergstammen hier... Echt waar...

probleem echter nog niet echt opgelost :-(

• Pat!

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
...want, vergat ik toe te voegen, Rad Game Tools 'vergeet' het geluid mee te nemen in de comprimering !?

Verwijderd

Pat, voor toevoegingen kun je beter de edit-knop gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)
Pagina: 1