Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eigenlijk zoek ik twee tasjes voor de Canon G3.

Één om echt bijna alles in te doen voor op vakantie, dus De G3 zelf, extra batterij, extra geheugen, remote, en de kabels en eventueel voor extra lenzen, maar het moet ook weer geen hutkoffer zijn.

En ik zoek een tasje voor ease handling, dus om alleen de G3, extra batterij, geheugen en de remote in te doen. Iets wat je aan je schouder of riem hangt. Liefst regen dicht.

Dus wie weet een goede oplossing voor 1.
En wie weet een goede oplossing voor 2.

En je ervaring hiermee.

Bedankt !!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja en waar kan ik deze tasjes via internet, lekker goedkoop en makkelijk bestellen ??

Verwijderd

Topicstarter
De lowepro AW25 heeft iemand daar ervaring mee ????

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ja, die heb ik zojuist met veel pijn en moeite voor mijn G5 kunnen bemachtigen. De camera + neckstrap past daar goed in. Als er ook nog een accu + AB + memorykaart in moet wordt het erg proppen.
Memorykaart + AB moeten dan officieel in de vakjes, echter drukt de lens(cover) daar dan erg tegenaan. Beste oplossing is dan de camera bovenop de accu + memorykaart te zetten, dan zit echter de neckstrap in de weg omdat die dan ook nog boven de camera moet liggen.
En de neckstrap wil ik niet van de camera afhalen.....
Oftewel, ik ben er nog niet helemaal uit....

LowePro Dres 25 AW gekocht bij: http://www.foto-video-shop.nl
Info over tas: http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres25.html, op deze pagina staat een matrix waar ze de 25AW aanraden voor de G3 (=G1 t/m G5)

This footer is intentionally left blank

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:38:
De lowepro AW25 heeft iemand daar ervaring mee ????
IMHO is de Lowe Pro 200 AW een betere keus. Dis is dezelfde tas als de 25, met een extra vak aan de achterkant voor accu, memcards, sleutels, geld en/ of kabels. Omdat het "hoofdvak" een fractie krapper is/ lijkt zijn de totale afmetingen ongeveer gelijk aan de 25. Wel duur (plm. E50,-).

In beide (25 en 200) past de G3/G5 perfect, met de nekband over de onderkant van de camera gevouwen en een extra polsbandje. Buigstatiefje plus AB passen ernaast in speciaal vakje. Het kleine vakje aan de voorkant dat bedoeld is voor memorycards is nutteloos icm de G3.

Overigens is *denk ik* noch de 25AW, noch de 200AW aan te raden als je een LensMate adapter wil gebruiken met een filter oid; ik ben bang (heel bang) dat dat niet past. Ik krijg 'm deze week binnen en zal het even melden hier. Knockin' on wood... Als het moet torn ik het "memory card"vakje er nog even uit :)

Verder zijn deze Lowe-tasjes super, de regen/ stof/ zonnehoes is een absolute life saver op vakantie.

[ Voor 26% gewijzigd door Zpottr op 25-08-2003 20:00 ]

Zoef

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

ooit van edit gehoord ziet er zo uit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif

Cons:::BB4E

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 22:05
Overigens is *denk ik* noch de 25AW, noch de 200AW aan te raden als je een LensMate adapter wil gebruiken met een filter oid; ik ben bang (heel bang) dat dat niet past. Ik krijg 'm deze week binnen en zal het even melden hier. Knockin' on wood... Als het moet torn ik het "memory card"vakje er nog even uit
Nope, werkt niet. Ik heb een G2 met lensmate en had de 25AW: no go!
Ik heb nu een Nova mini en daar past alles mooi in, inclusief Speedlite 420EX, kabels, extra batterij etc.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Marcel schreef op 25 August 2003 @ 23:35:
[...]

Nope, werkt niet. Ik heb een G2 met lensmate en had de 25AW: no go!
Ik heb nu een Nova mini en daar past alles mooi in, inclusief Speedlite 420EX, kabels, extra batterij etc.
:'( snif...

Als m'n lensmate arriveert ga ik wel even kijken of er iets aan te knutselen valt (camera kan er ook een kwart slag gedraaid in, de lens heeft dan iets meer ruimte...). Kan ook nog overwegen de "achterwand" eruit te slopen, zodat het extra vak en het hoofdvak 1 worden.

Zo niet heb ik een geweldig tasje te koop voor de TS :)

Zoef

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Ik heb een G3 met Lensmate en filters hiervoor heb ik een relatief klein tasje waar alles exact in past, waterdicht, afgesloten met ritsen en een sluiting die je ook op schooltassen vindt. de aansluitpunten voor de schouderband zijn van alu gemaakt en de band zelf heeft een leren patch voor over je schouder, uitermate handig als je een hele dag op pad gaat, je wisselt hem makkelijk van schouder en je krijgt totaal geen last van je arm!

Dit alles heeft me 15,= gekost bij Objectief
Pagina: 1