Ok, ik heb een Asus A7N8X Deluxe moederbord en ik heb daarbij twee keer 256mb DDR Kingston PC400 geheugen. Als ik die twee op mijn moederbord plaats op wat voor een manier dan ook (enkel of allebei) de pc start niet op. Wanneer ik er 1 merkloos 512mb dimmetje pc2700 in zet dan loopt hij als een trein. Moet ik nog iets in de bios veranderen voor dat gekochte geheugen of lijken ze gewoon naar de $&*#*# te zijn? Thnx.
[rml][ Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6[/rml]
[FAQ]FAQ[/FAQ]
misschien is je geheugen kapoet?
[FAQ]FAQ[/FAQ]
misschien is je geheugen kapoet?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
dat was mijn vraag ook. maar vind het nogal bijzonder vreemd dat ze het allebij niet doen en het ook nog Kingston geheugen is. ik dacht misschien dat ik iets was vergeten in te stellen in de bios ofzo
Er zijn bepaalde versies van geheugen (oa Kingston en Corsair) die helaas niet (of niet helemaal) kunnen of willen samenwerken met de A7N8X (Deluxe). Ik gebruik voor mijn A7N8X Deluxe 2x256MB reepjes, van Kingston HyperX PC3000. En dat draait gelukkig wel als een trein.
De dingen die ik zo gauw kan verzinnen zijn:
- geheugen toch brak, je weet maar nooit > laten testen in de winkel.
- je hebt een oudere bios, in de updates van 1003, 1004 en 1006 zitten heel wat fixes
- je geheugentimings/aanverwante settings in advanced settings in je BIOS zijn net te strak of 'anders' voor dat nieuwe geheugen. Doe dus volgens je handleiding een CMOS reset, probeer het dan weer. Maar mijn gok is dat het geheugen idd brak is.
De dingen die ik zo gauw kan verzinnen zijn:
- geheugen toch brak, je weet maar nooit > laten testen in de winkel.
- je hebt een oudere bios, in de updates van 1003, 1004 en 1006 zitten heel wat fixes
- je geheugentimings/aanverwante settings in advanced settings in je BIOS zijn net te strak of 'anders' voor dat nieuwe geheugen. Doe dus volgens je handleiding een CMOS reset, probeer het dan weer. Maar mijn gok is dat het geheugen idd brak is.
Bekend probleem met A7N8X + Kingston HyperX.
[search=a7n8x kingston hyperx probleem]
Ruil ze om of neem een ander merk.
Check voortaan wel compatibiliteitstabellen (kun je vinden op www.asus.com), reviews en/of ervaringen @ GoT eer je tot aanschaf overgaat
/zoekertje
[search=a7n8x kingston hyperx probleem]
Ruil ze om of neem een ander merk.
Check voortaan wel compatibiliteitstabellen (kun je vinden op www.asus.com), reviews en/of ervaringen @ GoT eer je tot aanschaf overgaat
/zoekertje
[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 09:15 ]
Dit topic is gesloten.
![]()