Toon posts:

na biosupdate ineens 10 graden koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He tweakerstjes :) ,

Ik heb al weer een tijdje een Msi K7N2 Delta-L in huis. Prima moederbord draait heerlijk en verder niks mis mee. Toen ik hem net had gekocht en aan had gesloten met m'n HAC81 bladblazer en een Amd 2600+ was hij een graadje of 42 idle en 44 stressed. Daarna heb ik de biosupdate van die MSI nog even gedaan zodat alles up to date was, en toen draaide de cpu ineens 32 graadjes idle en 34-35 graadjes stressed :?

Ik heb gehoord dat bij Msi de temperaturen bijna altijd kloppen, maar welke temp is nu waar? De temp voor de biosupdate of erna? Want ze zullen dat toch niet voor niks in die update veranderd hebben ? :|

Ik sta voor een raadsel, weet iemand hoe dit komt?

• DaRkMaNFX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-02-2024
Effe de changes lezen van je BIOS
Als daar staat temp diode updated is het de nieuwe dat klopt

*edit*
BIOS Type Award® BIOS File Size 283KB
Version 5.3 Update date 2003-7-30
Update Description
-Modify CPU temperature detect
-Fixed Nvidia FX5800 & FX5900 compatibility issue

Special note
1. Only for K7N2 Delta-L
2. This BIOS cannot be used on K7N2 Delta-ILSR,
Download 6570v53.exe

Wel zien dat je juist flasht he 8)7

Staat dus echt Modify CPU temperature detect
Dus zal de temp diode wel beetje geupdate zijn >:)
Dus je nieuwe lage temp is best fijn :9~

[ Voor 80% gewijzigd door DaRkMaNFX op 25-08-2003 09:05 ]

Verwijderd

een 2600+, en je hebt zo te horen geen speciale koeling gebruikt. Zelfs geen speciale of goede luchtkoeling, dus dat zal wel een run-of-the-mill koeler zijn.
Conclusie is dat je temps nooit en te nimmer 34-35 graden celcius stressed kunnen zijn. Ik zou vasthouden aan je oude temps, want zelfs met waterkoeling is het geen slechte score.
44 graden stressed op zijn minst, maar gewoon even voelen aan de heatsink zou ook al een hoop ophelderen (niet dat het nodig is :O).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:59:
een 2600+, en je hebt zo te horen geen speciale koeling gebruikt. Zelfs geen speciale of goede luchtkoeling, dus dat zal wel een run-of-the-mill koeler zijn.
Conclusie is dat je temps nooit en te nimmer 34-35 graden celcius stressed kunnen zijn. Ik zou vasthouden aan je oude temps, want zelfs met waterkoeling is het geen slechte score.
44 graden stressed op zijn minst, maar gewoon even voelen aan de heatsink zou ook al een hoop ophelderen (niet dat het nodig is :O).
het ligt er aan hoe cputjes gebakken zijn... daar verschillen temperaturen zo. Ik mag misschien een mazzelaar zijn :+ want ik heb een goed gebakken cputje, en trouwens een HAC81 Xdream bladblazer ik best een goede en redelijke koeling!

maarja alleen van dat pokkelawaai ;( })

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 09:07:
[...]

het ligt er aan hoe cputjes gebakken zijn... daar verschillen temperaturen zo. Ik mag misschien een mazzelaar zijn :+ want ik heb een goed gebakken cputje, en trouwens een HAC81 Xdream bladblazer ik best een goede en redelijke koeling!

maarja alleen van dat pokkelawaai ;( })
EN TROUWENS: ik heb gewoon een live update tool gebruikt om de flasher te downloaden.. dus dan zal hij heus niet de verkeerde bios flash downloaden :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het staat overduidelijk bij de BIOS update history .. B)

Voor de rest boeien de temperaturen toch niet, zolang het boeltje maar stabiel draait en de heatsink niet pijnlijk heet aanvoelt :z (zie ook de FAQ van dit subforum onder "hoe warm mag mijn CPU worden?")

Loos topic, dicht dus.

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 09:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.